voorremmen ontluchten lr 109

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans

voorremmen ontluchten lr 109

Bericht door hans »

Wie kan mij helpen??

Na avonden op allerlei manieren geprobeerd te hebben is het mij nog steeds niet gelukt de voorremmen ontlucht te krijgen. Alle tips op prikbord heb ik gevolgd echter zonder resultaat.

Wie heeft hier (erg veel) ervaring in en zou mij willen helpen?? De Land-Rover staat ongeveer 20 km. ten zuiden van Rotterdam.
Henk T

Re: voorremmen ontluchten lr 109

Bericht door Henk T »

Hoi,

Ik ken de rampen met ontluchten van mijn 109.
tip, lang doorzichtig slangetje aan de ontluchtingsnippel doen en in het remvloeistofreservoir hangen, rustig trappen NIET tot op de bodem, pompen en net zolang tot er geen bellen meer in het slangetje zitten.
Hetzelfde voor de andere kant.

Succes

Henk 109 & LW88
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik heb vorige week ongeveer dezelfde methode toegepast bij de 101.
Alleen dan met een gedeeltelijk gevuld apart potje waar ik de slang in heb gehangen.
Werkte uitstekend, en geen 2e persoon nodig. De reservoirs van een 101 zitten naast het stuur dus de reservoirs op peil houden was een stuk gemakkelijker.
Door de nippel niet te ver open te draaien had ik voldoende tijd om uit de auto te springen/vallen en de nippel weer dicht te draaien voordat er weer lucht werd aangezogen.
Normaal gebruik ik een Ezy bleed setje maar ik had geen passend dekseltje (kon hem althans niet zo gauw vinden).

Dennis B.
Foxhunters Anton

Bericht door Foxhunters Anton »

Hans.

linker remtrommel verwijderen.
een paar handen de remcupjes helemaal naar binnen drukken.
Tweedepaar handjes voor het ontluchten. een derde persoon rem intrappen.
door de remcupjes helemaal naar binnen te drukken bestaat er weinig kans/ruimte om lucht op te hopen.
links klaar, dan naar de rechterkant.
binnen half uur klaar en naar de koffie.

Ik heb ook wel is de remmen ontlucht door de omtluchtingsnippel op kieren te zetten en een lange slang via voorraam weer naar het reservoir gevoerd.
Werkt prima. Door de lengte van de slang onstaat er een tegendruk die het teruglopen van lucht tegengaat.
als er geen luchtbellen meer voor het raam langskomen ben je de lucht kwijt.
Vijf meter slang haal je gewoon bij doe het zelf of viszaak.
Wel oppassen dat je sterk vervuilde remvloeistof (met water) niet terug in het reservoir laat lopen, maar in een potje.

Anton
Aad G

Bericht door Aad G »

Hans koop zo`n easy bleed setje.

Is hartsikke simpel en werkt perfect.

Hij pompt de remolie keurig door het systeem. Je kan het alleen
Joke&Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud-Granny&Tweety »

Hi Hans,
Als het helemaal niet lukt kan je m.b.v. een nieuw oliespuitje gevuld met remvloeistof, de remvloeistof vanaf de remcilinderontluchtings nippel naar de hoofdremcilinder pompen, ( dus de tegengestelde richting ) alle lucht pomp je er zo uit, alleen oppassen dat je potje niet overloopt.
Succes,
Ruud.
Ron bolleboom

Bericht door Ron bolleboom »

dit werkt allemaal niet alleen anton komt in de buurt .

als je een goede werkende manier voor het ontluchten wil stuur dan een mailtje naar ron@ronbolleboom.nl .dan mail ik een tekening met uileg .
jo

Bericht door jo »

Dat is het. Profs doen het dan met druk en niet met de hand. Het potje moet dan wel ½lt zijn ¼ kan te weinig zijn. Dus potje boven leegmaken olie kan met slang onder aansluiten en pompen (rusting) en je hebt alle lucht er uit. Ik weet dit van een automonteur die aan groote Amerikanse auto's werkt. En hij vondt de profs potjes te duur. Ik werk zo al 14jaar met toen soes nu laro 88 en remt als een F1. Zonder probleem en zonder kracht (volvo 12v vaciumpomp) met blokerende wielen stop.

jo fo li
Plaats reactie