goeindag ook
een deze dagen ga ik beginnen aan de demontage van de tussenbak van de auto van jacob.
kan de versnellingsbak blijven zitten???
en wat moet ik precies los halen.
aandrijfassen
pto
wat nog meer?
gr menno
demontage tussenbak.
Re: demontage tussenbak.
versnellingsbak kun je gewoon laten zitten, aandrijfassen moeten idd los, pto zou ik niet weten, lage gearing pookje moet los, evt. ontluchtingsslangetjes los halen, en dan 8 boutjes losdraaien. dan kun je met enig gekl**t de tussenbak tussen de versnellingsbak en de interieurbeplating halen.
misschien heeft iemand nog toevoegingen, en pas op want als je onder de auto ligt is hij verdomt zwaar.
stijn
misschien heeft iemand nog toevoegingen, en pas op want als je onder de auto ligt is hij verdomt zwaar.
stijn
Vergeet niet om een stukje hout tussen de dwarsbalk en het vliegwiel/koppelingshuis te steken. Dat maakt het monteren een stuk gemakkelijker.
En vergeet het er na de klus niet tussenuit te halen, bonkt minder.
Dennis B.
En vergeet het er na de klus niet tussenuit te halen, bonkt minder.
Dennis B.
He menno, als je het allemaal even goed wilt zien, mag je wel even langs komen bij mij zondag. Heb de motor en versnellingsbak in zijn geheel uit de auto gelierd. Tussenbak deksel is er af, kan je dus zo zien. Bel morgen maar als je langs wilt komen!!!!
grt tijn
grt tijn
Hoi menno,
De versnellingsbak kan blijven zitten. Maar het is volgens mij makkelijker om ze even in 1 geheel eraf te halen. en ze op de werkbank even te scheiden en weer aan elkaar te maken.
Als je nl de tussenbak van de hoofdbak wil afhalen moet je namelijk het carterplaatje van de tussenbak loshalen en de PTO eraf zodat je het middelste tandwiel van de tussenbak kunt verwijderen (die grote stalen bus eruit trekken via de achterzijde dan valt het tandwiel eruit) dan kun je bij alle boutjes komen die de tussenbak met de hoofdbak verbinden. Loshalen gaat nog wel onder de auto maar terug zetten valt best tegen. (Heb zelf alleen nog maar werkbank ervaring maar vond ik lastig genoeg, met name dat tandwiel terug zetten met de dunne ringetjes links en rechts ervan.)
De tussenbak scheiden wijst zich eigenlijk vanzelf, net als de bak demonteren.
Nadeel als je de bak in zijn geheel demonteert moet hij of omhoog of je moet een demontabele crossmember hebben. Heb je dit beide niet en een hardtop dan zou ik adviseren toch alleen de tussenbak te verwijderen zodat je , niet je hele stoelenbak en ed moet verwijderen.
Hoop dat je wat kunt met al deze info> Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Cheers Bowy tussenbak expert tegen wil en dank
De versnellingsbak kan blijven zitten. Maar het is volgens mij makkelijker om ze even in 1 geheel eraf te halen. en ze op de werkbank even te scheiden en weer aan elkaar te maken.
Als je nl de tussenbak van de hoofdbak wil afhalen moet je namelijk het carterplaatje van de tussenbak loshalen en de PTO eraf zodat je het middelste tandwiel van de tussenbak kunt verwijderen (die grote stalen bus eruit trekken via de achterzijde dan valt het tandwiel eruit) dan kun je bij alle boutjes komen die de tussenbak met de hoofdbak verbinden. Loshalen gaat nog wel onder de auto maar terug zetten valt best tegen. (Heb zelf alleen nog maar werkbank ervaring maar vond ik lastig genoeg, met name dat tandwiel terug zetten met de dunne ringetjes links en rechts ervan.)
De tussenbak scheiden wijst zich eigenlijk vanzelf, net als de bak demonteren.
Nadeel als je de bak in zijn geheel demonteert moet hij of omhoog of je moet een demontabele crossmember hebben. Heb je dit beide niet en een hardtop dan zou ik adviseren toch alleen de tussenbak te verwijderen zodat je , niet je hele stoelenbak en ed moet verwijderen.
Hoop dat je wat kunt met al deze info> Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Cheers Bowy tussenbak expert tegen wil en dank