brandstoflekkage
brandstoflekkage
Gegevens:
Lightweight 2,25 diesel uit'77, natuurlijk ex KL.
Na het gesukkel met de lekke brandstofkraan heb ik deze niet meer in gebruik en rijd voorlopig op de rechter tank. Voordien door het "lucht"rijden, op de A15 op de aansluiting van de A29 (slik....oeps!!!!!) plotseling met een uitvallende motor geconfronteerd tye worden diverse keren de boel moeten ontluchten, maar da's nu gelukkig verleden tijd. De rechterzijde van het motorblok en het carter voorzien van uitkomende dieselolie tijdens het ontluchten. Ja dat valt er wel af natuurlijk. Maar goed, het blijft lekken. Als ik weer voor de deur de parkeerplaats van z'n normale druppels olie voorzie, zie ik nog steeds dat er ter hoogte van de brandstofpomp nog steeds druppels diesel vallen. Vlekje op straat met een diameter van ongeveer 10 cm en echt druppelen dus, ook als de motor loopt. Na uitschakelen van de motor stopt het druppelen na korte tijd. Behoorlijk lek dus, zullen ze met de APK dus vast niet zo leuk vinden. De motor start en loopt verder probleemloos. Ondert het roestige dekseltje van de brandstofpomp waarop het zegel door de bouten zit, lijkt de brandstof vandaan te komen. Morgen bij daglicht nog eens kijken. Heeft iemand hiet ervaring mee? Is het dekseltje slechts een verzegelde afdekking, zodat ik daar een pakkinkje tussen kan frutselen? Brandgevaar lijkt me niet echt hoog.
Ik wil niet zo graag zegeltjes verbreken.....
Groetjes,
Noud 88
Re: brandstoflekkage
geen probleem, dekseltje eraf, schoonmaken en nieuwe pakking ertussen.
Om mannetjes die heel de dag kijken of een heipaal goed de grond in gaat tegen te houden.
Laten die nou af en toe heeeeeel errug eigenwijs zijn.......
(misschien iets voor donderdag om even naar te laten kijken)
(misschien iets voor donderdag om even naar te laten kijken)
Zegeltje zit er bij mij ook op...... ook lightweight 1977. Heb precies hetzelfde gehad tijdens een LRCH dag bij Arnhem. Sindsdien hoop gesukkel met linker tank.
Gebruik nu ook alleen rechter tank. Zou het ookt wel weer eens goed willen hebben vanwege de grotere aktieradius. Heb zelf geen diesel lekkage maar wel verschillende keren moeten ontluchten. Alhoewewl het bij mij meer een vacuumtrekken leek van de leidingen. Kwam geen lucht uit de dieselpomp toen ik de opvoerpomp mechanisch bewoog.
Groet,
Martin
Gebruik nu ook alleen rechter tank. Zou het ookt wel weer eens goed willen hebben vanwege de grotere aktieradius. Heb zelf geen diesel lekkage maar wel verschillende keren moeten ontluchten. Alhoewewl het bij mij meer een vacuumtrekken leek van de leidingen. Kwam geen lucht uit de dieselpomp toen ik de opvoerpomp mechanisch bewoog.
Groet,
Martin
Ik heb ook het idee van vacuum trekken. Als ik de dop van de tank draai. Zou dat de oorzaak zijn?
Nog even zien of we met dat orgel daarheen gaan Aad. Hoe brandgevaarlijk is diesel wat langs je hete blok loopt?
Arnoud
Arnoud
Nou het rare is dat de tank niet vacuum trekt heb ik het idee bij mij. maar ik kan die truk nog wel eens proberen door 3 km zonder dop te rijden.... als ie het dan gewoon blijft doen zal het dat wel zijn. Ik dacht dat de kraan gewoon dicht zat op die tank en daardoor vacuum trekt.
Martin
Martin
Probleem is opgelost. Huub schreef al iets in die richting.
Op advies van Mr LandRover himself uit B&R, het loodje eraf ge....... en de boutjes een paar slagen aangedraaid. Voor de show heb ik het loden zegel er weer doorheen geregen om het verlopen van de boutjes te voorkomen. Nu nog op zoek naar een nieuwe pakking, al is het maar uit voorzorg. Maar.....hij lekt geen druppel meer.
Op advies van Mr LandRover himself uit B&R, het loodje eraf ge....... en de boutjes een paar slagen aangedraaid. Voor de show heb ik het loden zegel er weer doorheen geregen om het verlopen van de boutjes te voorkomen. Nu nog op zoek naar een nieuwe pakking, al is het maar uit voorzorg. Maar.....hij lekt geen druppel meer.