Hoi Prikkers,
Sinds vandaag rijdt Jinx anders dan normaal. Wat is er aan de hand; bij het optrekken begint bij de 3e versnelling een bepaalde resonantie. Na doorschakelen naar 4 blijft dit nog even aanhouden, daarna stopt het.
Het valt me op dat e.e.a. alléén optreedt indien de motor veel kracht levert. Als ik bijvoorbeeld bij een bepaalde snelheid gas terug neem ( zodat de snelheid nét wordt vast gehouden) heb ik nergens last van.
Nu is het zo dat mijn injectiepomp 2 mnd geleden is vernieuwd, hiervóór heb ik de verstuivers vervangen.
Sinds de nieuwe pomp is geplaatst moet ik meer moeite doen om Jinx 'koud' te starten. Tis dan net of er niet genoeg brandstof wordt gegeven.
Binnen mijn logica wordt de klacht veroorzaakt door de pomp (brandstof toevoer bij starten én resoneren bij krachtlevering ((hogere druk opbouw?)).
Ik zeg bewust binnen mijn logica........ Is er iemand die dit kan onderbouwen danwel tegenspreken?
Het doel van dit berichtje is natuurlijk dat het probleem wordt opgelost.
groeten
Jos Slijkhuis/Jinx109 ex-KL diesel
Resoneren blok?
Re: Resoneren blok? aanvulling
Ter aanvulling van mijn eerdere bericht.
Zou het kunnen dat e.e.a. met de koppeling heeft te maken? Heb het resonantiegevoel namelijk sterk indien ik optrek ( koppeling op laten komen).
groeten
Jos/Jinx109
Zou het kunnen dat e.e.a. met de koppeling heeft te maken? Heb het resonantiegevoel namelijk sterk indien ik optrek ( koppeling op laten komen).
groeten
Jos/Jinx109
FF simpel gedacht: zijn alle motorrubbers nog heel ??
Uuuhh, niet op gelet.
Morgen meteen even kijken.
Thnx
Jos/Jinx109
Morgen meteen even kijken.
Thnx
Jos/Jinx109
Hoi,
Zoals ik al had verwacht is mijn "logica" niet juist. Het probleem werd veroorzaakt
door een slecht kruis in mijn aandrijflijn. Bij RB vervangen en rijden als een trein.
(volgens mij heb ik de titel "Lampenlul" wel verdient. 1 persoon zal het hier zeker mee eens zijn.)
groeten
Jos/Slijkhuis/Jinx109
Zoals ik al had verwacht is mijn "logica" niet juist. Het probleem werd veroorzaakt
door een slecht kruis in mijn aandrijflijn. Bij RB vervangen en rijden als een trein.
(volgens mij heb ik de titel "Lampenlul" wel verdient. 1 persoon zal het hier zeker mee eens zijn.)
groeten
Jos/Slijkhuis/Jinx109