Hoi Allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn verlichting, d.w.z. ik krijg het niet voor elkaar om het groot licht te laten branden.
Gewoon licht werkt, maar bij het inschakelen van groot licht gaat maar een kant zeer lichtjes branden.
Ook brand het controlelampje van het groot licht altijd. (aleen niet als ik dimlicht voer).
Ik heb het vermoeden dat het iets met de oorlogsverlichtings-schakelaar te maken heeft?
Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Groet, Jean Pierre
Militaire Verlichtingsschakelaar
Re: Militaire Verlichtingsschakelaar
Jean Pierre,
voordat je aan de schakelaar van de oorlogsverlichting gaat beginnen zou ik eerst alle massa contacten eens goed schoonmaken.
Loop ook de bedrading eens langs op breuken, beschadigingen en andere ongerechtigheden als kortsluitende stekkers.
De kans is groot dat daarna alles weer normaal werkt.
Is dit dan niet het geval kun je altijd nog de schakelaar vervangen.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
voordat je aan de schakelaar van de oorlogsverlichting gaat beginnen zou ik eerst alle massa contacten eens goed schoonmaken.
Loop ook de bedrading eens langs op breuken, beschadigingen en andere ongerechtigheden als kortsluitende stekkers.
De kans is groot dat daarna alles weer normaal werkt.
Is dit dan niet het geval kun je altijd nog de schakelaar vervangen.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Lachen ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Normale verlichting werkt prima alleen grootlicht werkt helemaal niet.
De draad waar spanning op hoort te staan blijft gewoon dood.
Het lampje in het dashbord werkt ook niet, ik verdenk je schakelaar of de draad.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Normale verlichting werkt prima alleen grootlicht werkt helemaal niet.
De draad waar spanning op hoort te staan blijft gewoon dood.
Het lampje in het dashbord werkt ook niet, ik verdenk je schakelaar of de draad.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt de stroom voor het grootlicht helemaal niet van een aparte draad van de lichtschakelaar.
Van de lichtschakelaar gaat er een draad naar de dimlichtschakelaar.
Het wordt geschakeld met de dimlichtschakelaar, Je zet de schakelaar daar om van de draad die naar grootlicht gaat of de draad die naar dimlicht gaat.
Zo wordt het tenminste bij mijn engelse leger landrover geschakeld.
Frans Bonnes
Van de lichtschakelaar gaat er een draad naar de dimlichtschakelaar.
Het wordt geschakeld met de dimlichtschakelaar, Je zet de schakelaar daar om van de draad die naar grootlicht gaat of de draad die naar dimlicht gaat.
Zo wordt het tenminste bij mijn engelse leger landrover geschakeld.
Frans Bonnes
Van mijn engelse militaire Land Rover was het probleem met de verlichting, dat mijn infrarood schakelaar aan het verbranden was en een behoorlijke spannings dip gaf als mijn verlichting aan stond. Ik heb het betreffende contact op de infrarood schakelaar doorverbonden.
succes Frans Herlé
Military Carawagon
succes Frans Herlé
Military Carawagon