GPS/Laptop

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Iris

GPS/Laptop

Bericht door Iris »

wie gebruikt zijn laptop als gps en wat heb je daar dan voor nodig en wat werkt dan het best in de LaRo (90)

Iris
Nipper90
4Bessie
Peter Stroomberg

Re: GPS/Laptop

Bericht door Peter Stroomberg »

Wat wil je er mee gaan doen?

Ik gebruik zelf een Garmin 12XL met externe antenne, voedingskabel en kabel naar laptop.
Voordeel is dat de GPS ook los is te gebruiken zonder laptop.
GPS muis is rond dezelfde prijs als een tweedehands Garmin.
Externe antenne is een must voor een goede ontvangst; en ben je niet afhankelijk van de plaatsing van de GPS in je LR.

De software die je gaat gebruiken is ook belangrijk, vandaar de vraag wat wil je er mee gaan doen?
Iris

Bericht door Iris »

Ik wil de pc dan beter als route planner gaan gebruiken met een goede plaats bepaling ,of ik er nog een losse gps bij koop voor buiten de auto in het terrien weet ik nog niet, heb autoroute 2003 van Microsoft en wil in Engeland wat speciale gebieden op cd kopen van de Ordnance-survey
Of sla ik nu helemaal de plank mis om te denken dat ik dit met de laptop zou kunnen ?

Iris
Nipper90
4Bessie
Frank Korver

Bericht door Frank Korver »

Ik gebruik de combinatie van een laptop met nieuwste versie Route 66 en een garmin E-trex Venture en dat werkt perfect

grt Frank
Robman

Bericht door Robman »

Hoi Iris , ik gebruik al jaren een laptop en een GPS ontvanger ( Garmin gps12 )
Ik gebruik ook diversen route programma's zoals microsoft autoroute 2001 , Garmin Mapsource en ook het Magellan streetsend .
Er zijn diversen route programma's te gebruiken als ze maar GPS compatible zijn .
Als je er meer over wilt weten laat het me even weten .
Er zijn diversen programmas te downloaden op internet .

Succes
Rob ( laro 109D ambulance camper )
Gerda 4 (voorheen Lara C)

Bericht door Gerda 4 (voorheen Lara C) »

Je moet natuurlijk altijd nog een losse GPS hebben die ja aansluit op je laptop.

Een erg goed alternatief vind ik nog steeds een IPAQ van compaq kun je gebruiken met alle kaarten van europa, erg exact en je kunt hem ook gebruiken met coordinaten.

Verder handig om je e-mail op te halen, even op het pribord te wandelen en je agenda en dagboek bij te houden als je op vakantie gaat. En spelletjes en ander leuke en handige programma's en dat allemaal ongeveer zo groot als een (grote) hand.

Maar natuurlijk is ook je laptop te gebruiken, je kunt inprincipe de goedkoopste GPS er aan hangen, maar als je een duurdere neemt (voorkeur garmin) heb je meer kans op nauwkeurigheid en goed werking.

Mogelijkheden te over!

Succes !

Gerda 4 (voorheen Lara C.)
Robman

Bericht door Robman »

Ik ga ook naar Heerde , dan kan ik wel het een en ander laten zien als je wilt

Groeten Rob
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

En je ziet zelfs de huisnummers op je PC verschijnen.

Dennis B.
Marco Schepens

Bericht door Marco Schepens »

Ik heb een externe USB muis en een laptop. Werkt perfect!! Muis met kabeltje naar buiten werken. Zit bij mij met magneet (zit al in de muis) op de bovenkant van mijn snorkel.

Volgens mij zijn ze te koop bij de kijkshop.

Marco
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Mijn Garmin etrex werkt ook goed met mappoint van microsoft. Maar gebruik de gps altijd gewoon los.

Martin
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

Kijk anders eesn hier voor een losse GPS ontvanger.

[home.zonnet.nl]

Gr.

Marc
Iris

Bericht door Iris »

Zo ik heb weer genoeg on over na te denken, ik word steeds een stapje wijzer in het GPS gebeuren
en inderdaad die bij de kijkshop had ik ook al eens gezien
Bedankt voor alle tips

Iris
Nipper90
4Bessie
Remco Vegting

Bericht door Remco Vegting »

Hmm... ik kan die van de kijkshop niet vinden op hun website...

Groetjes,

Remco
www.henryv8.tk
www.little-landies.com
Aad G

Bericht door Aad G »

Deze heeft ze ook. VAn Holux. Goed spul !

[www.dsh2000.com]
Dirty Diel

Re: Ouderwets

Bericht door Dirty Diel »

Ik ben bang dat ik erg achterloop met mijn wegenkaart en mijn stratenboek.
Frans

Re: Ouderwets

Bericht door Frans »

Nee hoor, gaat net zo makelijk en is zeker veel minder kostbaar.

Frans Bonnes met kaarten en stratenboek.
Peter Stroomberg

Bericht door Peter Stroomberg »

Hou er rekening mee dat route planing anders is dan navigatie via GPS op een kaart. Route planners gaan uit van door auto's berijdbare wegen.

Ik gebruikt Route66 voor de route planning (deze doet geen herberekening!)
voor het veld werk maak in gebruik van OZIExplorer met stafkaarten 1:25.000 of 1:50.000. Voordeel met deze kaarten is dat je met het rijden van routes vooruit en verder om je heen kan kijken.

Kaarten voor OZI zijn met wat zoeken en vragen te krijgen voor Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en delen van Spanje.
Scandinavie en de UK ben ik nog niet tegengekomen.
Iris

Bericht door Iris »

Dank je Peter

Iris
Nipper90
4Bessie
Roy

Bericht door Roy »

Hoi Iris,
Een vriend van ons heeft met zijn laptop e.e.a. prima voor elkaar gemaakt in zijn LaRo 110 StaWag! Ik denk dat hij je van prima tips kan voorzien. Heb hem jouw vraag dan ook voorgelegd waarop hij voorstelde dat ik je zijn emailadres geef. Als je belangstelling hebt, mail me dan even persoonlijk, daar ik niet weet of hij het en goed plan vindt als ik zijn mailadres hier op 't forum gooi.
Groet,
Roy
morobosrand@hotmail.comI
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Roy,

nodig hem maar uit om hier op het Prikbord antwoorden te geven.
Dan hebben alle geínteresseerden op het Prikbord er wat aan.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Plaats reactie