Dag allen,
ik ben op zoek naar een mechanische (PTO) lier voor op mijn landrover. Waar kan ik dit type lier kopen en wat kosten deze lieren. Kan een pto lier worden 'aangesloten' op een landrover 101 ambulance?
Kijk uit naar jullie reactie.
met vriendelijke groeten,
Roland Koster
pto lier voor Landrover
Re: pto lier voor Landrover
Hoi Roland,
De 101's hadden eigen PTO lieren, ze zijn er dus wel, helaas weten andere 101 eigenaren dit ook.
Deze lier en de aandrijving zijn de meest gezochte onderdelen voor de 101.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
De 101's hadden eigen PTO lieren, ze zijn er dus wel, helaas weten andere 101 eigenaren dit ook.
Deze lier en de aandrijving zijn de meest gezochte onderdelen voor de 101.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Voor de 101 heb je de Nokken winch, deze is ook een PTO lier.
Eigelijk is het een soort kaapstander lier met een apparte trommel voor kabel opslag.
Zij zijn zeer zeldzaam aan het worden, en de prijs is meestal enorm hoog voor een complete lierinstallatie.
Hij wordt tegen de linker chassisbalk geplaatst op de plek waar nu het compressorvat zit. Vanwege het formaat zal je waarschijnlijk ook de accukast weg moeten halen en mogelijk ook de bodem ter plaatse van de lier.
Het mooie van deze lier is dat je hem zowel aan de voor, als aan de achterkant kunt gebruiken.
Handiger is eigelijk een electrische, of nog beter een hydraulische lier.
Dennis B.
Eigelijk is het een soort kaapstander lier met een apparte trommel voor kabel opslag.
Zij zijn zeer zeldzaam aan het worden, en de prijs is meestal enorm hoog voor een complete lierinstallatie.
Hij wordt tegen de linker chassisbalk geplaatst op de plek waar nu het compressorvat zit. Vanwege het formaat zal je waarschijnlijk ook de accukast weg moeten halen en mogelijk ook de bodem ter plaatse van de lier.
Het mooie van deze lier is dat je hem zowel aan de voor, als aan de achterkant kunt gebruiken.
Handiger is eigelijk een electrische, of nog beter een hydraulische lier.
Dennis B.
Er is nog een komplete nokken winch te koop bij de Luxemburgse vrienden voor ik geloof 2000 euro. Wel een hoop geld maar dan heb je wel een reus van een lier die op je 101 past/hoort. Vraag ook eens rond bij de NL 101 list rond, er zijn er meerderen die er een lier op hebben gezet.
Groeten Henk
Groeten Henk
Henk
Heb jij het Luxemburgse adres voor die winch.
mag ook off-list
Frans Bonnes
Heb jij het Luxemburgse adres voor die winch.
mag ook off-list
Frans Bonnes