Hallo luitjes,
Ik heb een aantal weken geleden een prachtige laro 88 series III gekocht en ben er erg trots op. Wel even een hele verandering van een nissan micra naar deze laro. Maar k ben elke morgen blij om weer in de laro te mogen stappen.
Nu ben ik bezig met het een en ander te veranderen en te verbeteren. Aangezien ik ongeveer bij nul moet beginnen qua kennis van autotechniek kan ik een beetje advies erg goed gebruiken.
Wanneer je voor de laro staat, helt de auto over naar rechts. De veren zijn al gesmeerd, maar hij blijft overhangen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen.
Ten tweede heb ik behoorlijk veel speling in het stuur. Kan dit komen omdat er (nog) geen stuurdemper aanwezig is? Ik heb de olie in het stuurhuis al bijgevuld.
Alvast bedankt voor het reageren.
Groeten,
Ilse
nieuwe aanschaf laro 88
Re: nieuwe aanschaf laro 88
Speling kan je verminderen door de afstelschroef op je stuurhuis (binnen je spatbord aan de bestuurderskant). Gewoon de 3 schroeven van de bescherminskap losdraaien en dan zie je een grote vierkante moer zitten. Deze vastdraaien tot je geen speling in je stuur meer voelt. Dan een kwart slag losdraaien (zodat ie niet vastloop als je wel wilt sturen).
Schuin hangen zit of in je shackels (bevestiging veerbladen aan chassis) of in je veerbladen.
Kijk eens of je shackels gelijk zitten; anders gelijkzetten en vastdraaien.
Bij mij zat het in kapotte veren, die ik dus heb laten vervangen door nieuwe.
Ramon
109"V8 "Tigger"
Schuin hangen zit of in je shackels (bevestiging veerbladen aan chassis) of in je veerbladen.
Kijk eens of je shackels gelijk zitten; anders gelijkzetten en vastdraaien.
Bij mij zat het in kapotte veren, die ik dus heb laten vervangen door nieuwe.
Ramon
109"V8 "Tigger"
Re: nieuwe aanschaf laro 88
Hee Ilse,
Kan je niet echt helpen, maar wel feliciteren met je aanschaf. Leuk he, zo'n Serie III 88. Heb er zelf ook niet zo lang geleden een gekocht en erg veel plezier van.
Veel rij (en sleutel) plezier!
Groet
Kitty
Kan je niet echt helpen, maar wel feliciteren met je aanschaf. Leuk he, zo'n Serie III 88. Heb er zelf ook niet zo lang geleden een gekocht en erg veel plezier van.
Veel rij (en sleutel) plezier!
Groet
Kitty