plots slechtlopen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan

plots slechtlopen

Bericht door Jan »

Hallo, ik heb een SIII bezine 2,25 die plotseling slecht is gaan lopen. Inhouden, slecht stationair lopen, afslaan en het test lampje gaat regelmatig branden. En hij wordt tijdens file rijden ook wel erg warm,tegen rood aan of iets er in maar de sensor in het blok is nieuw. Maar de radiator en motorblok worden niet echt heet alleen maar lauw warm. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb al diverse dingen nagekeken maar kan niks vinden zie ik iets over het hoofd? Hebben die dingen iets gemeen of niet?

Help!
willem-cj7

Re: plots slechtlopen

Bericht door willem-cj7 »

check de symptomen van een eventuele lekke koppakking

olie ,water etc

willem
kees vande weijdeven

Bericht door kees vande weijdeven »

Kijk ook eens naar de bedrading, ergens sluiting ?
een stukje kabelboom dat ergens tegen aanloopt, mischien de isolatie een deel doorgesleten.

Groeten kees
SIII88Ducktarie

Bericht door SIII88Ducktarie »

Hallo Jan,

Dat van jou klinkt meer als zijnde een sluiting van bedrading "ergens "in je dashbord.
Ik heb ook net alle ellende boven het hoofd gehad, maar het is niet terminaal hoor !.

Ook ik had zo 'n koelprobleem in m'n SIII88benzine/lpg civiele uitvoering.
Na ALLES vernieuwd te hebben, maar dan ook echt alles, bleek het achteraf , na een gouden tip,het voltageregelaartje te zijn achterop je kilometerteller.Dit kleine dingetje zorgt ervoor van de spanning van je klokkenspel en meters van 14V naar 10,zoveel Volt gebracht wordt. Werkt deze niet goed (bij mij was een aansluiting los) dan geven je meters iets teveel aan.Bij mij stond en staat nogsteeds de temeratuurmeter nu keurig in het midden.

En haal ook eens de dynamo ertussen uit en zet hem bij een goed bedrijf op de testbank.

En loop alle bedrading tussen dynamo en startrelais eens na en vervang gelijk alle kabelschoentjes voor nieuwe.

Suck6 en we horen wel,

Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Je kunt het sensortje ook testen door hem even in een kopje heet water te houden
Plaats reactie