Stuur terug na bocht ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje en Santa ( S3,109D,75 )

Stuur terug na bocht ?

Bericht door Keesje en Santa ( S3,109D,75 ) »

Ik heb vandaag sinds lange tijd weer eens gereden, wat me opviel was dat het stuur na een bocht niet terug komt.
Ik neem aan dat dit wel de bedoeling is.
Ik heb vandaag wel de stuur stangen aan 1 kant los gehad ( swivel house moest er even af ) kan het zijn dat ik deze te vast heb gezet. Moment sleutel is naar de vaantjes......
Dan nog even over de de laatste bout die op de steekas zit.
Hoe vast moet deze zitten als je deze toch vaster zet dan de wiellagerbouten dan is het toch goed of juist niet ?
Dennis101

Re: Stuur terug na bocht ?

Bericht door Dennis101 »

Het stuur komt niet vanzelf terug, als gevolg van de steile fusee helling. Het koppel waarmee je de kroonmoeren van de stuurkogels aandraait heeft hier geen invloed op.
De moer waarmee de steekas op de flens vastgezet wordt hoeft niet zo vast (14-20 Nm).

Dennis B.
michel

Bericht door michel »

Bij het terugmonteren van het swivelhouse heb je waarschijnlijk de opvul-(afstel)plaatjes vergeten af te weinig terug gezet. Hier stel je de lagers in de swiveldol mee af. Dit moet je contrpoleren met een veerunster. (weet zo niet uit mijn hoofd de Nm) Ik stel hem personlijk af op gevoel. Je moet met stuurstangen los makkelijk kunnen draaien (insturen) Dus gewoon bij de flens vastpakken en heen en weer bewegen. Hier zal hij bij jou wel zwaar gaan.

Succes
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De voorspanning bedraagt 5,4 tot 6,3 kg voor een 4 of 6 cylinder, gemeten aan het spoorstangoog in beweging.

Dennis B.
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

hoi,

zwaar of droog lopend hulpstuurhuis?
ben er net zelf mee bezig met m'n opknapper 88 1976

groet, tom
Plaats reactie