Heren,
Hoe kan ik zonder high tech apparatuur de aanslag van m'n kleppen verwijderen ?
Heb vanmiddag de kop van m'n 2,25 benzine serie III verwijderd en het ziet er niet echt clean uit.
Ook op de zuigers zit van deze aanslag.
Dit zal iets lastiger worden omdat alle troep dan gelijk tussen de zuiger en de cylinderwand komt.
Wie heeft er een goede tip voor mij.
Groeten Laurens
Hoe aanslag op kleppen verwijderen
Re: Hoe aanslag op kleppen verwijderen
Eerst kleppen schoonmaken met was benzine, alleen weet ik dus niet of je ze eruit gaat halen.Als dit het geval is kun je een rodeertool met rodeerpasta halen en je kleppen weer in de zittingen slijpen.werkt hetzelfde als met een stokje op een blok hout vuur te maken.goed tussen je handen nemen, en draaien maar.
succes
groeten kees
succes
groeten kees
Laurens,
dit is zoals ik het bij mijn unimog deed (bij de LR is het principe het zelfde):
boven in de klepstang zit een schroevendraaiergleuf om de fixeermoer juist aan de draaien, haal de fixeermoer er af en haal met een katoenen doek met evt. wat wasbensine de roet tussen de klep en de zitting vandaan (je moet dan erg hard op de klep drukken want deze veer is vrij zwaar). dan smeer je wat polijstpasta (tussen korrel 300 en 500) tussen de klep en de zitting en draai je de klep met de schroevendraaier in de hierboven beschreven gleuf rond, maak hem af en toe tussendoor even schoon om te kijken hoe hij er uit ziet. in dit proces laat je de klepveer gewoon zitten en laat je de veer de klep in de ziiting trekken.
mocht de klep nou erg beschadigd zijn dan kun je nog een boormachine constructie bedenken en zo de klep ronddraaien (ipv de schroeven draaier dus), je hebt hier wel minder controle over dus probeer het met een schroevendraaier en met een steeds fijner wordende pastakorrel.
succes
stijn,
LR90
U411
dit is zoals ik het bij mijn unimog deed (bij de LR is het principe het zelfde):
boven in de klepstang zit een schroevendraaiergleuf om de fixeermoer juist aan de draaien, haal de fixeermoer er af en haal met een katoenen doek met evt. wat wasbensine de roet tussen de klep en de zitting vandaan (je moet dan erg hard op de klep drukken want deze veer is vrij zwaar). dan smeer je wat polijstpasta (tussen korrel 300 en 500) tussen de klep en de zitting en draai je de klep met de schroevendraaier in de hierboven beschreven gleuf rond, maak hem af en toe tussendoor even schoon om te kijken hoe hij er uit ziet. in dit proces laat je de klepveer gewoon zitten en laat je de veer de klep in de ziiting trekken.
mocht de klep nou erg beschadigd zijn dan kun je nog een boormachine constructie bedenken en zo de klep ronddraaien (ipv de schroeven draaier dus), je hebt hier wel minder controle over dus probeer het met een schroevendraaier en met een steeds fijner wordende pastakorrel.
succes
stijn,
LR90
U411
Kop kun je beter uit elkaak halen , met klepveer tang . Je kunt de klep zelf goed schoon maken op een rotatie borsteltje.(staalborsteltje) De kamers schoon schrapen met schrapertje op aardappelmesje,dam de kleppen mooi handmatig opslijpen. Nieuwe klepruubbertjes erin en dan alles weer monteren. Veel succes . ALs je weer zo een reparatie uit gaat voeren begin je (zo doe ik dat) eerst als volgt : Schut voorzichtig remolie in de carburateur met lopende motor en het gas er iets op.Het rookt flink uit de uitlaat,herhaal dit een paar maal.Als je daarna de kop eraf haald zie je dat de kleppen en de ruimtes mooi schoon gebrand zijn.
Kleppen eruit halen en een nachtje in de remolie werkt ook goed.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]