Wie weet waar mijn koelvloeistof blijft???De laatste tijd gaat mijn 110 300TDi steeds meer verbruiken,ik schat zo'n koffiebekertje van de Shell op +/- 100 km.
Terwijl het een klein jaartje geleden practisch nihil was.Ik ruik het een klein beetje uit de pijp vandaan,maar heb de ervaring met mijn werkbus dat als hij zoveel door de cilinders gooit je zeker een rookwolk moet zien!Het blok is,zoals het hoort,wel een beetje vet aan de onderkant....
Wie o Wie
Andy,Cool Runnings
Koelvloeistof...
Re: Koelvloeistof...
Heb je geen wittige aanslag op je olievuldop (sluge) ?
Je kan ook eens kijken in de dop die rechts zit. Wel met koude motor.
Starten en als je luchtbellen ziet is mogelijk je koppakking lek.
Je kan ook eens kijken in de dop die rechts zit. Wel met koude motor.
Starten en als je luchtbellen ziet is mogelijk je koppakking lek.
Zodra het licht is ga ik even kijken!De dop die rechts zit...is dat voor de bestuurder of dat mannetje die voor de auto staat met zijn hoofd onder de kap?En waarvoor is deze rechtse dop?
Andy,Cool Runnings
Andy,Cool Runnings
Koelvloeistof is nog dunner vloeibaar dan water. een kleine beschadeging in een slang of een slangeklem die niet helemaal meer aan zit kan je heel wat vloeistof kosten. loop alle verbindingen eens na onder je wagen. daar zie je dan wel een druppeltje hangen.
succes,
Yuri
SIII 109D
succes,
Yuri
SIII 109D
Kijk ook even naar de pakking van je waterpomp. Deze willen nog wel eens gaan lekken. Je ziet dan witte aanslag op het motorblok. LandRover heeft voor deze pakking een alternatieve pakking ontwikkeld.
Kees
Kees
Hai Aad,geen witte aanslag op of in de dop,maar ik weet effe niet welke dop je met rechts bedoelt?Die op de radiator?
Andy,Cool Runnings
Andy,Cool Runnings