stationair probleempje. HELP!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sonny

stationair probleempje. HELP!

Bericht door Sonny »

Ondertussen heb ik al heel wat uitdagingen overwonnen. Toch is daar altijd weer een volgende uitdaging. Na ongeveer 5 minuten rijden of stationair draaien van mijn 90 uit '87 (2,5 benzine), valt het toerental weg en slaat de motor uit. Deze kan ik wel weer starten, maar dan wel met de choke volledig uitgetrokken, anders valt hij weer weg. Iemand een idee?
Danny van Leeuwen

Re: stationair probleempje. HELP!

Bericht door Danny van Leeuwen »

2 vragen: heeft-ie electronische ontsteking, en hoe gaat het als hij echt helemaal goed op bedrijfstemperatuur is ?
janzzen

Bericht door janzzen »

carburateur bevroren? als ie afgeslagen is moet je even wachten, als ie daarna weer gewoon start zou het bevriezing kunnen zijn. het is er nu het perfekte weer voor.... een oplossing daarvoor is een lamp ( hat liefst halogeen) in je airbox monteren die gaat branden als je de motor start. dit kan net de lucht temperatuur boven het dauwpunt brengen. dit truukje heb ik al eens uitgehaald met een zzr 1100 en werkte prima.
janzzen
Sonny

Bericht door Sonny »

Het is inderdaad electronische ontsteking. En juist als de motor op bedrijfstemperatuur is, beginnen de problemen.
Danny van Leeuwen

Bericht door Danny van Leeuwen »

Heb dat probleem ook eens bij de hand gehad. Koud geen probleem, maar zodra de motor warm was, stotteren, rot lopen, en vervolgens afslaan. Dit bleek aan de electronische ontsteking te liggen. Vervangen, en nooit meer (die) problemen gehad.

Groeten,
Danny.
Plaats reactie