hoeveel olie mag je lekken?
hoeveel olie mag je lekken?
ben net op mijn rug onder "gee gee" geweest maar ik schrok van de hoeveelheid olie die zich daar bevond. nu weet ik wel dat een blok een beetje mag zweten maar volgens mij is er meer aan de hand.
ik heb hem nu ongeveer een maand en na de eerste 1500 km heb ik al olie bij moeten vullen. ongeveer een liter. is dit normaal , redelijk normaal, abnormaal of totaal vreemd?
ik denk dat ik maar eens iemand ga zoeken met een brug om even goed te kijken waar alles vandaan komt. het lijkt alsof het onder een grote zwarte "dop" vandaan komt die boven op het blok zit. de dop lijkt wat op een half ganzenei met wat uitsparingen erin. kan iemand mij vertellen wat deze "dop" doet en of het normaal is als er olie uit komt?
groete van jasper met "goodness gracious" 109 ambu
ik heb hem nu ongeveer een maand en na de eerste 1500 km heb ik al olie bij moeten vullen. ongeveer een liter. is dit normaal , redelijk normaal, abnormaal of totaal vreemd?
ik denk dat ik maar eens iemand ga zoeken met een brug om even goed te kijken waar alles vandaan komt. het lijkt alsof het onder een grote zwarte "dop" vandaan komt die boven op het blok zit. de dop lijkt wat op een half ganzenei met wat uitsparingen erin. kan iemand mij vertellen wat deze "dop" doet en of het normaal is als er olie uit komt?
groete van jasper met "goodness gracious" 109 ambu
Re: hoeveel olie mag je lekken?
totdat het op is natuurlijk.
en dat is redelijk normaal
gr menno
en dat is redelijk normaal
gr menno
hahaha!! Bij mij ligt er elke dag een plasje van 20 x 20 onder......
Cheers Bowy die dat nu wel een keer gaat verhelpen omdat ze op zijn werk klagen....
Cheers Bowy die dat nu wel een keer gaat verhelpen omdat ze op zijn werk klagen....
Jasper,
iedere landrover is met beperkte middelen en wat tijd lek dicht te krijgen.
Je moet inderdaad is goed kijken waar het vandaan komt.
je distrubutiehuis voor is een erge olie verliezer (kering op de krukas.)
verradelijk omdat de olie naar achter waait en doet lijken dat het, het koppelingshuis is wat lekt.
Wanneer het koppelings huis zelf lekt,ben je inderdaad niet blij. ook hier kan de krukaskering lekken. Ingrijpend karwei waarbij motor of bak verwijderd moet worden, waarna je de koppelingsplaat moet verwijderen.
de onderste plaat van je tussenbak wil ook wel is lekken.
Bekend zijn de in en uitgangen van aandrijfas en differencieel.
kijk ook goed waarom het lekt. een andere keering monteren heeft weinig zin als je as of flens beschadigingen op het loopvlak heeft.
Komt de olie uit je ei vormige geval op je motor. (ik denk dat je de carter onluchting bedoelt.) dan is er meer aan de hand. Ik denk dan aan een overmatige carterdruk. de lucht die ontsnapt langs je zuiger naar beneden en via je carter naar buiten gaat.
Er moet tijdens het lopen van de auto ook veel rook uit komen. (blauw.)
oorzaken kunnen legio zijn: versleten zuigerveren, gat in zuiger, slechte kleptimming enz.
Maar laten we van de laatsten cenario's nog maar niet uitgaan.
succes
Anton
iedere landrover is met beperkte middelen en wat tijd lek dicht te krijgen.
Je moet inderdaad is goed kijken waar het vandaan komt.
je distrubutiehuis voor is een erge olie verliezer (kering op de krukas.)
verradelijk omdat de olie naar achter waait en doet lijken dat het, het koppelingshuis is wat lekt.
Wanneer het koppelings huis zelf lekt,ben je inderdaad niet blij. ook hier kan de krukaskering lekken. Ingrijpend karwei waarbij motor of bak verwijderd moet worden, waarna je de koppelingsplaat moet verwijderen.
de onderste plaat van je tussenbak wil ook wel is lekken.
Bekend zijn de in en uitgangen van aandrijfas en differencieel.
kijk ook goed waarom het lekt. een andere keering monteren heeft weinig zin als je as of flens beschadigingen op het loopvlak heeft.
Komt de olie uit je ei vormige geval op je motor. (ik denk dat je de carter onluchting bedoelt.) dan is er meer aan de hand. Ik denk dan aan een overmatige carterdruk. de lucht die ontsnapt langs je zuiger naar beneden en via je carter naar buiten gaat.
Er moet tijdens het lopen van de auto ook veel rook uit komen. (blauw.)
oorzaken kunnen legio zijn: versleten zuigerveren, gat in zuiger, slechte kleptimming enz.
Maar laten we van de laatsten cenario's nog maar niet uitgaan.
succes
Anton
haha zelf de 95 disco van mij bowy heeft al even wat terrein afgebakend op je werk, waren maar enkele druppen maar toch
bedankt ik zal even kijken hoe de rook is.
volgens mij is die wel oke.
laten we hopen dat het een en ander idd normaal is en ik geen kat in de zak gekocht heb.
groeten van jasper
volgens mij is die wel oke.
laten we hopen dat het een en ander idd normaal is en ik geen kat in de zak gekocht heb.
groeten van jasper
Volgens mij is 1 liter op 1500 km voor een oudere diesel niet meteen verontrustend...
Ik zou eerst het blok eens goed schoonmaken....Het motorblok van mijn 90 zat ook geheel onder de olie toen ik hem kocht maar nadat ik hem eens goed gereinigd had bleken de lekkages best wel mee te vallen...
Ik zou eerst het blok eens goed schoonmaken....Het motorblok van mijn 90 zat ook geheel onder de olie toen ik hem kocht maar nadat ik hem eens goed gereinigd had bleken de lekkages best wel mee te vallen...