Beste mensen,
Ik kwam vorige week een berichtje tegen van een sterk overhellende (scheefstaande) series.
Mijn 90 TD uit 1988 staat ook enigszins scheef. Ik zal hem binnenkort eens op een goede rechte ondergrond zetten om te kijken hoe veel het echt is, maar het is toch wel duidelijk dat ie een stuk scheef staat.
Is dit een probleem en op welke manier is dit op te lossen? Vervangen van de veren/dempers? Heeft iemand dit al een keer laten doen?
Groeten,
Jeroen 90 TD
scheef staan
Re: scheef staan
Jeroen,
scheef staan heeft voor de Land Rover zelf geen enkel gevolg.
Hooguit voor jou zelf of je medepassagier (de een heeft een ladder nodig en de ander kan de grond raken)
Als jou 90 scheef staat naar de kant waar de bestuurder zit is de kans groot dat hij weer rechter staat als je een nieuwe verenset en schokbrekers monteerd.
Het vervangen van veren en dempers is goed te doen in een dag.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
scheef staan heeft voor de Land Rover zelf geen enkel gevolg.
Hooguit voor jou zelf of je medepassagier (de een heeft een ladder nodig en de ander kan de grond raken)
Als jou 90 scheef staat naar de kant waar de bestuurder zit is de kans groot dat hij weer rechter staat als je een nieuwe verenset en schokbrekers monteerd.
Het vervangen van veren en dempers is goed te doen in een dag.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Re: scheef staan
Zorg er wel voor dat je zo`n veerspanner gebruikt.
De kracht die er op de veren staat bij het monteren is enorm.
Hier moet je niet mee spotten.
Ben zelf niet bang uitgevallen maar dit is levensgevaarlijk zonder goed gereedschap.
De kracht die er op de veren staat bij het monteren is enorm.
Hier moet je niet mee spotten.
Ben zelf niet bang uitgevallen maar dit is levensgevaarlijk zonder goed gereedschap.
Re: scheef staan
Bedenk je ook dat er door de jaren heen, bij heftig terrein rijden torsie in het chassis kan zitten. bij mijn 90 kwam aan het licht dat de achterkant toch enigzinds gedraaid zit. (zonder veren op de bumpstops.)
ook bij de 90 en 110 zijn de twee voorveren van verschillende lengte.
Anton
ook bij de 90 en 110 zijn de twee voorveren van verschillende lengte.
Anton
Re: scheef staan
zie je de wereld weer eens vanuit een andere positie dan vanaf je bestuurderstroon of de onderkant van je def, haha
mazzel michiel
def 90 td, hannibal
mazzel michiel
def 90 td, hannibal