(even) niet leuk meer
(even) niet leuk meer
Nog wat restpuntjes proberen op te lossen, o.a. een andere dynamo ophalen die ik via Marktplaats had gevonden. De verkoper blijkt een Range Rover freak, een hele leuke vent.
Ik vertel hem dat de motor nog niet lekker loopt op LPG, en hij gaat aan de slag. Op tijd gezet, puntjes afstellen, stationair afstellen, gas afstellen, motor loopt als een zonnetje. Nog even de gaskabel inspuiten met WD40 en: de motor kapt er helemaal mee. Geen ontsteking meer. Weer zoeken, afstellen, eindelijk loopt de motor. Ik ga op huis aan, na 1000 meter valt de motor weer stil. Ik de verkoper van de dynamo weer gebeld, die is zo aardig om langszij te komen. Hij krijgt de motor aan de praat, en biedt heel vriendelijk aan om maar een stuk mee te rijden. Midden op een druk kruispunt slaat de motor weer helemaal af. Er blijkt iets mis met het ontstekingshuis waar de puntjes in gemonteerd zitten. Nog ca 8 km te gaan zonder hulptroepen: motor slaat 2 keer af, gelukkig krijg ik hem op de laatste amperes van de accu weer lopend.
Het kreng staat nu weer onder de carport zich te schamen aan de acculader. De moed was me te ver onder mijn schoenen gezakt, maar ik heb toch maar weer onderdelen besteld. Volhouden zeker?
Hoe staat trouwens de wegenwacht tegenover oldtimers met pech onderweg? Als ik alleen was geweest was ik nooit meer thuis gekomen.
Ik vertel hem dat de motor nog niet lekker loopt op LPG, en hij gaat aan de slag. Op tijd gezet, puntjes afstellen, stationair afstellen, gas afstellen, motor loopt als een zonnetje. Nog even de gaskabel inspuiten met WD40 en: de motor kapt er helemaal mee. Geen ontsteking meer. Weer zoeken, afstellen, eindelijk loopt de motor. Ik ga op huis aan, na 1000 meter valt de motor weer stil. Ik de verkoper van de dynamo weer gebeld, die is zo aardig om langszij te komen. Hij krijgt de motor aan de praat, en biedt heel vriendelijk aan om maar een stuk mee te rijden. Midden op een druk kruispunt slaat de motor weer helemaal af. Er blijkt iets mis met het ontstekingshuis waar de puntjes in gemonteerd zitten. Nog ca 8 km te gaan zonder hulptroepen: motor slaat 2 keer af, gelukkig krijg ik hem op de laatste amperes van de accu weer lopend.
Het kreng staat nu weer onder de carport zich te schamen aan de acculader. De moed was me te ver onder mijn schoenen gezakt, maar ik heb toch maar weer onderdelen besteld. Volhouden zeker?
Hoe staat trouwens de wegenwacht tegenover oldtimers met pech onderweg? Als ik alleen was geweest was ik nooit meer thuis gekomen.
Re: (even) niet leuk meer
Jaap,
soms is het wel eens een hele zure appel waar je door heen moet bijten.
Maar je krijgt er iets moois voor terug; een maatje wat je de komende jaren beurtelings overal brengt en je ook regelmatig van de straat houdt.
Hoe de Wegenwacht tegenover Old Timers staat is verschillend.
Veel Wegenwachters zijn autofreaks in hart en nieren en vinden het heerlijk om eens aan een no-nonsens auto als een Land Rover te kunnen sleutelen.
Anderen daarentegen vinden het olielekkende milieuvervuilende nooitgoedlopende aluminium ondingen.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
soms is het wel eens een hele zure appel waar je door heen moet bijten.
Maar je krijgt er iets moois voor terug; een maatje wat je de komende jaren beurtelings overal brengt en je ook regelmatig van de straat houdt.
Hoe de Wegenwacht tegenover Old Timers staat is verschillend.
Veel Wegenwachters zijn autofreaks in hart en nieren en vinden het heerlijk om eens aan een no-nonsens auto als een Land Rover te kunnen sleutelen.
Anderen daarentegen vinden het olielekkende milieuvervuilende nooitgoedlopende aluminium ondingen.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Jaap,
tuurlijk was je wel thuis gekomen. 8 km is toch nog wel te lopen? Hoe denk je dat ze dat in Afrika doen?
Ok, nu even serieus: ik heb afgelopen 1,5 jr slechts een keer de ANWB nodig gehad met mijn 1983 Series 3 en die man was blij dat hij wat voor mij kon doen. In zijn ogen hadden 'die nieuwe auto's teveel computers, ECU's en nog wat afkortingen' dus daar kon de ANWB veel minder aan repareren langs de weg dan mijn Land Rover. Dat zal met jouw RR niet veel anders zijn.
Suc6 met fout zoeken
Harry & de RUS
1983 SWB S3 ex-British Telecom (vml Engels kenteken 'A780 RUS')
tuurlijk was je wel thuis gekomen. 8 km is toch nog wel te lopen? Hoe denk je dat ze dat in Afrika doen?
Ok, nu even serieus: ik heb afgelopen 1,5 jr slechts een keer de ANWB nodig gehad met mijn 1983 Series 3 en die man was blij dat hij wat voor mij kon doen. In zijn ogen hadden 'die nieuwe auto's teveel computers, ECU's en nog wat afkortingen' dus daar kon de ANWB veel minder aan repareren langs de weg dan mijn Land Rover. Dat zal met jouw RR niet veel anders zijn.
Suc6 met fout zoeken
Harry & de RUS
1983 SWB S3 ex-British Telecom (vml Engels kenteken 'A780 RUS')
Even een bericht van mij. De WWer bij ons in het dorp heeft een (1x raden) laro 88 blauw van kleur uit 1977 (ja de zelfde) kijk maar eens in het smoelen boek. Alleen die van hem is de reserve band achter op de deur en ik op de motorkap nu ook een lier en de H- jack achter op. Dus WW zijn ook gek op mooije auto's.
jo fo linne
jo fo linne
Tsja, ik weet het niet, in de 5 jaar dat ik nu landrover rij (series 3 en nu lightweight) heb ik slechts 1 X de WW nodig gehad, ik stond met een platte band en was die ene keer mijn wielmoersleutel vergeten :-\
JAcco
JAcco
Ik rij 20 jaar achtereenvolgens brommer (oude zundapp), mz-zijspan, diverse 2cv's waaronder een camper en nu sinds kort landrover. Ik heb diverse malen de wegenwacht moeten bellen voor van alles en nog wat. Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Het scheelt als je je auto goed onderhouden hebt, volgens mij. Van de campereend hangt in het wegenwachtkantoor ergens in Noord Holland een grote foto.
Groet,
+--------
|_____|__\___
\_ ___|__|___}
"(_)""""""(_)"
1981 SIII ambulance 2.25 diesel "de Noorderreis"
Phillip
Groet,
+--------
|_____|__\___
\_ ___|__|___}
"(_)""""""(_)"
1981 SIII ambulance 2.25 diesel "de Noorderreis"
Phillip
De Wegenwacht komt en repareerd niet als je met / bij het terrein rijden iets kapot hebt gereden. Dan zeggen ze eigen schuld-dikke bult, daar zijn we niet voor.
Ze zijn voor pech onderweg en niet voor 'reparaties' onderweg.
Groeten Frans Bonnes
( Al meer dan 25 jaar WW lid)
Ze zijn voor pech onderweg en niet voor 'reparaties' onderweg.
Groeten Frans Bonnes
( Al meer dan 25 jaar WW lid)
wy van de ww vinden het helemaal niet erg
zolang er maar geen misbruik of gewoon geen onder houd gedaan word
ps die foto van die eend is verdwenen heb hem al tijden niet gzien
mvg ww met een 110v8 mazzel 110timmy
laro110v8 bommetje
zolang er maar geen misbruik of gewoon geen onder houd gedaan word
ps die foto van die eend is verdwenen heb hem al tijden niet gzien
mvg ww met een 110v8 mazzel 110timmy
laro110v8 bommetje