Hallo,
Ik heb een vraag, ik een omgebouwde range rover uit ´95 (softdash) en met een kenteken uit ´72. nou zie ik tot mijn verbazing dat op het nieuwe kenteken uit ´98 staat: dat het om een 2 deurs auto gaat? kan ik hier problemen mee krijgen bij een apk keuring of wat dan ook in de toekomst?.
P.S. het lijkt mij niet want hij heeft al diverse keuringen gehad, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere.
Hopelijk weet iemand iets meer hierover.
Kenteken
Re: Kenteken
Met een dergelijke omgebouwde Range Rover heb je per defenitie al een probleem.
De belastingdienst weet dat er veel RR's op dergelijke wijze zijn omgebouwd.
Er zijn meerdere gevallen bekend waarbij de belastingdienst een controle heeft uitgevoerd, waarna de auto als samengesteld voertuig (voldeed niet aan 2/3 regeling) is ingedeeld en de datum eerste toelating naar de nieuwere datum is verzet.
Met als gevolg dat er weer houderschapsbelasting moest worden betaald met naheffing.
Tevens kan bij de APK een steekproef van de RDW ook problemen opleveren.
Helaas, maar waar.
Dennis B.
De belastingdienst weet dat er veel RR's op dergelijke wijze zijn omgebouwd.
Er zijn meerdere gevallen bekend waarbij de belastingdienst een controle heeft uitgevoerd, waarna de auto als samengesteld voertuig (voldeed niet aan 2/3 regeling) is ingedeeld en de datum eerste toelating naar de nieuwere datum is verzet.
Met als gevolg dat er weer houderschapsbelasting moest worden betaald met naheffing.
Tevens kan bij de APK een steekproef van de RDW ook problemen opleveren.
Helaas, maar waar.
Dennis B.