off the road in Europa
off the road in Europa
Wie van jullie weet nog echte zandwegen, bergpassen in Europa ??
Ik wil rond mei met de Defender een beetje rondtouren maar dan wel >off the road.
groeten
Monique
Ik wil rond mei met de Defender een beetje rondtouren maar dan wel >off the road.
groeten
Monique
Re: off the road in Europa
Hoi,
Je hoort wel eens wat over portugal maar ik ben er zelf nooit geweest maar misschien iemand anders van het prikbord?
groet, tom
Je hoort wel eens wat over portugal maar ik ben er zelf nooit geweest maar misschien iemand anders van het prikbord?
groet, tom
Ik heb in mei 1 weekje vakantie. Dus zit zelf aan Frankrijk, Duitsland of zo te denken. Portugal is toch wel een beetje ver voor 1 week.
Monique
Monique
Monique,
Duitsland en België zijn landen die zeer streng zijn in het OffRoaden tot inbeslagname van voertuigen toe.
Dus wees daar uitermate voorzichtig mee en laat je vooraf goed informeren.
We willen je nog langer tegenkomen op het Prikbord.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
PS: doe even een zoekopdracht, er is al meer over gepost.
Duitsland en België zijn landen die zeer streng zijn in het OffRoaden tot inbeslagname van voertuigen toe.
Dus wees daar uitermate voorzichtig mee en laat je vooraf goed informeren.
We willen je nog langer tegenkomen op het Prikbord.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
PS: doe even een zoekopdracht, er is al meer over gepost.
Wat dacht je van Denemarken.
De DLRK ( [www.dlrk.dk]) heeft in Mei diverse evenementen.
Als je de voorzitter Hartley Nielsen belt mag je gerust wel meedoen.
Vooral de Trophy schijnt erg leuk te zijn.
Onder "Det sker i klubben" staat "kalenderen" daar zie je de datum en tijd van de evenementen.
Dennis B.
De DLRK ( [www.dlrk.dk]) heeft in Mei diverse evenementen.
Als je de voorzitter Hartley Nielsen belt mag je gerust wel meedoen.
Vooral de Trophy schijnt erg leuk te zijn.
Onder "Det sker i klubben" staat "kalenderen" daar zie je de datum en tijd van de evenementen.
Dennis B.
Heb nog wel een idee.
tsjechie
Heb zelf een poos in Dresden duitsland gewerkt en vandaar kun je heel flot naar de grens rijden(staat praag op de borden).lijkt me wel een mooi land voor 4x4's
vanaf groningen naar Dresden is dikke 600 km en vanaf daar naar de grens nog zo'n 70 km. zeg maar in totaal grofweg 700 km.tis er ook goedkoop!
groet, tom
tsjechie
Heb zelf een poos in Dresden duitsland gewerkt en vandaar kun je heel flot naar de grens rijden(staat praag op de borden).lijkt me wel een mooi land voor 4x4's
vanaf groningen naar Dresden is dikke 600 km en vanaf daar naar de grens nog zo'n 70 km. zeg maar in totaal grofweg 700 km.tis er ook goedkoop!
groet, tom
Ik ben afgelopen zomervakantie met de 88 in Tsjechie ip vankantie geweest. Erg mooi land om met de auto doorheen te toeren. We hebben ook nog een paar paadjes opgezocht, maar ook daar is het niet de bedoeling om overal en nergens het bos in te rijden. Bijna overal staan borden die dat nadrukkelijk verbieden!
Greetz, Maarten (die discussieren met de boswachter/politie in het Tsjechisch erg moeizaam lijkt)
Beste Monique
Een vriend van mij heeft vorig jaar heeeeel veeeel lol gehad in Hongarije met zijn stage 1 Erg veel off road, als je wilt kan ik wel wat info achterhalen.
En officieel waorden Georgie, Azerbeidzjan en Armenie tegenwoordig ook bij Europa gerekend (of iets te extreem?)
Met vriendelijke groet,
Alex
Een vriend van mij heeft vorig jaar heeeeel veeeel lol gehad in Hongarije met zijn stage 1 Erg veel off road, als je wilt kan ik wel wat info achterhalen.
En officieel waorden Georgie, Azerbeidzjan en Armenie tegenwoordig ook bij Europa gerekend (of iets te extreem?)
Met vriendelijke groet,
Alex
Gewoon Frankrijk plaats genoeg op de bekende terreinen. Je moet maar zoeken op landrover www's er staan er genoeg ook in het noorden van frankrijk
jo fo li
jo fo li
Aad,
Klopt als een bus. Duitsland is bijna alles verboden, zeker de bossen, sommige zandpaden en wegen door landerijen wel toegankelijk.
Belgie is drama. Er is sinds een aantal jaar een wet van kracht die al het gemoteriseerde verkeer op bospaden verbiedt. Naar ik heb begrepen zijn de straffen zeer fors: inbeslagname auto en duizenden euro's boute. Dat laat je dus wel uit je hoofd!
Luxemburg zelfde verhaal, verschil met Belgie: hier controleren ze ook zeer frequent!!!
Frankrijk is een ander verhaal: Hier mag je (nog) steeds de meeste bos en landpaden gewoon berijden. Doe dit echter niet als er een verbodsbord staat.
Wij gaan een aantal keer per jaar een weekje frankrijk, soms georganiseerde routes, maar heel vaak ook gewoon links of rechts van de verharde weg af een bospad op. Bedenk echter wel dat je de nodige reddingsmaterialen meeneemt: Lier, hi-jack e.d. Je rijdt tenslotte dan wel met een auto!!!
Klopt als een bus. Duitsland is bijna alles verboden, zeker de bossen, sommige zandpaden en wegen door landerijen wel toegankelijk.
Belgie is drama. Er is sinds een aantal jaar een wet van kracht die al het gemoteriseerde verkeer op bospaden verbiedt. Naar ik heb begrepen zijn de straffen zeer fors: inbeslagname auto en duizenden euro's boute. Dat laat je dus wel uit je hoofd!
Luxemburg zelfde verhaal, verschil met Belgie: hier controleren ze ook zeer frequent!!!
Frankrijk is een ander verhaal: Hier mag je (nog) steeds de meeste bos en landpaden gewoon berijden. Doe dit echter niet als er een verbodsbord staat.
Wij gaan een aantal keer per jaar een weekje frankrijk, soms georganiseerde routes, maar heel vaak ook gewoon links of rechts van de verharde weg af een bospad op. Bedenk echter wel dat je de nodige reddingsmaterialen meeneemt: Lier, hi-jack e.d. Je rijdt tenslotte dan wel met een auto!!!
maar zijn er ook gebieden waar jullie geweest zijn waar het leuk rijden is
ik bedoel,in of rond omgeving parijs zal je geen bospad vinden denk ik
willem CJ7
ik bedoel,in of rond omgeving parijs zal je geen bospad vinden denk ik
willem CJ7