bladveren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
theironnurse

bladveren

Bericht door theironnurse »

Welk middel is het meest geschikt om roestvorming tegen te gaan op de bladveren.

groet,

TIN
Aad Koene

Re: bladveren

Bericht door Aad Koene »

De enige manier om dit tegen te gaan is je Land Rover (of alleen de bladveren) te bewaren in een absoluut vochtvrije conserveringsruimte.

Roestvorming OP de blaveren is geen probleem en tast de veren nauwelijks aan.
Roestvorming TUSSEN de bladveren betekend vervangen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
theironnurse

He Aad,

Het gaat mij niet zozeer om de roestvorming, maar meer om het verhaal enigzins te ”camoufleren”. Afgwerkte motorolie is na een tijdje ook al verdwene, 4WD wil ook niet echt... dus is eer een andere optie mogelijk. Aangezien wij veel statics doen, wil alles picobello hebben.

Groet,

Gilbert IJsselmuiden
The Iron Nurse
aart

Bericht door aart »

dan kun je ze metteen vanaf de fabriek weg gooien aad want er zit bijna metteen roest tussen. je zult wel overmatige roest bedoelen. en nu zullen we wel weer een discussie krijgen maar je zou ze in kunnen smeren met afgewerkte olie of om het aantrekken van zand te voorkomen van dat kettingvet voor motorfietskettingen.
ik heb er sind dit weekeinde niet zoveel last meer van want ik heb tics gemonteerd
aart(ja die uit eindhoven ja)
aart

Bericht door aart »

je bent te snel voor mij gilbert mijn antwoord is alweer achterhaald en deze waarschijnlijk ook alweer maar wat dacht je gewoon van hammerite en wat is er trouwens mis met origineel landroverroest
aart
theironnurse

He Aart,

Hoe is ie... de overal heeft al meerdere malen zijn dienst bewezen...
Heb je nu last van een TIC.
Hou me op de hoogte hoe ze jouw bevallen.

Groet,

Gilbert IJsselmuiden
The Iron Nurse
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Gilbert,

het beste is om ze "droog" te houden en eventueel de buitenzijde "ter camouflage" te schilderen of te voorzien van een laagje Underbody Coating.
aart

Bericht door aart »

jij mag die toch niet hebben zijn nl niet origineel. blij trouwens dat er iemand plezier van heeft (van de overal bedoel ik)
aart
theironnurse

Aart,

Ik weet dat ik voor de originaliteit ga, maar toch...
Hoe is het met jou bak. Nog steeds veel pezier ermee. We moeten trouwens ook eens keer afspreken daar in de buurt van Eindhoven...

Groet,

Gilbert IJsselmuiden
The Iron Nurse
aart

Bericht door aart »

goed plan maar friesland lijkt me ook wel eens leuk
aart
theironnurse

He Aad,

Bedankt. Daar was ik naar op zoek. Under Body coating. Deze naam kwam ik al eens tegen, maar wist niet meer hoe dat heette.

Groetjes en bedankt...

Gilbert IJsselmuiden
The Iron Nurse
theironnurse

Aart,

Kom maar... ik weet mooi routes langs Friese dijken en Waddenzee.

Groetjes

Gilbert
Evert Jan SIII Ambulance

Bericht door Evert Jan SIII Ambulance »

Wat goed werkt als een soort van camouflage is owatrol met een scheutje zwarte verf. Blijft niet plakken is goed tegen roest, flexibel en glimt ook nog eens een beetje

Evert Jan
Plaats reactie