Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 20 apr 2024, 05:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2012, 23:45 
Beste mensen,

Heb sinds lange tijd (!) een probleem.

Ik krijg de D2 niet meer van alarm af.
Tata wil daardoor niet meer starten (rode lampje in dashbord gaat niet uit) en met sleuteltoegangscode begint alarm ook te loeien.
Deuren zijn met sleutel in deurslot nog wel te openen en te sluiten, maar even later gaat alarm af. Geen knipperlichten die knipperen bij afsluiten/openen.
Bij alarm toeteren alle toeters en knipperen alle knipperlichten. eye popping smiley
In sleutel en ook in reservesleutel zit goede batterij. Beide sleutels gebruikt.
Vanochtend met Tata nog heen en weer naar Houten geweest. Op parkeerplaats in Arnhem ineens deze rare fratsen.

Wie heeft een idee?

Groet, Willem

Tata-D2. Disco Td5 2003 284000km.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2012, 01:27 
Paar honderd meter verderop duwen en dan nog eens proberen kan een optie zijn. Teveel storende elektromagnetische golven in de buurt. Andere optie is dat de sleutels uit synch geraakt zijn. Weet niet hoe ze te syncen bij een D2 maar dat is vast te vinden in een boekje.

Benno


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2012, 09:27 
per ongeluk de reservesleutel gepakt? kan zijn dat ie bij een beurt geherprogrammeerd is ex de reservesleutel.... is maar een idee....
j.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2012, 14:43 
Mede-larofielen,

Bedankt voor jullie tips.
Vanochtend, dus na 1 nacht stilstaan, ging Tata gewoon van alarm af en was gewoon weer te starten. Nix geen geloei, getoeter of geknipper.
Wat ik vermoed is of een tijdelijke straling waardoor de sleutels geen contact maakten, of iets anders. Ik heb namelijk altijd de reservesleutel ook in de zak, en die was gisteren wellicht wat in de verdrukking geraakt zodat wellicht 2 sleutels tegelijk een signaal gaven waardoor het alarm op tilt sloeg.
Nou ja, het is weer opgelost. Nog steeds nog nooit de ANWB nodig gehad grinning smiley
Ga hierover morgen nog wel contact met de dealert opnemen mocht het een andere oorzaak hebben.
Bij nieuws maak ik hierover hier weer een melding.
Groet, Willem.

Tata-D2.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2012, 00:27 
Ha Willem,

Zie je berichtje nu pas... Klinkt inderdaad vreemd... Ik heb een keer bij een bouwmarkt gestaan waar ik ineens de auto niet meer van open kreeg en ook niet gestart. Bleek er een mobiele kraan vlakbij te staan en die machinist wist te vertellen dat het aan de afstand-bediening van z'n kraan lag. Hij liet de last zakken en schakelde zijn bediening uit en toen gingen mijn deuren weer gewoon open... Kan het zoiets geweest zijn?
Groet'n uut Bemmel!
Harro


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2012, 16:28 
Dit maak ik heel vaak mee smiling smiley

Groet Erik die op een autolaadkraan rijd grinning smileygrinning smiley
en er steeds weer om moet grijnsenspinning smiley sticking its tongue outsmiling bouncing smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2012, 19:36 
Erik Vos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit maak ik heel vaak mee smiling smiley
>
> Groet Erik die op een autolaadkraan rijd grinning smileygrinning smiley
> en er steeds weer om moet grijnsenspinning smiley sticking its tongue outsmiling bouncing smiley
En het soms zelfs expres doet.... the finger smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2012, 00:02 
Heb het ook gehad. Bij mij was een kabel naar de interieur detector doorgesleten en maakte soms massa waardoor het alarm er niet meer af kon. De dealer kon het als een foutcode uitlezen en hoefde alleen de kabel te volgen tot de versleten plek.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2012, 15:35 
stt niet verder vertellen grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2012, 20:23 
Als je nu als D2 eigenaar die vervelende kraan machinisten terug wil pesten kan dat ook hoor. Kijk maar:

Klik



Zou wel een beetje uitkijken hiermee. Beetje l*()(* als je een piano op je kop krijgt of zo.

Veel mensen vergeten dat een radio verbinding zoals je vroeger knetterend en diep in de ruis verre stations kon ontvangen niet verandert zijn. Dat knetteren en ruisen is nu zelfs veel erger door de enorme toename van veel draadloze apparatuur. Veel mensen beseffen niet dat digitale radio signalen gewoon niet bestaan. Digitale informatie wordt met speciale omzetters op zo'n manier bewerkt dat die informatie met een analoog natuurverschijnsel door de aether verstuurd kan worden. Aan de andere (ontvangende) kant wordt het omgekeerde gedaan. Deze omzetters krijgen dus alle ruis en narigheid voor hun kiezen. Dat wordt er voor zover mogelijk uitgefilterd zodat de menselijke gebruiker er niets van merkt. Bij digitale draadloze verbindingen zal alleen de data doorvoersnelheid drastisch afnemen. En als het te erg wordt is er gewoon geen verbinding.

Een van de redenen waarom bijvoorbeeld een bedraad computernetwerk verreweg te prefereren is boven een draadloos netwerk.

Arnold.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 14:55 
Was toch wel blij met de nieuwe kabel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2012, 11:11 
Mede Larogenoten,

Dank voor al jullie tips en reacties!
Tata heeft de hele week weer prima zijn best gedaan. Contact met dealer De Koning / Terlouw Land Rover opgenomen die meldde dat het inderdaad een plaatselijke storing kan zijn geweest veroorzaakt door een of andere zender.
Wel vreemd want auto staat altijd op die plaats en geen mobiele kraan gespot die zaterdag.
Tata zag vd week wel wat bleek nadat hij langs de pomp reed en de gestegen dieselprijs zag, maar dat even terzijde grinning smiley
Prettig weekend allemaal.
Groet, Willem

Tata-D2.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.