3 standen?
3 standen?
Volgens mij, en het boekje, moet je de blower (als die zo heet tenminste) op drie standen kunnen zetten. Bij is het helaas niet zo. Ik ken uit, of voluit. Weet iemand waar dit in zit?
De hendel rechts op het dashbord (bij een lhd) werk alleen helemaal onderin. Halve centimeter naar boven en hij staat al uit.
De hendel rechts op het dashbord (bij een lhd) werk alleen helemaal onderin. Halve centimeter naar boven en hij staat al uit.
Re: 3 standen?
Diel,
ik zou eens kijken of er geen draadje loszit aan de schakelaar die aan het eind van de handel zit.
Anders zou je schakelaar ook de geest gegeven kunnen hebben.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
ik zou eens kijken of er geen draadje loszit aan de schakelaar die aan het eind van de handel zit.
Anders zou je schakelaar ook de geest gegeven kunnen hebben.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Re: 3 standen?
Ik weet nioet om wat voor auto het gaat, maar het schijnt dat de LandRovers van de mariniers (en mischien ook andere ex-leger) alleen een aan/uit stand hebben, ivm waterdicht maken van de electrische installatie. (in de vorige 4wd-automagazine staat een artikel over de Defender 110 bij het korps-mariniers.
Chris
www.opwielen.nl
Chris
www.opwielen.nl
Re: 3 standen?
Mijn ex-mariniers 110 heeft voor de blower-motor drie standen:
uit
aan, op half vermogen
aan, op vol vermogen
De half vermogen stand wordt bereikt door een weerstand "mee te schakelen" in de voeding van de blowermotor.
(Deze weerstand bevindt zich in het blowerhuis).
Succes
uit
aan, op half vermogen
aan, op vol vermogen
De half vermogen stand wordt bereikt door een weerstand "mee te schakelen" in de voeding van de blowermotor.
(Deze weerstand bevindt zich in het blowerhuis).
Succes
Re: 3 standen?
ik heb dit probleem ook!!!!!!!!!!!!!
Groeten MArtijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Groeten MArtijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Re: 3 standen?
Mijn lw had het ook.
Stand 1 uit.
Stand 2 geluid maken.
Stand 3 herrie maken.
Maar het is een kwestie van de juiste aansluiting pakken.
Volgens mij zitten er 5 of 6 keuzes op een ex-leger schakelaar.
Spanningszoekertje erbij ff meten en je weet het. Was ongeveer 30 minuten werk bij mij. VOlgens mij heb ik me notitie hier nog ergens liggen met de draadkleuren enz.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Stand 1 uit.
Stand 2 geluid maken.
Stand 3 herrie maken.
Maar het is een kwestie van de juiste aansluiting pakken.
Volgens mij zitten er 5 of 6 keuzes op een ex-leger schakelaar.
Spanningszoekertje erbij ff meten en je weet het. Was ongeveer 30 minuten werk bij mij. VOlgens mij heb ik me notitie hier nog ergens liggen met de draadkleuren enz.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: 3 standen?
Het gaat om een defender 90 uit '85, en is dus gewoon civiel en 12 volt.
Re: 3 standen?
Deze moet 3- standen hebben (zelfs in militaire uitvoering)
0 - uit
1- laag
2- hoog
Zoals eerder gezegd, controleer het volgende:
- Schakelaar nakijken, alle draden aangesloten, corrosie tussen de contacten.
- Aansluiting op ventilator, komt de stroom aan, geen kabelbreuk.
- Weerstand in ventilator zelf.
Ventilator heeft 3- draden.
- Paars/Groen - Stroom van zekering.
- Groen/Grijs - Stand 1
- Groen/Geel - Stand 2
Via schakelaar gaat de stroom naar de nul.
Gr.
Marc
0 - uit
1- laag
2- hoog
Zoals eerder gezegd, controleer het volgende:
- Schakelaar nakijken, alle draden aangesloten, corrosie tussen de contacten.
- Aansluiting op ventilator, komt de stroom aan, geen kabelbreuk.
- Weerstand in ventilator zelf.
Ventilator heeft 3- draden.
- Paars/Groen - Stroom van zekering.
- Groen/Grijs - Stand 1
- Groen/Geel - Stand 2
Via schakelaar gaat de stroom naar de nul.
Gr.
Marc