APK Klassiekers vrijgesteld

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
H@ns

APK Klassiekers vrijgesteld

Bericht door H@ns »

Dinsdag 9 maart heeft de minister van verkeer een goed besluit genomen. De APK-keuring voor oldtimers wordt soepeler dankzij de inspanningen van de Fehac. Auto's van voor 1960 worden zelfs geheel vrijgesteld van de APK-plicht. Auto's ouder dan 30 jaar dienen om de 2 jaar te worden gekeurd. Scheelt toch weer een hop rompslomp en in de portemonnee. Als je het niet gelooft; Kijk maar eens op de site van de Fehac. www.fehac.nl
Serious IIa

Re: APK Klassiekers vrijgesteld

Bericht door Serious IIa »

KLinkt goed! wanneer gaat dit in? Kon dat niet helemaal opmaken uit het verhaal.....

Cheers bowy met een auto ouder dan 30 jaar
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Eindelijk eens een Minister van Verkeer en Waterstaat die iets zinnigs bijdraagt ipv alleen maar kostenverhogende factoren verzinnen.

Bovendien een pluim voor de Fehac.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

Dat zou inderdaad geweldig zijn!

groet, tom
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

hmmm..... als ik het zo lees lijkt het meer op een voorstel van de minister en moet het nog goedgekeurd worden door de tweede kamer....hopen dat het er door komt.
ik durf nog niet te juichen.
jo

Bericht door jo »

en dan de eerste kamer en de koningin heeft ook nog iets te zeggen.

jo fo li
JRK

Bericht door JRK »

Ik vind het een slechte zaak, het is gewoon nodig dat er van tijd tot tijd een ander (zo onafhankelijk mogelijk) bekijkt hoe veilig jouw voertuig eigenlijk wel is. Zeker remwerking, roestschade aan chasis, speling op wielen e.d. zijn serieze zaken.

Hiermee kun je potentieel ongehinderd met ieder wrak de weg op.

Adios JR
Jan W

Bericht door Jan W »

De meeste old timers zijn hobby auto's zijn en de eigenaren zijn veelvuldig met hun auto bezig.
Over het algemeen zijn zij goed doordrongen wat gevaarlijk en of acceptabel is en wat niet.

Het is een beetje hetzelfde als met een motor. Als het niet verantwoord is ga ik niet op mijn motor of in mijn auto zitten hoor.

Ik vind het een goede zaak. Maar je bent natuurlijk altijd vrij je auto te laten keuren.

JW
JRK

Bericht door JRK »

Jan W schreef:

> Over het algemeen zijn zij goed doordrongen wat gevaarlijk en
> of acceptabel is en wat niet.

'Over het algemeen'... dat betekent dus dat er groep dat niet is. Het feit dat hier regelmatig vragen worden gesteld nav een apk afkeur op o.a. rem en stuurinrichting geeft mij nou niet echt een warm gevoel. Niet iedereen heeft een rollenbank tot zijn beschikking, of kan zijn verlichting juist afstellen. (hoog ik de top5 van verkeersirritaties) Dat men dat op eigen terrein, ergens in de bagger toepast maal ik niet om, maar zeker voertuigen als landrovers (met en zonder bullbar) zie ik liever op veiligheid gecontroleerd aan het verkeer deelnemen. (niet dat een APK 100% garantie is, maar het in elk geval een mininmum op een zeker moment.

> Het is een beetje hetzelfde als met een motor. Als het niet
> verantwoord is ga ik niet op mijn motor of in mijn auto
> zitten hoor.

Tuurlijk. Er zijn genoeg die professioneel met hun hobby en veiligheid omgaan, er is echter ook een groep goedbedoelende amateurs...

Adios, JR
Jan W

Bericht door Jan W »

Tuurlijk er zijn altijd van die Laml@%len die e.e.a. niet doen uit kostenoverweging.

Mijn SIII 109D 1980 remt een week na mijn apk en een modderbadje ook niet meer zo als hij gekeurd werd.

Maar het zal altijd een punt van discussie blijven. Wat is aanvaardbaar en wat is aanvaard

Goed weekend vast

JW die dit jaar gewoon nog op moet voor de APK
Frans

Bericht door Frans »

Vergeet niet dat de APK vrijstelling zou gaan gelden voor auto's van voor 1960.
Auto's dus van meer dan 40 jaar oud, en die zijn er echt niet zo veel, ook niet onder de Landrovers.
Auto's van 25 jaar en ouder zouden om de 2 jaar gekeurd moeten worden.
Dus het zal niet echt veel onveiliger worden op de weg.
Dit alles pas als de plannen ongewijzigd doorgaan.

Frans Bonnes
janzzen

Bericht door janzzen »

laten we ff heel wel wezen, zolang de apk niet kijkt naar de staat van de remvoeringen, slappe banden! de totale hoeveelheid roest en niet WAAR het zit, je auto word afgekeurd op in feite niet terzake doende dingen vind ik persoonlijk de apk gewoon een wassen neus, tuurlijk is het goed als er regelmatig naar een auto gekeken word of hij nog wel goed is maar laat dan een stel monteurs de regels stellen en niet een of andere imbiciel die het vanachter zijn buro allemaal heel goed kan bedenken maar van doelmatige veiligheids inspekties net zo veel verstand heeft als een koe van een vrije zaterdagmiddag. vraag het maar eens aan de dieselrijders, alles wat je ooit geleerd is mbt onbelast laten lopen van een motor gaat snel door de plee en als het misgaat heb je nog eens niks te vertellen ook. die hele roetmeting is ook weer zo'n bedenksel van een buroridder die ooit ergens een minister heeft horen boeren over de roetbelasting aan de snelweg. wel eens langs de DSM gereden? of de grote raffinaderijen? op oude kazerne terreinen worden wel asielzoekers ondergebracht maar slopen voor sociale woningbouw ho maar. geen hond wil namelijk de bodems onderzocht hebben daar! olievoorraad voor de komende 2 decennia zit daar in de grond.

ach ja, dat moest er ff uit. ik baal gewoon van de rechtsongelijkheid hier in het land
alles gaat aan regeltjes en we doen er niets aan met zn allen. bah, ik ga toch maar voor emigratie.

janzzen
voorzitter van de aac (anti apk commissie)
Jan W

Bericht door Jan W »

Twee pinten huh punten helemaal mee eens.

Toen ze rekening rijder ook bij de motorijders in de strot wilde douwen stonden er op een septemberse zondagmiddag zo'n 25000 motoren op het malieveld.........
Moeten wij ook eens doen.....

Emmigratie is denk ik de leukste optie. Maar overal is wel wat.

Waarheen zou je willen janzzen?? mijn voorkeur is Oostenrijk

JW
janzzen

Bericht door janzzen »

nou, we zijn al eens een tijdje bezig geweest met Nieuw zeeland en ik moet zeggen dat dat wel blijft trekken. europa is hartstikke vol en dus geen optie. afrika is mooi maar heeft zo zijn eigen probleempjes. ik ga voor de ruimte, natuur om mee heen, en dan toch niet verstoken van een stukje "beschaving" duz nz is voor ons nog steeds wel het idee.
janzzen
Jan W

Bericht door Jan W »

Oh yeah, ja das niet in een daagje aan te rijden

heb wat dat aan gaat toch teveel band met dit land..

JW
SJUUL gele STAWAG 109 |||

Bericht door SJUUL gele STAWAG 109 ||| »

je zou eens in denemarken moeten gaan kijken.......
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dat doe ik vrij regelmatig, maar ook Denemarken heeft zo z'n nadelen.
Genoeg voordelen om er vaker heen te gaan, net teveel nadelen om er te blijven wonen.
Het sociale stelsel is vergelijkbaar, de daarmee gepaarde problemen ook.
Het is er wel een stuk rustiger en minder gehaast.

Dennis B.
Noud 88

Bericht door Noud 88 »

Waaaaaaaaaaat?

TERREINRIJDEN op het Malieveld?
Onze politici vormen de te nemen hindernissen?

WANNEER??????????????

Ik kom!!!!!!!!!!

Noud 88
Plaats reactie