actiefoto's prikkersdag
actiefoto's prikkersdag
Hallo medeprikkers,
eindelijk heb ik dan ook mijn foto's terug van de fotozaak en heb het hele spulletje ingescant en op het net gezet.
Er staan leuke actiefoto's op van de auto's in de waterbak.(zo'n 20 foto's)
het adres is; [tom-mwl.fotopic.net]
groet, tom
eindelijk heb ik dan ook mijn foto's terug van de fotozaak en heb het hele spulletje ingescant en op het net gezet.
Er staan leuke actiefoto's op van de auto's in de waterbak.(zo'n 20 foto's)
het adres is; [tom-mwl.fotopic.net]
groet, tom
Re: actiefoto's prikkersdag
Jaaaaaa, ze zijn super!!!! Stuur je ze ook op naar Martijn, zodat ze op de prikkerscd komen??
Grt Tijn, (Momenteel er brak van het leren, die nu een tentamen gaat maken en dan heerlijk zijn red bull er uit gaat slapen!!!)
Grt Tijn, (Momenteel er brak van het leren, die nu een tentamen gaat maken en dan heerlijk zijn red bull er uit gaat slapen!!!)
Re: actiefoto's prikkersdag
hoi,
ik wil ze wel opsturen maar kan het niet via een cd rom doen want ik heb geen brander dus moet ik ze naar zijn mailbox sturen.Dus martijn als je ze hebben wil dan moet je het maar even zeggen dan stuur ik ze door naar je mailbox.
groet,tom
ik wil ze wel opsturen maar kan het niet via een cd rom doen want ik heb geen brander dus moet ik ze naar zijn mailbox sturen.Dus martijn als je ze hebben wil dan moet je het maar even zeggen dan stuur ik ze door naar je mailbox.
groet,tom
Re: actiefoto's prikkersdag
wil net vandaag er mee bezig gaan!!!
Weet niet of ze op groot formaat op je website staan, heb ik nog niet gekeken.
Zal ik zo doen, ga dan overal zo'n beetje de foto's wegplukken!!!
Dan ga ik straks eens even inventariseren!!!!
Groeten, martijn
Weet niet of ze op groot formaat op je website staan, heb ik nog niet gekeken.
Zal ik zo doen, ga dan overal zo'n beetje de foto's wegplukken!!!
Dan ga ik straks eens even inventariseren!!!!
Groeten, martijn
Re: actiefoto's prikkersdag
Tom,
Wat heb je een appart vaccuumsysteem zo heb ik em nog niet eerder gezien.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Wat heb je een appart vaccuumsysteem zo heb ik em nog niet eerder gezien.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Bekende foto's prikkersdag
mooi zeg die foto,s van de HATO bekrachtiger komen wel bekend voor
Jan Willem (op de PD je rechter buuf )
Jan Willem (op de PD je rechter buuf )
Re: Bekende foto's prikkersdag
Bovenstaande naam moet dit zijn
dat krijg je he met meerdere prikpagina bezoeken
JW
dat krijg je he met meerdere prikpagina bezoeken
JW
Re: Bekende foto's prikkersdag
Klopt Jan!
Ja, ik weet het nog wel dat je naast me stond.Je hebt me de weg nog gewezen anders was ik nog aan het zoeken geweest
Die hato foto's heb ik even van jouw site gekopieerd.
Ik had er zelf eigenlijk nog nooit een foto van gemaakt.
groetjes, tom
Ja, ik weet het nog wel dat je naast me stond.Je hebt me de weg nog gewezen anders was ik nog aan het zoeken geweest

Die hato foto's heb ik even van jouw site gekopieerd.
Ik had er zelf eigenlijk nog nooit een foto van gemaakt.
groetjes, tom
Re: actiefoto's prikkersdag
hoi Martijn,
ja dat klopt wel dat je dat systeem nog niet eerder hebt gezien want dat is een bedenksel van mijn pa en ik.
Ik hoorde wel steeds wat van vacuum pompjes van peugeot maar die dingen zijn wel zo zeldzaam dat ik er nooit een kon vinden dus besloot ik om iets met die bestaande klep te beginnen.ik vond dat die over het gas waardeloos werkte omdat je in feite met een geknepen motor aan de rit bent.ik heb het nu zo dat de klep altijd open staat en bij remmen dicht staat.dus telkens als je remt word er nieuwe vacuum gezogen en omdat er een terugslag klepje is blijft er ook vacuum in het systeem.voorwaarde is wel dat alles potdicht moet wezen en het dus nergens lekken mag anders werkt het systeempje niet.
Ik vind dat mijn auto er er wel goed mee remt.
groet, tom
ja dat klopt wel dat je dat systeem nog niet eerder hebt gezien want dat is een bedenksel van mijn pa en ik.
Ik hoorde wel steeds wat van vacuum pompjes van peugeot maar die dingen zijn wel zo zeldzaam dat ik er nooit een kon vinden dus besloot ik om iets met die bestaande klep te beginnen.ik vond dat die over het gas waardeloos werkte omdat je in feite met een geknepen motor aan de rit bent.ik heb het nu zo dat de klep altijd open staat en bij remmen dicht staat.dus telkens als je remt word er nieuwe vacuum gezogen en omdat er een terugslag klepje is blijft er ook vacuum in het systeem.voorwaarde is wel dat alles potdicht moet wezen en het dus nergens lekken mag anders werkt het systeempje niet.
Ik vind dat mijn auto er er wel goed mee remt.
groet, tom
Re: actiefoto's prikkersdag
Tom,
Wil je hem in grote resolutie???
Laat maar ff weten.
Vraagje: een stuk ijzer buigen moet wel lukken en een kabel moeten we ook wel kunnen vinden.
Lassen gaan we binnenkort dus dat is ook nul probleem.
Het meest spannend vind ik toch wel de veren. Waar O waar heb je die vandaan
Wellicht kun je een boodschappenlijstje opgeven.
Alvast bedankt
Jan Willem
Wil je hem in grote resolutie???
Laat maar ff weten.
Vraagje: een stuk ijzer buigen moet wel lukken en een kabel moeten we ook wel kunnen vinden.
Lassen gaan we binnenkort dus dat is ook nul probleem.
Het meest spannend vind ik toch wel de veren. Waar O waar heb je die vandaan
Wellicht kun je een boodschappenlijstje opgeven.
Alvast bedankt
Jan Willem
Re: actiefoto's prikkersdag
hoi Jan,
binnenkort wou ik er sowieso wat aandacht aan besteden op mijn internetpagina maar ik kan je wel alvast vertellen dat ik die veren gewoon bij een ijzerwarenhandel gekocht heb.Ik woon in een klein dorp dus als daar zoiets te krijgen is dan bij jou in de buurt vast ook wel.Die kabels en verstelbare kabelhoudes kun je in de brom/fietsen zaak kopen en ijzer is er ook genoeg in de wereld.kortom het moet dus lukken.
oh ja,als je wilt mag me de foto's graag in een wat grotere resolutie sturen.bij voorbaat dank
groet, tom
[members.lycos.nl]
binnenkort wou ik er sowieso wat aandacht aan besteden op mijn internetpagina maar ik kan je wel alvast vertellen dat ik die veren gewoon bij een ijzerwarenhandel gekocht heb.Ik woon in een klein dorp dus als daar zoiets te krijgen is dan bij jou in de buurt vast ook wel.Die kabels en verstelbare kabelhoudes kun je in de brom/fietsen zaak kopen en ijzer is er ook genoeg in de wereld.kortom het moet dus lukken.
oh ja,als je wilt mag me de foto's graag in een wat grotere resolutie sturen.bij voorbaat dank
groet, tom
[members.lycos.nl]
Re: actiefoto's prikkersdag
Heel leuk bedacht, maar het zou nog verder uitgewerkt kunnen worden.
Als je ervoor zorgt dat een (vrij slappe) trekveer de klep dichthoudt en je maakt tussen de kabel en de bedieningsarm van de klep een sterkere veer, dan kun je als de arm van de kabel heel kort gehouden wordt het systeem zo laten werken dat zodra je een heel klein beetje gas geeft de klep gelijk heel ver open gaat. De veer tussen de kabel en de klep zorgt ervoor dat de kabel verder aangetrokken kan worden terwijl de klep al open is. Uiteraard moet de kabel dan wel door het gas worden bediend en niet door het rempedaal.
Op deze manier heb je al ruim voldoende vacuum voordat je begint te remmen en wordt de tank regelmatig onder voldoende vacuum gehouden.
Het moet wel gezegd worden dat een vlinderklep niet lineair werkt, bij 50% verstelling is de luchtdoorlaat al ruim boven de 80%. Het originele systeem is in feite zo slecht nog niet. Een vacuumpomp blijft de voorkeur hebben, het vacuum die een pomp maakt is veel groter. Omdat ik een 12 volt diesel en een civiel blok heb (geen spanrol) gebruik ik een electrische vacuumpomp met een hoog vermogen. De vacuumtank is komen te vervallen.
Dennis B.
Als je ervoor zorgt dat een (vrij slappe) trekveer de klep dichthoudt en je maakt tussen de kabel en de bedieningsarm van de klep een sterkere veer, dan kun je als de arm van de kabel heel kort gehouden wordt het systeem zo laten werken dat zodra je een heel klein beetje gas geeft de klep gelijk heel ver open gaat. De veer tussen de kabel en de klep zorgt ervoor dat de kabel verder aangetrokken kan worden terwijl de klep al open is. Uiteraard moet de kabel dan wel door het gas worden bediend en niet door het rempedaal.
Op deze manier heb je al ruim voldoende vacuum voordat je begint te remmen en wordt de tank regelmatig onder voldoende vacuum gehouden.
Het moet wel gezegd worden dat een vlinderklep niet lineair werkt, bij 50% verstelling is de luchtdoorlaat al ruim boven de 80%. Het originele systeem is in feite zo slecht nog niet. Een vacuumpomp blijft de voorkeur hebben, het vacuum die een pomp maakt is veel groter. Omdat ik een 12 volt diesel en een civiel blok heb (geen spanrol) gebruik ik een electrische vacuumpomp met een hoog vermogen. De vacuumtank is komen te vervallen.
Dennis B.
Re: bericht voor dennis forward control 101
Dennis,
dat systeem waar jij het over hebt heb ik ook al aan gedacht.simpel door een langere hefboom op de as te zetten en er dan een veer tussen dat je de boel niet 'aftrapt' bij de minste beweging slaat de klep dan open en alleen bij echt stationair is ie dicht. een klein veertje zorgt ervoor dat de klep het liefst altijd open staat en er moet een aanslag komen anders slaat ie door naar de andere kant en sluit de boel zo weer ongewild af.
Misschien probeer ik deze variant wel op mijn civiele opknappertje. als we met z'n alleen een beetje blijven uitvinden dan komt er vanzelf een goedwerkend spulletje uit.
PS: waar en hoe kom je aan trouwens aan zo'n electrish vacuumpompje?wil ik ook nog wel eens proberen.
groet, tom
dat systeem waar jij het over hebt heb ik ook al aan gedacht.simpel door een langere hefboom op de as te zetten en er dan een veer tussen dat je de boel niet 'aftrapt' bij de minste beweging slaat de klep dan open en alleen bij echt stationair is ie dicht. een klein veertje zorgt ervoor dat de klep het liefst altijd open staat en er moet een aanslag komen anders slaat ie door naar de andere kant en sluit de boel zo weer ongewild af.
Misschien probeer ik deze variant wel op mijn civiele opknappertje. als we met z'n alleen een beetje blijven uitvinden dan komt er vanzelf een goedwerkend spulletje uit.
PS: waar en hoe kom je aan trouwens aan zo'n electrish vacuumpompje?wil ik ook nog wel eens proberen.
groet, tom