Is het zo, of lijkt het zo??
Is het zo, of lijkt het zo??
Als ik de laatste tijd de prijzen bekijk waar Range Rovers voor worden aangeboden, word ik toch wel een beetje kriegel , wetend waar ik mijn diesel voor verkocht heb. Zijn de Classics nu echt meer waard aan het worden, of zijn er steeds meer mensen die goud vragen, en het vervolgens niet krijgen ? Iemand ervaring ??
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
Re: Is het zo, of lijkt het zo??
Danny,
ik denk het laatste.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" LHD Pick-Up "Prik-Up"
ik denk het laatste.
Aad Koene,
Eigenlijk denk ik dat ook, Aad. Begrijp me trouwens niet verkeerd, geen geklaag over te weinig gevangen, hoor, dan had ik het niet moeten doen. Ben alleen best wel nieuwsgierig aangelegd, en al zeker wat deze handel betreft
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
Danny van Leeuwen schreef:
>
> Eigenlijk denk ik dat ook, Aad. Begrijp me trouwens niet
> verkeerd, geen geklaag over te weinig gevangen, hoor, dan had
> ik het niet moeten doen. Ben alleen best wel nieuwsgierig
> aangelegd, en al zeker wat deze handel betreft
Hoi,
Ik denk de meesten een niet reele vraagprijs vragen, zeker als je ziet hoe lang sommigen te koop staan. Volgens mij is er ook een redelijk groot aanbod van classics, ik zoek dus geduldig verder....
Adios, JR
>
> Eigenlijk denk ik dat ook, Aad. Begrijp me trouwens niet
> verkeerd, geen geklaag over te weinig gevangen, hoor, dan had
> ik het niet moeten doen. Ben alleen best wel nieuwsgierig
> aangelegd, en al zeker wat deze handel betreft
Hoi,
Ik denk de meesten een niet reele vraagprijs vragen, zeker als je ziet hoe lang sommigen te koop staan. Volgens mij is er ook een redelijk groot aanbod van classics, ik zoek dus geduldig verder....
Adios, JR
Is het niet zo dat bv een 90 uit 1990 3x zoveel opbrengt dan een Disco uit 1990?
Ik heb Range Rovers voorbij zien schuiven van €1500,-
Ik denk/weet dat modellen als de Range en de Disco altijd ondergewaardeerd zijn geweest.
Het meest typisch is dan ook dat er onder de motor kap bijna altijd het zelfde ligt,en dat de aandrijflijn nou ook niet zoveel verschillen.
Ik vermoed dat er nu mensen denken nu maar even niet een dure 90/110 maar voor de andere modellen gaan hetgeen zich natuurlijk vertaald in een hogere prijs
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Ik heb Range Rovers voorbij zien schuiven van €1500,-
Ik denk/weet dat modellen als de Range en de Disco altijd ondergewaardeerd zijn geweest.
Het meest typisch is dan ook dat er onder de motor kap bijna altijd het zelfde ligt,en dat de aandrijflijn nou ook niet zoveel verschillen.
Ik vermoed dat er nu mensen denken nu maar even niet een dure 90/110 maar voor de andere modellen gaan hetgeen zich natuurlijk vertaald in een hogere prijs
Nog even en de classics zijn meer waard als de P38. De laatste classics vooral (met softdash). Dit omdat dit de betere Range Rovers zijn (wel zonder luchtvering a.u.b.) Een p38 is duur in onderhoud, duur in het rijden.. en gaat vaak stuk
Bart
Bart
[www.prikpagina.nl]
Dit soort dingen bedoel ik.
Dit soort dingen bedoel ik.
Defenders (ook de ouderen.) worden gewoon voor belachelijke prijzen aangeboden.
Bij dealers en handelaren begrijpelijk want die moet ook garantie geven als er iets mis is met de land Rover.
vraagprijzen van particulieren zijn vaak meer gebaseerd op emotionele gevoelens. (sorry)
sommige denken zelfs dat de auto zijn waarde behoud of zelf meer waard wordt als bijvoorbeeld componenten in de aandrijving vernieuwd of gereviceerd zijn.
Op zich niet onbegrijpelijk. Daar bijna iedere Land Rover eigenaar heel zijn ziel en zaligheid in zijn defender stopt.
Afscheid word vaak ook van de auto genomen om andere reden dan dat ze de auto zat zijn. (financieel, kinderen, ander werk, of vertrek naar buitenland.)
Geen wonder dat een nieuwe eigenaar vaak gevraagd wordt hun Defender toch maar vooral op zijn waarde te schatten.
Jammer, geeft wel een vertekend beeld wat een defender (of oudere 90/110) nu waard is. Vergelijkend in Engeland is de defender tweedehands ook duur.
Goed om te weten is dat RR en disco's goedkoper worden. motoren, en assen zijn namelijk zeer makkelijk uitwisselbaar.
Anton
Bij dealers en handelaren begrijpelijk want die moet ook garantie geven als er iets mis is met de land Rover.
vraagprijzen van particulieren zijn vaak meer gebaseerd op emotionele gevoelens. (sorry)
sommige denken zelfs dat de auto zijn waarde behoud of zelf meer waard wordt als bijvoorbeeld componenten in de aandrijving vernieuwd of gereviceerd zijn.
Op zich niet onbegrijpelijk. Daar bijna iedere Land Rover eigenaar heel zijn ziel en zaligheid in zijn defender stopt.
Afscheid word vaak ook van de auto genomen om andere reden dan dat ze de auto zat zijn. (financieel, kinderen, ander werk, of vertrek naar buitenland.)
Geen wonder dat een nieuwe eigenaar vaak gevraagd wordt hun Defender toch maar vooral op zijn waarde te schatten.
Jammer, geeft wel een vertekend beeld wat een defender (of oudere 90/110) nu waard is. Vergelijkend in Engeland is de defender tweedehands ook duur.
Goed om te weten is dat RR en disco's goedkoper worden. motoren, en assen zijn namelijk zeer makkelijk uitwisselbaar.
Anton
Op die manier zat ik er toch effe naast.
Het is en blijft heel raar best mogelijk dat de zelfde auto bij een handelaar het dubbele op zou moeten leveren.
Zo zag ik een Mooie bij RB staan voor €1800 en bij Jansen werd gewoon gezegt:tja hij doet er niets mee (en dus zo'n prijs).
Ik denk dat de meer betaalbare Landrover over niet al te lange tijd als warme broodjes gaan(moet er niet aan denken als de wegenbelasting wegvalt)(ik bedoel scheelt mij €139 per maand maar de prijzen zullen de pan uit rijzen)
Het is en blijft heel raar best mogelijk dat de zelfde auto bij een handelaar het dubbele op zou moeten leveren.
Zo zag ik een Mooie bij RB staan voor €1800 en bij Jansen werd gewoon gezegt:tja hij doet er niets mee (en dus zo'n prijs).
Ik denk dat de meer betaalbare Landrover over niet al te lange tijd als warme broodjes gaan(moet er niet aan denken als de wegenbelasting wegvalt)(ik bedoel scheelt mij €139 per maand maar de prijzen zullen de pan uit rijzen)
probeer eens een GOEDE classic RR te vinden???? Geloof mij, ik heb er al een aantal gehad, maar een echte goede RR is geld waard!!!
Tuurlijk, ik heb er zelf 1 te koop staan, maar wat Anton al zegt, wegens finaciele omstandigheden................. ben nl nog steeds werkloos!!!!
Dan heb ik de keus, of 1 RR weg, of de vrouw de deur uit....... vul zelf maar in.
Groeten Rangie.
Tuurlijk, ik heb er zelf 1 te koop staan, maar wat Anton al zegt, wegens finaciele omstandigheden................. ben nl nog steeds werkloos!!!!
Dan heb ik de keus, of 1 RR weg, of de vrouw de deur uit....... vul zelf maar in.
Groeten Rangie.
hoi,
ik denk ook dat veel oude auto's zo duur zijn omdat ze belastingvrij zijn of binnenkort worden.Handelaren spelen hier vaak handig op in en ik denk ook dat veel mensen zich hier een beetje op blind staren.
men vergeet alleen vaak dat je toch oude techniek koopt die vaker mankementen vertoont dan nieuw spul.
Met bezitters van oude landrovers valt het misschien nog mee maar die grote groep met rijders van oude mercedesen en volvo amazone wekt toch echt dat idee bij me op.... lekker luxe rijden en geen cent betalen.
groetjes, tom
ps:verbeter me gerust als je er anders over denkt.
ik denk ook dat veel oude auto's zo duur zijn omdat ze belastingvrij zijn of binnenkort worden.Handelaren spelen hier vaak handig op in en ik denk ook dat veel mensen zich hier een beetje op blind staren.
men vergeet alleen vaak dat je toch oude techniek koopt die vaker mankementen vertoont dan nieuw spul.
Met bezitters van oude landrovers valt het misschien nog mee maar die grote groep met rijders van oude mercedesen en volvo amazone wekt toch echt dat idee bij me op.... lekker luxe rijden en geen cent betalen.

groetjes, tom
ps:verbeter me gerust als je er anders over denkt.
Dit is volgens mij niet alleen het geval met RR...Het hele Landroverwereldje is een beetje de weg kwijt wat prijzen betreft.
In een eerder bericht word gewezen op een International motor voor 5000 Euro..
Dezelfde motor wordt door een Zeeuwse handelaar aangeboden voor 6500 Euro!!!!
Als we er voor het gemak maar van uitgaan dat hij inkoop 5000 Euro betaald heeft
maakt dit figuur 1500 Euro (dat is bijna 3500 ouderwetse guldens!!) winst op enkel het leveren van een motortje.........
In een eerder bericht word gewezen op een International motor voor 5000 Euro..
Dezelfde motor wordt door een Zeeuwse handelaar aangeboden voor 6500 Euro!!!!
Als we er voor het gemak maar van uitgaan dat hij inkoop 5000 Euro betaald heeft
maakt dit figuur 1500 Euro (dat is bijna 3500 ouderwetse guldens!!) winst op enkel het leveren van een motortje.........
Dat is nog geen 25% marge wat niet veel is voor een handelsbedrijf.
In de handel moet je ongeveer 30% maken wil je uitkomen met alle overhead en dergelijke.
Staat vast dat het nog steeds een hele berg geld is. Voor € 5000,00 (dat is incl infaltie correctie ongeveer ƒ 11.500,00) kocht je vroeger een hele showroom leeg.
JW die nog steeds vind dat met die euro genaaid zijn en worden
In de handel moet je ongeveer 30% maken wil je uitkomen met alle overhead en dergelijke.
Staat vast dat het nog steeds een hele berg geld is. Voor € 5000,00 (dat is incl infaltie correctie ongeveer ƒ 11.500,00) kocht je vroeger een hele showroom leeg.
JW die nog steeds vind dat met die euro genaaid zijn en worden
JW,
dat was dan wel heel erg vroeger.
Ben het echter wel met je eens dat de komst van de Euro tot ongewenste prijsstijgingen heeft geleid.
Overigens vindt ik nog steeds dat het tijd wordt dat overheden afstappen van de Budgetcultuur en overstappen naar het Huishoudboekjessysteem zodat de uitgaven stoppen als de knip leeg is.
Aad Koene,
dat was dan wel heel erg vroeger.
Ben het echter wel met je eens dat de komst van de Euro tot ongewenste prijsstijgingen heeft geleid.
Overigens vindt ik nog steeds dat het tijd wordt dat overheden afstappen van de Budgetcultuur en overstappen naar het Huishoudboekjessysteem zodat de uitgaven stoppen als de knip leeg is.
Aad Koene,
Wellicht iets voor een nieuwe politieke beweging Zoiest van groen rechtdoor.
Lijst 4x4
JW die toch daaglijks een gezonde marge moet realiseren
Lijst 4x4
JW die toch daaglijks een gezonde marge moet realiseren
j.w.
de handelaar in kwestie zal toch wel aan zijn % marge komen.
ivm de goed kopere inkoop die hij heeft in tegen steling tot een particulier
dus dat gat van 1500 eurie is in de praktijk nog groter ivm met goed kopere inkoop
groetjes arjan 999 stukjes SIII 109 1980
de handelaar in kwestie zal toch wel aan zijn % marge komen.
ivm de goed kopere inkoop die hij heeft in tegen steling tot een particulier
dus dat gat van 1500 eurie is in de praktijk nog groter ivm met goed kopere inkoop
groetjes arjan 999 stukjes SIII 109 1980
Daar heb jij waarschijnlijk een goed puntje.
Blijft na aftrek van e.e.a. dus best wat aan het stokkie hangen.
Gelukkig zijn wij zo wijs er niet in te trappen
JW
Blijft na aftrek van e.e.a. dus best wat aan het stokkie hangen.
Gelukkig zijn wij zo wijs er niet in te trappen
JW