als ik koppel/ontkoppel is er als dit te snel gebeurt een klap te horen en te voelen in de aandrijflijn.
ik heb me door daams laten vertellen dat dit komt door de slijtage van de fusee(spline) vertanding van de hoofdas van de versnellingsbak.
door het klappen wordt de spelling steeds groter totdat de fusee vertanding weggesleten is en er dis geen aandrijving meer mogelijk is.
de enige oplossing voor dit probleem is het vervangen van de bak.
dat gedeelte van de slijtage aan de fusee klinkt geloofwaardig, dat van het vervangen van de complete bak minder
wat is er waar van dit verhaal? o ja het gaat om een defender 90 td uit 1988 met net over 176000 km op de klok.
groetjes michiel
versnellingsbak
Re: versnellingsbak
11 postings geleden
Trouwens snel gedaan hoor 158400 kilometer in minder dan een dag
[beta.prikpagina.nl]
Suk6 en wijsheid er maar mee
JW
Trouwens snel gedaan hoor 158400 kilometer in minder dan een dag
[beta.prikpagina.nl]
Suk6 en wijsheid er maar mee
JW
Gefeliciteerd, U bent de gelukkige eigenaar van een LandRover die last heeft van de Knock of Death. De enige oplossing is een nieuwe (gereviseerde) hoofdbak en een ander tandwiel in de tussenbak (zodat je in het vervolg WEL smering op de spiebanen hebt). Mijn ervaring met het bovenstaande is te lezen op www.opwielen.nl/chris/laro/laro.htm onder 'de grote klus'.
Groetjes, Chris
Groetjes, Chris
Ik beklaag mij wel eens dat er slecht/niet gelezen wordt.......nu weet ik het zeker.
Trouwens Chris, als ik het goed onthouden heb is jouw nieuwe bak door een Nederlands bedrijf gereviseerd, een bedrijf waar vele Engelse bedrijven nog wat van kunnen leren. Als dit dus inderdaad zo'n "Nederlandse" bak is heb je het beste wat er te koop is.
Dennis B.
Trouwens Chris, als ik het goed onthouden heb is jouw nieuwe bak door een Nederlands bedrijf gereviseerd, een bedrijf waar vele Engelse bedrijven nog wat van kunnen leren. Als dit dus inderdaad zo'n "Nederlandse" bak is heb je het beste wat er te koop is.
Dennis B.
Dan hoop ik niet dat de leverancier van die bak ook de reviseur ervan is,
die Rega is me toch een amateuristisch bedrijf !
Groet
die Rega is me toch een amateuristisch bedrijf !
Groet
Nee hoor, ze komen daar dan via een andere, mij zeer bekende handelaar binnen.
En deze handelaar heeft weer de contacten met het revisiebedrijf.
Dennis B.
En deze handelaar heeft weer de contacten met het revisiebedrijf.
Dennis B.