diesel problemen
diesel problemen
Hallo allemaal,
Ik heb een klein probleempje, gelukkig niet met de laro, maar wel met een oude 2 cilinder Deutz tractor uit 1956.
Het blok is uitelkaar geweest en hij loopt inmiddels weer, alleen de motor maakt nu enkele zeer vreemde geluiden waar onder enorm harde tikken wat zou dit kunnen zijn?? en heeft misschien iemand zin om er even naar te kijken wat het probleem zou kunnen zijn ?
Ik ben nog niet helemaal thuis met deze matrie en voor het afstellen heb ik eigenlijk even iemand nodig die mij daarbij kan assisteren.
De tractor staat in Almere- Flevoland en de koffie en koeken zijn uiteraard inbegrepen.
Voor meer informatie kunnen jullie contact met mij opnemen op het volgende telefoonnummer 06-10904608
Alvast hartelijk dank
Groeten Maurice Sosef
Le Cameleon
Re: diesel problemen
kijk eens naar de klepspeling en is de dieselpomp wel goed terug gezet? Ik heb ook geen verstand van deutz maar die klepspeling kan je zo zelf bekijken.
Je kunt deutz of een dealer even bellen voor de juiste klepspeling zodat je kunt zien of dit ongeveer overeen komt.
Je haalt het kleppendeksel er af, dan kontroleer je de tuimelaars of deze niet een cm van de klep af zitten. je moet wel zorgen dat de betreffende tuimelaar niet net een klep aan het induwen is. De klepspeling is in de orde van grote van 0 tot 1 mm
Let wel! dit is een methode om te kijken of daar de fout zit, als je de fout wilt herstellen moet je nauwkeuriger te werk gaan.
Jan Schober
Je kunt deutz of een dealer even bellen voor de juiste klepspeling zodat je kunt zien of dit ongeveer overeen komt.
Je haalt het kleppendeksel er af, dan kontroleer je de tuimelaars of deze niet een cm van de klep af zitten. je moet wel zorgen dat de betreffende tuimelaar niet net een klep aan het induwen is. De klepspeling is in de orde van grote van 0 tot 1 mm
Let wel! dit is een methode om te kijken of daar de fout zit, als je de fout wilt herstellen moet je nauwkeuriger te werk gaan.
Jan Schober
Heb je het niet over de bekende diesel-knock? Die ontstaat als je pomptiming te vroeg (toch?) staat.
Ik zou de pomptiming dus ook even checken.
gr, Chris
Ik zou de pomptiming dus ook even checken.
gr, Chris
Volgens mij ken ik ze wel.
Op de camping hebben ze er ook een, en die wordt heel veel gebruikt.
Ik vraag me af of die dingen eigenlijk stuk kunnen.
Als je ziet hoe jan en alleman ermee omgaat rijd trek enz, en eigenlijk al jaren.
Een echt werkpaard we zijn er dan ook trots op.
Het geluid en de geur super!!!!
Groet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Op de camping hebben ze er ook een, en die wordt heel veel gebruikt.
Ik vraag me af of die dingen eigenlijk stuk kunnen.
Als je ziet hoe jan en alleman ermee omgaat rijd trek enz, en eigenlijk al jaren.
Een echt werkpaard we zijn er dan ook trots op.
Het geluid en de geur super!!!!
Groet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]