Ik ben geen heftruckkenner ik heb altijd in de hoogwerkers gezeten. Maar, hydrauliek is hydrauliek. Bij jou Vulpijp zit waarschijnlijk ook de retourslang van het hele hydraulische systeem, de retour olie gaat voordat het weer de tank ingaat door een retourfilter en ik denk zomaar dat deze " vol " zit met stukjes van de plunjers ventielen, stukjes ventiel rubber en ander vuil . Als deze verstopt zit kan je jou symptomen krijgen, want retour olie zou in principe drukloos moeten zijn.
[
hifi-filter.com]
Kijk hier even naar het retourfilter hier zit ook een veer op werkt deze nog?
Dan, het centrale kleppenblok dat is eigenlijk je aansturing van alle functies van de heftruck en waar bijna alle hydraulische slangen aankomen en vertrekken ( indien gen electronische aansturing ) , hier zitten een aantal druk veiligheids ventielen in. Kan je bij stilstand er gewoon uitdraaien, kijk eens of de O- ringen nog allemaal heel zijn. Kijk ook of de plunjers vrij zijn en of de weerstandveer goed is, als ze hydraulisch aangestuurd zijn is er waarschijnlijk een O- ring stuk en wordt alles van de functie sturen zo weer de tank ingepompt.
Volg even de slangen van de stuurcilinder naar dit blok en meestal zit hiertussen het veiligheidsventiel. Wat er ook nog kan zijn is dat het rubber van de plunjer stuurcilinder kapot is en zo kan de stuurcilinder inwendig lekken.
Dan de hydraulische olie zelf, hoe lang zit deze er al in ? Is het nog mooi helder of stinkt het en gaat het naar een bruinige kleur..............
Ik zal nog even naar het hydraulische schema zoeken op Google .
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8