High Jack als lier!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Serious IIa

High Jack als lier!

Bericht door Serious IIa »

Voor alle mensen die een High Jack bezitten, en hem wel eens al lier zouden willen gebruiken maar eigenlijk niet precies weten hoe dat moet, is er in Naarden een uitgelezen kans om dit eens te oefenen.....

Dus neem je Highjack mee en een paar stukken ketting bijvoorkeur met 2 "choke" haken en diverse D sluitingen.

Dan organiseer ik in Naarden een korte cursus High Jack lieren!

Cheers Bowy

ps wat je precies nodig hebt en een schriftelijke beschrijving van hoe en wat is op mijn site te vinden onder Tech Talk.

www.seriousIIa.tk

en nog een uitgebreider verhaal op:

[www.j8g.co.uk]
Victor Rutten

Re: High Jack als lier!

Bericht door Victor Rutten »

Ha die Bowy,

Ik breng m´n kistje met kettingen wel mee.

Groeten, Victor Rutten
Joke& Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke& Ruud-Granny&Tweety »

Hi Bowy,

en ik m'n staaldraad en breinaalden,
Tot zondag, tussen emmeloord en lelystad 11.00 -11.20 uur.

Groet Ruud.
Tinus

Bericht door Tinus »

Ik heb net m'n Ramsey Proplus 9000X erop gemonteerd (nog ongetest), maar ik wil de High-Jack versie ook wel eens proberen zaterdag .

Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
jo

Bericht door jo »

Ik heb als eens met een High Jack als lier gebruikt, maar dan om een auto rechtop te zetten. Hij was omgeslagen en dan is het beter om het als lier te gebruiken dan als krik. Trekken kan je alles beter in de gaten houden en het dode punt beter bepalen. Ook heb ik als eens een Tirfort gebruik (een van 10tot trekkracht) daar hebben we een 101 v8 in Bilstayn een heuvel van 75grade op getrokken en gien goed. Je moet alles eens geprobeerd hebben daarom ga ik nu in België met 3at en met 0,5at de zelfde heuvel op, als is het om het verschil te weten. Je ben nooit te oud om te leren. Jammer dat ik niet kan komen, ik had best mijn High Jack en ketingen willen gebruiken.

jo fo li
Harry & de RUS

Bericht door Harry & de RUS »

Goed idee Bowy
Ik heb al een enkele keer mijn high-lift al gebruikt in het terrein (mijzelf uit sporen 'tillen') maar nog nooit als lier.
Lijkt me leuk om eens te zien...
mvg
Harry & de RUS
Jan Kok

Bericht door Jan Kok »

Bowy,

Niet zonder mij beginnen, ik heb nog geen lier of Jack. Dus hier kan ik wat van leren. Trouwens een Jack is goedkoper dan een lier. De keus wordt steeds makkelijker.
grt, Jan Kok
www.laro.tk
jo

Bericht door jo »

Een Jack kan maar 1,5meter per keer trekken en een lier (die van mij 40meter) daar om is het geen vergelijk. Maar een hulpmiddel zoals de lier.

jo fo li
Muddy

Bericht door Muddy »

Neem mijn warn ketting wel mee!!!! Maar jij hebt toch net je normale lier weer gemaakt??? Zorg er maar voor dat je motor het weer doet Zondag, anders moet ik alsnog met de trein terug naar grun!!!

grt tijn (Met lier, high jack en kettingen)
Foxhunters Anton

we nemen ook een tirfor mee!

Bericht door Foxhunters Anton »

Ik zal Eric vragen of hij zijn tirfor meeneemt, kunnen we daar ook mee spelen.

Anton
Plaats reactie