Best leuk zo'n Landrover...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fendric

Best leuk zo'n Landrover...

Bericht door Fendric »

Ok, ik wilde al heel lang een Laro, heb er 6 mnd. over gedaan om een goede te vinden, en ben sinds een paar weken in het bezit van een goede ex-leger SIII 109 uit '80. :-)
Toch wel wat achterstallig onderhoud moeten verrichten. Niet dat ik nu helemaal klaar ben (wanneer wel met een Laro...) maar hij is rijklaar en ik ben er gisteren voor het eerst -voorzichtig- mee gaan spelen...
Ik moet zeggen: al was ik in m'n eentje, maar ik heb me prima vermaakt ! Best onder de indruk wat je allemaal kan met zo'n ding zeg ! Ja inderdaad, ben geloof ik nu ook besmet (en ik heb me laten vertellen dat het niet meer over gaat). Als alles technisch helemaal ok is lijkt het me zeker leuk om met anderen 's mee te gaan spelen, en misschien wel wat meetings af te gaan. Ben nog niet lid van de LRCN o.i.d. maar zit er wel aan te denken.
Anyway, ik ben overtuigd... :-)
mario

Re: Best leuk zo'n Landrover...

Bericht door mario »

ja naar de dokter gaan helpt niet hoor......op naar het eerste evenement.........de tweede prikkers dag 21 maart.
heeeeeeel veeeeel rij en sleutel plezier met je nieuwe aanwinst van harte.

groet mario
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Gefeliciteerd met je aanwinst :-) Je kan altijd naar een LRCH treffen gaan. Als je het leuk vindt om die dag dan te rijden kan je ter plekke lid worden en mag je gelijk de modder in. Maar ik moet toegeven dat het ook erg leuk is om gewoon te voet het terrein in te gaan en al die Land Rovers rond te zien karren.
Op de LRCH site staat een agenda waar de evenementen worden gehouden.

Groet,
Martin
jo

Bericht door jo »

Een ding moet je niet doen, alleen het terrein in gaan. Rij alltijd met twee auto's het aantal personen is niet van belang. Natuurlijk is het leuk bijrijders te hebben (voor het uitgraven en zo) maar zwaar terrein niet alleen. Een veld weg is normaal geen probleem. 't maar dat je het weet.

jo fo li
Serious IIa

Re: Best leuk zo'n Landrover... (tuurlijk ga je rijden in je een

Bericht door Serious IIa »

Hoewel je eigenlijk wel in je eentje moet gaan! Ik weet zeker dat de meerderheid van de terreinrijders op dit prikbord het volgende een herkenbare situatie vindt...

""s avonds een uurtje over nog snel even een rondje over de lokale bospaden. plots kom je een nog niet eerder tegengekomen bospad tegen. Tot je vreugde blijken er ook nog mooie modderplassen die niet al te diep zijn te liggen. Je rijdt erin steeds verder totdat je op plaatsen komt waar je nog nooit geweest bent. Dan rijd je ineens in een net te diep modder gat. Je voorwielen staan tot je assen in de drek je kunt geen kant meer op. Je graft jezelf nog dieper in.
Gaat kijken wat je bij je hebt. (*&^(* alleen een doos snoepjes. Dus op zoek naar takken om onder de wielen te leggen. zeker 2 uur verder nog steeds vast , nu in takken en modder Dan maar naar huis bellen en om hulp vragen. &*^*& geen bereik met je gsm. Wat dan? Lopen totdat je wel bereik hebt. Bellen (maar niet naar huis anders moet je dit nog lang aanhoren...) een prikker opbellen en vragen of hij je los komt trekken. Tuurllijk doet hij dat en neemt zelfs koffie en een fototoestel mee ""

Als je dit hebt meegemaakt dan ben je pas een echte landrover/rijder.

(details van het verhaal zijn gewijzigd om de werkelijke betrokkenen onherbaar te laten blijven )

Cheers Bowy
Fendric

Bericht door Fendric »

Ben 't op zich wel met je eens hoor om niet alleen het terrein in te gaan. Ik heb het ook niet te gek gemaakt en niet echt risico's genomen. Gewoon de duinen in en wat heuveltjes en bospaadjes genomen... Ik ga eerst wel 's een mee naar een meeting. En 21 maart staat al in m'n agenda :-)
Fendric

Bericht door Fendric »

... Overigens is het in de omgeving van Den Haag best wel een uitdaging om een plekje te vinden waar je geen gsm ontvangst hebt...
Plaats reactie