van 24 naar 12 Volt
van 24 naar 12 Volt
Voor de electra techneuten:
De boordspanning van mijn LR is 24 Volt maar ik heb een 12 Volts lier. Er is geen plek meer om een extra dynamo te plaatsen en ik heb begrepen dat als ik 12 Volt van één van de accu's pak dit slecht is voor de levensduur. Bestaat er een 24 Volt acculader die 12 Volt laad? en zo ja waar is deze te vinden?
MVG Henk
De boordspanning van mijn LR is 24 Volt maar ik heb een 12 Volts lier. Er is geen plek meer om een extra dynamo te plaatsen en ik heb begrepen dat als ik 12 Volt van één van de accu's pak dit slecht is voor de levensduur. Bestaat er een 24 Volt acculader die 12 Volt laad? en zo ja waar is deze te vinden?
MVG Henk
Re: van 24 naar 12 Volt
hai henk.
is het niet makkelijker om het geheel te ruilen voor een 24volt denk dat wat jij wilt een stuk lastiger is.
mario
is het niet makkelijker om het geheel te ruilen voor een 24volt denk dat wat jij wilt een stuk lastiger is.
mario
Even ik denk dat een omvormer veel makkelijker is eenje die 24volt terug brengt naar 12 volt je moet alleen wel even naar de gebruikslast kijken(een lier vraagd nogal wat
Groeten theo Kaufmann/Disco & Big Spender
Groeten theo Kaufmann/Disco & Big Spender
Het probleem is dan de laadstroom, deze is veel te weinig voor een lier dus....... andere oplossingen misschien?
Als iemand interresse heeft in een ruil Ramsey 12000 12 Volt voor een gelijkwaardige in 24 Volt?
Groeten Henk
Als iemand interresse heeft in een ruil Ramsey 12000 12 Volt voor een gelijkwaardige in 24 Volt?
Groeten Henk
Ha die Henk,
Waarom zou je geen 12V dynamo kunnen inbouwen?
Welke auto heb je?
Als het een ex-leger is (109 of Light Weight)
Op de plaats van de spanrol (linkerzijde van het blok hoort bij een civiele uitvoering de 12V dynamo).
Als je hier al een vacuumpomp hebt zitten, zou je kunnen overwegen deze op de 24V dynamo te monteren.
Als je op de prikkerdag komt, kun je bij mijn ambulance zien hoe ik dat heb opgelost.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Waarom zou je geen 12V dynamo kunnen inbouwen?
Welke auto heb je?
Als het een ex-leger is (109 of Light Weight)
Op de plaats van de spanrol (linkerzijde van het blok hoort bij een civiele uitvoering de 12V dynamo).
Als je hier al een vacuumpomp hebt zitten, zou je kunnen overwegen deze op de 24V dynamo te monteren.
Als je op de prikkerdag komt, kun je bij mijn ambulance zien hoe ik dat heb opgelost.
Groeten, Victor Rutten
Het is een 101 GS met een Toyota diesel blok waar bovenin het motor compartiment geen plek meer is. Vandaag heb ik geprobeerd een 12 V dynamo te monteren onder het motorblok wat wel gelukt is maar dit is zeer kwetsbaar bij het terreinrijden en helemaal met water! Dus ik ben op zoek naar andere manieren.
Groeten Henk
Groeten Henk
Henk,
Je kan ook op zoek gaan naar een 24 Volt motor voor deze lier.
Dennis B.
Je kan ook op zoek gaan naar een 24 Volt motor voor deze lier.
Dennis B.
Hé Dennis,
Is vaak net zo duur als een nieuwe lier.
Probeer het eens bij vrachtautoslopers of aanhangerbedrijven. Heb zelf ook een 24V bergingslier(D200), is errug traag maar errug sterk. Kwam van een ex-autoambulance en koste 250 euro.
Groet, Jan F.
Is vaak net zo duur als een nieuwe lier.
Probeer het eens bij vrachtautoslopers of aanhangerbedrijven. Heb zelf ook een 24V bergingslier(D200), is errug traag maar errug sterk. Kwam van een ex-autoambulance en koste 250 euro.
Groet, Jan F.
Prikken in Naarden
hHoi Victor,
Mijn vraagje heeft eigenlijk betrekking op de prikkersdag-rit; ik woon in Bussum (2 km van Naarden) en zou met mijn 109 graag in Naarden aan willen sluiten. Hoe laat hopen jullie daar te zijn?
Anders kom ik wel op het geluid af!
Groeten en wellicht tot de 21ste,
Ernst
Mijn vraagje heeft eigenlijk betrekking op de prikkersdag-rit; ik woon in Bussum (2 km van Naarden) en zou met mijn 109 graag in Naarden aan willen sluiten. Hoe laat hopen jullie daar te zijn?
Anders kom ik wel op het geluid af!
Groeten en wellicht tot de 21ste,
Ernst
Re: Prikken in Naarden
De bedoeling is dat we er omstreeks 12:00 uur verschijnen.
Ik neem aan dat je zelf de weg wel vindt, het adres staat op de afbeelding in de posting van Aad.
Groeten, Victor Rutten
Ik neem aan dat je zelf de weg wel vindt, het adres staat op de afbeelding in de posting van Aad.
Groeten, Victor Rutten
In dat geval schiet het idd niet op.
Ben zelf trouwens bezig om van een zware pto lier een hydraulische lier te maken voor de 101.
Groeten,
Dennis B.
Ben zelf trouwens bezig om van een zware pto lier een hydraulische lier te maken voor de 101.
Groeten,
Dennis B.