Ik schiet geen steek op met die steekas.
Re: Ik schiet geen steek op met die steekas.
komen de splines wel overeen met je oude as?
Als de as niet past heb je waarschijnlijk een verkeerde.
bestel een andere?
Anton
Als de as niet past heb je waarschijnlijk een verkeerde.
bestel een andere?
Anton
Ik schiet geen steek op met die steekas.
Zie eerdere postings.
Er zit niets meer in het diff. de oude gaat er zo in maar de andere nog steeds niet.
ik ben van mening dat hij niet verder kan dan het lager.
dit zie je ook aan de vetsporen op de eerste verdikking op de as zie afbeeldingen vam het lager maar daar stopt het
De tweede ring is ook 1mm. dikker dan de tweede ring op de as die er in moet.
Moet ik nu bruut geweld gebruiken of heel lang schuren met schuurpapier. Help ik wil weer rijden........
Er zit niets meer in het diff. de oude gaat er zo in maar de andere nog steeds niet.
ik ben van mening dat hij niet verder kan dan het lager.
dit zie je ook aan de vetsporen op de eerste verdikking op de as zie afbeeldingen vam het lager maar daar stopt het
De tweede ring is ook 1mm. dikker dan de tweede ring op de as die er in moet.
Moet ik nu bruut geweld gebruiken of heel lang schuren met schuurpapier. Help ik wil weer rijden........
Is gewoon 10 splines.
Is geen nieuwe as.
Is geen nieuwe as.
Er zijn naar mijn weten wel 2 verschillende steekassen voor de 109 S3 geweest maar het lager in het ashuis (eigelijk de fuseebol) is altijd hetzelfde gebleven, dus daar kan het verschil niet in zitten. Als je in het ashuis kijkt zou je geen binnenring van het lager mogen zien zitten, deze hoort op de steekas achter te blijven. Ik kan nu eigelijk alleen verzinnen dat de binnenring nog in het lager is blijven zitten. Meer smaken heb ik voorlopig niet, helaas.
Dennis B.
Dennis B.
Shit zeg kees, dat hij nog steeds niet past. Zelf zou ik denk ik of de ring verwisselen en als dat niet wil hem iets afdraaien... vindt het wel raar heb er nl nog nooit van gehoord. Als je wil heb ik eventueel wel het ashuis waar hij uitkwam...... mag je zo hebben (wel afhalen..) kun je je hele as ombouwen>?
Cheers Bowy
Cheers Bowy
de binnenring zit op de as. je kunt het lager zien zitten en je kijkt dan tegen de ( losse ) kogels aan. zo voel het ook aan.
de binnen ring van het lager zit op de as. die kan ook niet blijven zitten want er zit nog een verdikking voor.
dus vanaf het dif gezien: eerst de splines, dan een verdikking, dan de binnenste lager ring en dan de kraag.
juist deze binnenste lager ring is 1mm dikker dan de eerste ring en 1 mm dikker dan wat er op mijn oude as zit.
een andere oplossing zou zijn om de kruiskoppeling los te maken en het korte stuk van de nieuwe as op de oude te zetten. ik heb eerder al geprobeerd dit lod te krijgen maar was geen succes, alle naaldjes op de grond.
Heeft iemand hier ervaring mee of weten we iemand die dit kan ? Haynes zegt de Rover dealer maar dat is onze eer te na toch...............
de binnen ring van het lager zit op de as. die kan ook niet blijven zitten want er zit nog een verdikking voor.
dus vanaf het dif gezien: eerst de splines, dan een verdikking, dan de binnenste lager ring en dan de kraag.
juist deze binnenste lager ring is 1mm dikker dan de eerste ring en 1 mm dikker dan wat er op mijn oude as zit.
een andere oplossing zou zijn om de kruiskoppeling los te maken en het korte stuk van de nieuwe as op de oude te zetten. ik heb eerder al geprobeerd dit lod te krijgen maar was geen succes, alle naaldjes op de grond.
Heeft iemand hier ervaring mee of weten we iemand die dit kan ? Haynes zegt de Rover dealer maar dat is onze eer te na toch...............
Bowy ik zet net een nieuw bericht, je krijgt die ring er nooit af er zit nl. nog een andere verdikking voor.
Zit er uberhaupt bijv. verschil tussen een as van een 88 of 109 ?
Het lullige is dat het maar om 1 mm gaat, maar als je dit er in wringt, met bruut geweld, is alles naar de vaantjes.
Ik weet niet of de ring conisch moet zijn anders is afdraaien wel een oplossing maar dat mag ik niet meer op de zaak dus moet ik dit ergens anders laten doen.
Zit er uberhaupt bijv. verschil tussen een as van een 88 of 109 ?
Het lullige is dat het maar om 1 mm gaat, maar als je dit er in wringt, met bruut geweld, is alles naar de vaantjes.
Ik weet niet of de ring conisch moet zijn anders is afdraaien wel een oplossing maar dat mag ik niet meer op de zaak dus moet ik dit ergens anders laten doen.
Kunt wel van 2, 1 maken, maar moet je wel een nieuw kruisje monteren. kruisjes kun je nooooit her gebruiken.
Er zit geen verschil tussen 88 en 109 assen (alleen 10 of 24 spline smaken zijn er....)
Cheers Bowy
Er zit geen verschil tussen 88 en 109 assen (alleen 10 of 24 spline smaken zijn er....)
Cheers Bowy