Is het normaal dat ik minimaal 1 keer per jaar

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Schober

Is het normaal dat ik minimaal 1 keer per jaar

Bericht door Jan Schober »

Dag Mensen

Is het normaal dat ik minimaal 1 keer per jaar minstens 1 remcilinder moet vervangen. Ze beginnen erg vaak te lekken, ik heb er dot 3 in zitten, zou toch goed moeten zijn volgens mij.
Ik wordt zo langzamerhand een beetje fauw van die stuurcorrecties tijdens het remmen en ben er ernstig over aan het na denken er schijfremmen op te zetten. alleen de prijs houdt mij nog tegen.

Het betrefd een SIIa 88" met salisbury achteras en rembekrachtiging. mijn remgedrag is normaal, en ik kom nooit met piepende banden stil te staan.
De cilinders zijn 3 jaar geleden allemaal vernieuwd, incl het leidingsysteem. vorig jaar links achter opnieuw vervangen, dit jaar rechts voor opnieuw vervangen.

Bij de vervanging wordt ook de olie vernieuwd.

Jan Schober
Dennis101

Re: Is het normaal dat ik minimaal 1 keer per jaar

Bericht door Dennis101 »

Nou nee,

Dat is niet normaal. Bij mij gaan de remcilinders minimaal 5 jaar mee, achterremcilinders nog wel langer.
Gebruik jij wel de Lucas/Girling cilinders, want die immitatie rommel van Britpart e.a. halen het er niet bij. Een likje ATE vet onder het rubber verlengt de levensduur ook aanzienlijk.

Dennis B.
Sander Ehbets

Bericht door Sander Ehbets »

Af en toe wordt je inderdaad schijtziek van die remmen. Ik heb er ondanks de astronomische prijs toch schijven opgezet en ik moet zeggen, ze zijn geweldig. Ook zonder bekrachtiging zelfs. Ze hebben tot nu toe nooit last gegeven ondanks forse olielekkages, vooral uit de askeerringen. Olie en vuil schrapen ze er gewoon af.
groeten Sander
Aad G

Bericht door Aad G »

Wat Dennis zegt klpt als een bus.

Gewoon orgineel Lucas er onder zetten.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

hartelijk dank, dan weet ik nu waar ik naar moet kijken.

Jan Schober
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Het is uiteraard niet normaal, maar rij jij veel met je auto? Stilstand is hardlopend achteruitgang. Ze gaan lekken of gewoon vastzitten.

Groetjes Sjoerd.
Plaats reactie