Modificatie LW 88 diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk T

Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi allemaal,

We zijn begonnen met de modificatie van onze LW 88 D en wel het volgende,
Pierburg vacuum pomp van Peugeot. gemonteerd boven de dynamo (12 volt ) aan een zelfgemaakte steun aan het blok waar normaal het hijsoog zit.
Langere V snaar erop en draaien maar. vacuumslang direkt op de remservo.
Luchtklep ertussenuit gehaald.
Dan nog een ventilator van een BX voor de radiateur geplaatst en schakelen via een sensor in de bovenslang van de radiateur, via een relais. Op het dashbord een wisselschakelaar gemaakt met controlelamp dan kan de ventilator uitgezet worden bij doorwaden .
De sensor ga ik komende week plaatsen.
De voordelen,
Remt beter.
Motor loopt beter, krijgt meer lucht.
Alleen koelen als het moet.
Ventilator uitschakelbaar.
Minder herrie
Iets meer PK,s.
Ik houd jullij op de hoogte van het resultaat en Frank zal op onze website de nodige foto,s gaan plaatsen.

GRT Henk & Frank
Aad G

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Aad G »

en de oliekoeler ?
Henk T

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi Aad,

Civiele uitvoering 12 volt dus geen oliekoeler.

grt Henk.......
Jacco sIII lw Pepé

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Jacco sIII lw Pepé »

hmm civiele lightweigt? Ik wist niet dat die ook bestonden, wel ex-engels leger die 12V zijn

JAcco
Johan en Gertia

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Johan en Gertia »

Hoi Henk,

Wij hebben gehoord, dat de sensor voor de ventilator in de onderslang gemonteerd moet worden en niet in de bovenslang. Kan dat kloppen????

Groeten,

Johan
Aad G

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Aad G »

warmte stijgt dus mij lijkt ook de bovenste
Dennis101

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Dennis101 »

In feite maakt het niet zoveel uit, de temperatuurregeling in een auto is een vrij traag proces (het komt niet aan op 1 of 2 seconden).
Bij de diverse automerken zie je ook dat de ene hem onderin heeft (Opel Astra F) en andere weer aan de bovenkant (Audi 80 D '85).
Zolang er rekening gehouden wordt met de verschillen in temperatuur tussen boven en beneden maakt het dus niets uit.
Qua bedrading is bovenin wat handiger voor een terreinwagen.

Dennis B.
Henk T

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi,

De temp sensor moet ik nog plaatsen en wel in de bovenslang zo dicht mogelijk bij het thermostaathuis.
Bij de Ford Escort en Fiesta zit hij ook net voorbij de thermostaat.
De sensor die ik erin ga zetten gaat open bij 96 graden en sluit ongeveer weer bij 90.
sensor van VDO
Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.

Grt Henk.....
Jan F.

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Jan F. »

Mmm.... 96 graden lijkt mij wat hoog.

Groet, Jan F.
Henk T

Re: Modificatie LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi,

Klopt, ik heb nu een sensor van 90 graden.

Henk.....
Plaats reactie