remmen!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rangie (Ron)

remmen!!!

Bericht door Rangie (Ron) »

even een vraagje,

Ik het ABS systeem van m'n RR gedemonteerd en een conventioneel systeem terug geplaatst, dit alles komt van een rijdende RR.

Ik heb m'n eigen (nieuwere type) remklauwen gehouden, maar wel de schijven, remservo en hoofdremcylinder gebruikt van de donor.

Alle remleidingen vernieuwd en ontlucht, maar remmen HO maar!!!! Hij remt wel, maar dan moet ik echt stampen.

Nu heb ik eerst een nieuwe remservo geplaatst zonder succes, nu ook een NIEUWE hoofdremcylinder maar nog steeds geen succes.

Wie heeft er een idee hoe dit kan komen???

Groeten Rangie/Mudfactor (zonder remmen)
Jans Kinds

Re: remmen!!!

Bericht door Jans Kinds »

Hallo Ron,

Ik ben niet erg deskundig, maar een praktische vraag: wat heb je met de ABS sensoren gedaan ?? Geven info aan de ABS centrale unit in combinatie met de snelheidsmeter. Deze gegevens bepalen samen of er geremd wordt of niet.
Stel nou dat in jouw nieuw gemonteerde systeem geen, of een verkeerd signaal in ABS unit wordt verwerkt??? en dus geen ,of te weinig remdruk??
Ik las namelijk niets in je verhaal over waar de sensoren zijn gebleven.

Groet
Jans Kinds
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Rangy,

Ik kan mij zo voorstellen dat de nieuwere remklauwen een grotere cilinderinhoud hebben. en dat de oude hoofdcilinder cilinder de remmen dus niet gevuld krijgt. dit kan je merken als je een paar keer moet pompen voor de rem pakt.

nu weet ik ook niet precies hoe ABS werkt, maar er moet een systeem in zitten wat de druk van je remmen af kan halen en er weer op zetten? kan het hier iets mee te maken hebben?

Jan Schober
Landrover 127 "futo dut wau"
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Nu ben ik niet echt bekend met ABS systemen, maar ik voor zover ik weet hebben veel met ABS uitgevoerde auto's hydraulische rembekrachtiging.
De kracht die daarmee geleverd kan worden is veel groter als met een vacuumbekrachtiger, waardoor er meer of grotere remzuigers toegepast kunnen worden. Gezien de klachten die jij hebt lijkt het erop dat dit hier aan de hand is.
Grotere remklauwen hebben bij schijfremmen niet zoveel invloed op de pedaalslag, omdat deze remmen altijd licht slepen, en dus geen afstand te overbruggen hebben. De kracht die met grotere remklauwen geleverd moet worden zal wel veel hoger worden, in dit geval misschien wel te hoog.

Dennis B.
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

-Jans, het volledige ABS systeem is verwijderd, incl sensoren en computer en alles wat er omheen hangt, dus er wordt geen singaal meer gegeven of ontvangen!!

-futo dut wau, de remklauwen van het ABS systeem zijn hetzelfde als de nieuwere RR van na 1991, waar ook nog steeds dezelfde cupjes (zuigers) ingaan als van het oude type.

-Dennis 101, hiervoor geldt het bovenstaande verhaal.

Ik zal vrijdag het hele systeem weer na lopen, en dan deel voor deel vervangen, beginnende bij de remklauwen.

Groeten Rangie/Mudfactor (nog steeds zonder remmen)
Plaats reactie