Koppelingspedaal komt niet goed terug.
Koppelingspedaal komt niet goed terug.
Na een maandje of drie niet gereden te hebben denk ik dat ik een probleem heb met de koppeling. Het pedaal komt niet helemaal terug naar boven. Ik moet hem met mijn voet enige centimeters terughalen. Koppeling werkt op zich wel en niet belachelijk zwaar of zo. Olie ziet er nog redelijk uit maar toen ik alles wou verversen kin ik trappen wat ik wil maar er kwam geen olie uit de ontluchtingsnippel......Rararara wat nu
Re: Koppelingspedaal komt niet goed terug.
ONtluchtings nippel zit dan meestal verstopt.....
kwestie van er even helemaal uitdraaien en doorblazen met perslucht!
Als hij niet helemaal terug komt kun je even het pedaalhuis smeren dit kan wat zwaar gaan , ook kun je een nieuwe veer aan de binnenzijde van het schutbord monteren soms wordt deze wat lam.
Cheers Bowy
kwestie van er even helemaal uitdraaien en doorblazen met perslucht!
Als hij niet helemaal terug komt kun je even het pedaalhuis smeren dit kan wat zwaar gaan , ook kun je een nieuwe veer aan de binnenzijde van het schutbord monteren soms wordt deze wat lam.
Cheers Bowy
Hee Bowie, as en lager passen goed. Nog bedankt.
Hoe smeer je het pedaal huis, is dat binnen in de auto, emn moet dan alles los of gewoon inspuiten. dat van de veer begrijp ik wel.
Hoe smeer je het pedaal huis, is dat binnen in de auto, emn moet dan alles los of gewoon inspuiten. dat van de veer begrijp ik wel.
ik zou eerst eens gewoon inspuiten proberen. dit gaat het beste vanuit de buitenzijde van het schutbord.....
Cheers bowy
ps teflonspray/wd40 oid.........
Cheers bowy
ps teflonspray/wd40 oid.........
Aan de kopse kant van het pedaalasje zit een boutje. Uiteraard zit hij aan de buitenkant, dan kun je er tenminste slecht bij.
Ik kan mij herinneren dat als je de spatplaat in het scherm loshaalt dat je er dan beter bij kan. Als je het boutje eruit haalt kun je er wat olie inspuiten. Om van deze ellende af te komen heb ik de bout vervangen door een vetnippel (zelfde maat als van de kruisstukken van een cardanas 1/4"UNF). In het spatscherm heb ik een gat van 20mm gemaakt die precies tegenover de nippel zit. Nu kun je de nippel met een vetspuit eenvoudig smeren. Het gat in het scherm heb ik afgedicht met een passende rubber dop.
Dennis B.
Ik kan mij herinneren dat als je de spatplaat in het scherm loshaalt dat je er dan beter bij kan. Als je het boutje eruit haalt kun je er wat olie inspuiten. Om van deze ellende af te komen heb ik de bout vervangen door een vetnippel (zelfde maat als van de kruisstukken van een cardanas 1/4"UNF). In het spatscherm heb ik een gat van 20mm gemaakt die precies tegenover de nippel zit. Nu kun je de nippel met een vetspuit eenvoudig smeren. Het gat in het scherm heb ik afgedicht met een passende rubber dop.
Dennis B.