Wie heeft ervaring met het demonteren van de Fairey freewheel hubs.
Uit de instructie op de prikker cd word ik niet wijzer.
De schroef is uit het kapje verwijderd, maar dan ?
withdraw retaining strip using the pastic rod provided ????
gr
henk kr
Fairey hubs
Re: Fairey hubs
Henk,
op de tekening zie je een strip met een half bolletje eraan.
Deze moet je voorzichtig lospeuteren met een klein schroevendraaiertje en eruit trekken als een blikopenerspiraal.
Daarna kun je hem verder demonteren.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
op de tekening zie je een strip met een half bolletje eraan.
Deze moet je voorzichtig lospeuteren met een klein schroevendraaiertje en eruit trekken als een blikopenerspiraal.
Daarna kun je hem verder demonteren.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Hoi Henk,
Als je de schroef hebt verwijderd, kun je met een schroevendraaiertje het plastic oogje opwippen dat in het gat ligt. Hieraan kun je VOORZICHTIG de plastic strip verwijderen die de hub op zijn plaats houdt. Zover ik weet zijn deze strips NIET meer verkrijgbaar, dus pas echt goed op!
Leg ook vast een doek klaar want als je de hub verwijdert kan er wat olie uit de as lopen.
Ook de rubberen afdichtring die de afsluiting tussen de hub en de as waarbrgt is niet meer verkrijgbaar. Ik heb destijds de maat genomen en bij een onderdelengroothandel een paar ringen gekocht.
Succes!
Greetz, Maarten
Normaal krijg je er een plastic hulpstukje bij, maar als je heel voorzichtig doet kan het ook met een schroevendraaier o.i.d.
Je wipt de ring uit het gat vandaan, en je kan de pees die hier aan vastzit eruit trekken. Niet haaks t.o.v. de naaf trekken, maar met de omtrek mee.
Dennis B.
Je wipt de ring uit het gat vandaan, en je kan de pees die hier aan vastzit eruit trekken. Niet haaks t.o.v. de naaf trekken, maar met de omtrek mee.
Dennis B.