bevestiging achterbody??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maarten B

bevestiging achterbody??

Bericht door Maarten B »

Goedenavond!

Om mijn achterbody in één lijn te krijgen met de deuren en het bulkhead moet ik óf het bulkhead omhoog stellen, óf de achterbody van mijn 88"serie3 iets laten zakken. Volgens mij maak ik met het laten zakken van de achterbody de meeste kans.
Wie heeft ervaring met het stellen van de achterbody, waar zitten de bevestigingspunten en hoeveel zijn dit er??

Alle suggesties zijn welkom!

Greetz, Maarten
Aad Koene

Re: bevestiging achterbody??

Bericht door Aad Koene »

Maarten,

kan het zijn dat de Bulkhead in de loop van de tijd iets achterover is gaan hellen?

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Hoi Aad,

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar na wat metingen blijkt de bulkhead nog wel parallel met de achterste deurstijl te staan.
Aan de voorkant van de deur zit de 'ronding' van het carrosserie praktisch gelijk met de ronding van het bulkhead (beide zijden van de auto), aan de achterkant heb ik een verschil van 2-2,5 cm. Zoals ik al eerder schreef, heb ik de deur nu scheef voorover hangen om het verschil aan de achterzijde van de deur zo miniem mogelijk te maken.
Aangezien ik niet de indruk heb dat het bulkhead in hoogte verstelbaar is, dacht dat het laten zakken van de achterbody een optie is. Het zou best kunnen dat de afzonderlijke onderdelen niet goed uit zijn gelijnd in het verleden. Ik weet namelijk dat de vorige eigenaar zich vooral had toegelegd op het vervangen van de outriggers. Daar kan de fout er wel eens in zijn geslopen.

Greetz, Maarten
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Maarten,

Je kunt dit opnieuw allemaal uitlijnen door de spatborden er tussenuit te schroeven en het dak los te maken.
Vervolgens monteer je de achterbak losjes met twee bouten aan de achterzijde van het dak vast.
Je richt nu de bulkhead, met de deur erin, voorover tot er weer één lijn ontstaat.
Vervolgens draai je het dak aan de bulkhead vast en monteer je het dak van achter naar voor vast.
Controleer telkens of de lijn blijft bestaan en corigeer die eventueel.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Hoi Aad,

Nog laat op!! Bedankt voor je reactie. Ik ga het inderdaad maar eens in deze hoek zoeken en het hele zooitje opnieuw uitlijnen.
Nu even wachten op redelijk weer aangezien het 'gewoon' op straat moet gebeuren.
(Het gaat sneeuwen zeggen de weergoden).

Greetz, Maarten
Plaats reactie