Waterpomp 3e bedrijf
Waterpomp 3e bedrijf
Heeft iemand wel eens het binnenwerk van een militaire SIII waterpomp overgezet? Dus van een nieuwe naar de oude (nieuwe pomp heeft een scheur in het gietwerk en lekt daardoor). Lijkt mij een klus waar je een vlammewerper bij nodig hebt om de boel maar enigsinds te scheiden van elkaar (schoepenrad van as).
Ik heb ondertussen een andere besteld maar dacht misschien kan ik van de oude en kapotte pomp nog een goede maken.
Ach anders poets ik het op en hang het aan de muur.
Groet,
Martin
Ik heb ondertussen een andere besteld maar dacht misschien kan ik van de oude en kapotte pomp nog een goede maken.
Ach anders poets ik het op en hang het aan de muur.
Groet,
Martin
Re: Waterpomp 3e bedrijf
Poetsen is de beste manier.
Frans Bonnes ( die het ook niet weet)
Frans Bonnes ( die het ook niet weet)
hang hem maar op en koop een andere. ik heb er een liggen alleen is het de passende.
jo fo li
jo fo li
Heb al een andere besteld bij Ron.. zal er wel woensdag zijn denk ik.
Ik denk niet dat die van jou past... militair is toch iets anders.
Groet,
Martin
kan er wel 2 ophangen nu
Ik denk niet dat die van jou past... militair is toch iets anders.
Groet,
Martin
kan er wel 2 ophangen nu
Monteer ze op een eikenhouten plankje gelakt met jachtlak.
Wel eerst de pompen stralen en lakken.
Leuke boekensteunen.
Dennis B.
Wel eerst de pompen stralen en lakken.
Leuke boekensteunen.
Dennis B.
Ja is een idee...... maar ik denk toch da tik ze tzt de vuilnisbak in @!#$.
Martin
Martin
Inderdaad op een gelakt plankje, spuwertje er aan maken. leuk voor in je nieuwe badkamer. "Larofonteintje"
Ireen
Ireen
Ja doe maar , heb je iets moois om weg te gooien.
Groet Ruud.
Groet Ruud.
Hoe is het eigenlijk met je badkamer ? Kunnen we al komen bubbelen ?
Het is een pomp die niet op mijn auto past, Heb ik gekregen van iemand die vroeger bij defentie gewerkt heeft. Mooi zwart en minder schroefgaten dan die ik er nu op heb zitten. En nog nooit gebruikt. Alleen ingespoten met vet.
jo fo li
jo fo li
Nou uhhh... nee de eerste steen moet nog gelegd worden.. had wat vertraging.
Martin
Martin
7 schroefgaten.... 3 grote bij de punt rechts en een grote onder .. en 3 kleine.
Zal wel dezelfde zijn denk ik.... kost toch 65 euri ex btw.
Groet,
Martin
Zal wel dezelfde zijn denk ik.... kost toch 65 euri ex btw.
Groet,
Martin
Ja erg mooi ... een nieuwe lekkende pomp...
Gietwerk is moeilijk te repareren.
Martin
Gietwerk is moeilijk te repareren.
Martin
Zal morgen kijken, kan er nu niet aan de auto van de vrouw staat er voor. Niet voor de pomp maar de kist waar alle nieuwe landrover onderdelen in zitten. Ja ik heb ook nog enkele nieuwe delen. Laat ik meestal door engeleganers meebrengen maar nu moeten er weer nieuwe dingen bijgevult worden. Steekassen en lagers zijn op. Dus weer naar de andere kant.
jo fo li
jo fo li
Ah ja..... Ik hoop vandaag of morgen de pomp binne te hebben.. kan ie er donderdag ingezet worden.
Martin.
Martin.
Die ik heb liggen is een 7 gaten met nummer wm466. Het is maar dat je het weet.
Ik laat hem wel liggen voor een die het nodig heeft. Of 1 mei naar Aken en het daar aanbieden.
jo fo li
Ik laat hem wel liggen voor een die het nodig heeft. Of 1 mei naar Aken en het daar aanbieden.
jo fo li
Bij mij staat er WX466 op..... zal wel hetzelfde type zijn.
Martin
Martin
Hebbie dat gare snarenvretende ding nou nog niet wegge.....jeweetwel Jo?
Dit is een nieuwe en niet de pomp die ik vervangen heb die ligt er naast. Daar zal ik van de zomer als ik meer tijd heb de lagers van vervangen. maar dat is een andere maat en aansluiting. Maar als iemand die zo wilt kopen dan bied maar.
jo fo li
jo fo li
maar is er nu niemand die hier ervaring mee heeft?
zelf ben ik nl ook wel benieuwd. ik heb nog een gare waterpomp liggen die er van buiten nog best goed uit zag toen'ie van m'n blok af kwam. (dit verbaasde mij een beetje) toen heb ik er een nieuwe op gezet maar die kwaliteit blijkt net zo twijfelachtig want het lager voelt nu ook al behoorlijk rauw. (jaartje oud / 15000km)
(V-snaar spanning heb ik keurig binnen de grenzen gehouden)
dus zelf reviseren misschien???
revisie setje kost niet al te veel.
'k heb alleen geen hydrolisch persje op de boel uit elkaar te krijgen.
toevallig iemand hier in de buurt die dat wel heeft?
grtz,
Yuri
SIII 109D
Boxtel
zelf ben ik nl ook wel benieuwd. ik heb nog een gare waterpomp liggen die er van buiten nog best goed uit zag toen'ie van m'n blok af kwam. (dit verbaasde mij een beetje) toen heb ik er een nieuwe op gezet maar die kwaliteit blijkt net zo twijfelachtig want het lager voelt nu ook al behoorlijk rauw. (jaartje oud / 15000km)
(V-snaar spanning heb ik keurig binnen de grenzen gehouden)
dus zelf reviseren misschien???
revisie setje kost niet al te veel.
'k heb alleen geen hydrolisch persje op de boel uit elkaar te krijgen.
toevallig iemand hier in de buurt die dat wel heeft?
grtz,
Yuri
SIII 109D
Boxtel
Zonder pers is het niet te doen, met pers en enige speciale persstukken wel, maar moet je hééééél erg goed uitkijken voor de seal. Deze is zeer kwetsbaar en als je iets te ver door perst kun je weer opnieuw beginnen.
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.
Nou dan ga ik er ook niet aan beginnen... ik ga wel eens navragen of het gietwerk gerepareerd kan worden... gelast.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Hoi Jan,
het is dus idd een lastige klus begrijp ik... als ik ooit ergens gebruik kan maken van een pers zou ik in ieder geval eens kunnen proberen of ik m'n oude voorzichtig uitelkeaar kan persen, kapot is'ie toch al... het lager tenminste.
bedankt voor je info in ieder geval.
grtz,
Yuri
SIII 109D
het is dus idd een lastige klus begrijp ik... als ik ooit ergens gebruik kan maken van een pers zou ik in ieder geval eens kunnen proberen of ik m'n oude voorzichtig uitelkeaar kan persen, kapot is'ie toch al... het lager tenminste.
bedankt voor je info in ieder geval.
grtz,
Yuri
SIII 109D
Ik heb net een nieuwe binnen en ingebouwd.... zo die lekt minder....... helemaal niet
Ik bne weer blij dat ik na 2 1/2 week weer kan rijden.
Martin

Martin