Voor de leidingen een paar bevestigingsbeugels gemaakt, tevens een doorvoer door het frontje, net boven het hulpstuurhuis. Dit alles in de hammerite gezet.
Het schutbord en de deurstijlen van binnen getectileerd.
De rechterwing gemonteerd.
Nadat de hammerite droog was de beugels voor de koppelingen gemonteerd, de leidingen aangesloten.
De linker wing gemonteerd, het reservoir aangesloten, gedeeltelijk ontlucht (het stuur van maximaal links naar maximaal rechts enz. enz.)
Daarna de motor gestart, 2 keer een volledig stuuruitslag en daarna de motor weer uit, olie bijvullen. Dit alles nog een paar keer herhaald.
Tegenslag, een van de koppelingen op de stuurkolom lekt, uiteraard is het de onderste

Met een steeksleutel kunnen we er niet bij, dus de slijpschijf in de Stahlwille ringsteeksleutel gezet om er een open ringsleutel van te maken. Dit werkt ook niet, kunnen er niet genoeg kracht mee zetten. De koperen leidingen moeten zich nog zetten.
Ook het steeksleutel gedeelte dunner gemaakt, nu werk het wel, alle koppelingen vaster gezet. Alles lijkt nu dicht.
De motorkap gemonteerd en de voorwielen.
Om 15:55 reden we weer naar buiten. Om 16:00 moest de werkplaats weer leeg zijn, dit is dus gelukt

Een paar dingen moet ik dit weekend nog afmaken, binnenscherm aan de linkerkant, grill, afdekking stuurkolom enz.
Tijdens de rit naar huis, begon er wat te stinken, de uitlaat lekt iets op het spruitstuk, deze morgen maar iets aantrekken.
Tijdens het rijden merk je een groot verschil, ook tijdens inparkeren, je kunt nu bijna met 1 vinger sturen.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
(nu met stuurbekrachtiging)