Ik kan dan wel niet mee in de kolone maar vroeg me af of het iedereen een beetje duidelijk is hoe hij/zij zich moet gedragen??
In mijn dienst tijd heb ik heeel veel kolonnes begeleid. van 2 tot 40 voertuigen.
Tot voorkort heb ik ook (mede) de motorrijders begeleid die meereden in de tourtoch van de motorclub. ook al gauw 40 motoren of meer.
Het komt zeer veel voor dat de deelnemers in zo'n kolonne hun snappertje uitzetten en klakkeloos achter de eerste wagen aan tuffen.
Letten allen op de achterlichten van hun voorganger
Een paar kleine tips.
Wordt de kolonne langer dan 10 voetuigen ga dan in pakketjes van 4 wagens (die dicht op elkaar zitten) rijden laat vervolgens een ruim gat vallen en volg hierop met weer 4 wagens.
Zo kan er verkeer tussendoor wat wil in of uitvoegen.
Op deze manier ontstaat er minder snel een harmonika effect.
Met 25 wagen achter elkaar moet de laatste een heeeeeel goede turbo en remmen hebben.
Let op het voertuig achter je. Wat doet hij.
Suk6 rij veilig en tot morgen
Jan Willem die er helemaal klaar voor is
kolonne (gedrag) regels
Re: kolonne (gedrag) regels
Tja zoals je al weet zitten we toch al tegen de 30 auto's bij ons vanuit zeeland.
Zal het nog eens vermelden voordat we weg gaan.
Groet,
Martin
Zal het nog eens vermelden voordat we weg gaan.
Groet,
Martin
Re: kolonne (gedrag) regels
Jan Willem,
Ik heb er ook al over na zitten denken, ook een beetje ervaring met motor colonnes, maar niet met auto's. Fijn dat je dit even geplaatst hebt.
Groet,
John
Ik heb er ook al over na zitten denken, ook een beetje ervaring met motor colonnes, maar niet met auto's. Fijn dat je dit even geplaatst hebt.
Groet,
John