Nog even hier de verschillen.
links de nokkenas van een 3,9 en rechts die van een 4,6.
het onderblok van een 3,5, waar dus geen bout gaten in zitten om het plaatje wat op de bovenste foto te zien is.
het onderblok van een 4,0 met de gaten voor de bevestiging van de nokkenas
dan is ook het timing cover anders, de 3,5 heeft een oliepomp via het tandwiel op de nokkenas en de 4,0 heeft een oliepomp die direct op de krukas is aangesloten
overigens is de timing cover van de 4,6 weer anders als de 4,0, daar zitten andere nokken in, maar dat zou te om zeilen zijn.
Als je het wil zien, ik heb het hier ondertussen allemaal liggen.
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
Ben
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2014 18:38 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.