anti rook tip.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
menno SIII 88 SIIA 88

anti rook tip.

Bericht door menno SIII 88 SIIA 88 »

goeiendag ook

vandaag heb ik geleerd dat als je de druk van de stuivers verhoogt tot ongeveer 170 bar het roken aanzienlijk verminderd.
of wisten jullie dat al?
maar goed nu dus wel
gr menno en Bloodymary
Dennis101

Re: anti rook tip.

Bericht door Dennis101 »

Klinkt logisch, door de hogere druk krijg je een fijnere verneveling en vermenging dus ook een betere verbranding.
Ik denk alleen dat de series pompen die druk niet kunnen leveren.
Als ze dat wel kunnen heb je nog een probleempje, als nl slijtage optreed na verloop van tijd dan kan de pomp de 170 bar al sneller niet meer leveren als de normale verstuiverdruk van 135 bar. De bruikbare levensduur van de pomp is dus veel korter, en mogelijk zal de inspuitduur te kort worden.
De moderne common rail en pompverstuiver diesels werken met nog veel hogere drukken (1350-2000 bar), maar zijn daar ook voor ontworpen.

Dennis B
menno SIII 88 SIIA 88

mijn pomp liep er altijd perfect op.
nu heb een nieuwe motor dus heb ik ze op 140 gezet.
gr menno
Joop 130

Bericht door Joop 130 »

dacht even dat ik aan mijn zwakke zelfbeeld kon werken , wat weer geschaad is.

Altijd aan mijn laatste doos sigaren bezig.

groet Joop
AP vH

Bericht door AP vH »

Menno,

Ik heb een 2.5 TD uit 1986, deze is gereviseerd behalve de pomp en rookt ook erg !
Voornamelijk blauw/zwart.
Is je taktiek hierop hetzelfde, zo ja hoe stel je de pompdruk dan in ?

Alvast bedankt

Gr... Arjan.
menno SIII 88 SIIA 88

het is niet de pomp druk maar de druk die die verstuivers geven.
deze kun je zelf niet testen.
je moet de verstuivers er uithalen en naar iemand brengen met een diesel testbank. die kan de druk afstellen.
gr menno
Yuri

Bericht door Yuri »

nou, voor het testen van verstuiver heb je geen testbank nodig hoor. dat is meer voor injectiepompen. vertuiver stel je af mbvvan een verstuivertester. die moet je dan wel hebben natuurlijk of iemand kennen de er een heeft (ikke)
...en voor een paar lekkere belgische biertjes valt er natuurlijk van alles te regelen.

Yuri
SIII 109D
jo

Bericht door jo »

Dan wil ik wel eens een afspraak met je maken voor het afstellen van die verrekte dingen. Alleen ik dink niet maar we komen er wel uit denk ik. Mail maar eens welke tijden je nog heb wat ik denk dat je het druk krijgt.

jo
Plaats reactie