Alarmlichtjes?
Alarmlichtjes?
Heeft mij LR 109 serie III safari eigenlijk alarmlichtjes? Er zit wel een knopje voor op de (niet orginele) middenconsole, maar hoe werkt dat eigenlijk? Hoe sluit ik dat aan?
Re: Alarmlichtjes?
Hoezo, verkeerde prikbord, ik heb gemerkt dat men hier op alle vragen een antwoord heeft.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Ja klopt, hij stond echter eerst op vraag en aanbod prikbord
Hoi, Diederik
Zelf ben ik ook bezig met de 109 serie III op te bouwen, dus ook al het elektra vernieuwen en modificeren zoals andere zekeringkast op een andere plaats en ook een aantal relais opnemen in de bedrading.
Alarmlichten ben ik ook mee bezig het dashbord ligt nog op de werkbank met een hoop draden en relais, maar het werkt wel.
De exacte nette schakeling kan ik pas maken als de rest van de kabelboom is gemaakt en gemonteerd in de auto.
Anders kan ik je wel een schema faxen.
GRT henk..........Daktari 109 S III ( in opbouw )
Zelf ben ik ook bezig met de 109 serie III op te bouwen, dus ook al het elektra vernieuwen en modificeren zoals andere zekeringkast op een andere plaats en ook een aantal relais opnemen in de bedrading.
Alarmlichten ben ik ook mee bezig het dashbord ligt nog op de werkbank met een hoop draden en relais, maar het werkt wel.
De exacte nette schakeling kan ik pas maken als de rest van de kabelboom is gemaakt en gemonteerd in de auto.
Anders kan ik je wel een schema faxen.
GRT henk..........Daktari 109 S III ( in opbouw )
Hoi Henk,
Ik begrijp dus dat er oorspronkelijk geen schakeling voor alarmlichten inzit. Mocht jij een uitvoerbaar breiwerkje bedacht hebben ben ik zeker geinteresseerd! Als je het kan uitleggen is nog makkelijker, ik heb niet echt een fax tot mijn beschikking.
groet, Diederik
Ik begrijp dus dat er oorspronkelijk geen schakeling voor alarmlichten inzit. Mocht jij een uitvoerbaar breiwerkje bedacht hebben ben ik zeker geinteresseerd! Als je het kan uitleggen is nog makkelijker, ik heb niet echt een fax tot mijn beschikking.
groet, Diederik
Ik meen dat er vanaf de S2 de mogelijkheid is geweest om deze extra luxe af fabriek in te laten bouwen.
het betreft een schakelaar uittrekken en de p(leur) m(aar) n(eer) verlichting(de alarmlichten dus) gaat werken.
Ik heb destijds een schakelaar gehaald bij bolleboom(van een sloper), maar ze zijn ook zo te koop (met als nadeel dat ze vrij prijzig zijn).
In het handwerkboek S3 staat het hele schema beschreven(helaas heb ik dat niet meer anders had ik het wel even op d'r bijgezet).
Ps.volgens mij moet je dan ook een zwaarder knipperlichtrelais hebben(dat weet ik niet zeker)
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
het betreft een schakelaar uittrekken en de p(leur) m(aar) n(eer) verlichting(de alarmlichten dus) gaat werken.
Ik heb destijds een schakelaar gehaald bij bolleboom(van een sloper), maar ze zijn ook zo te koop (met als nadeel dat ze vrij prijzig zijn).
In het handwerkboek S3 staat het hele schema beschreven(helaas heb ik dat niet meer anders had ik het wel even op d'r bijgezet).
Ps.volgens mij moet je dan ook een zwaarder knipperlichtrelais hebben(dat weet ik niet zeker)
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
De alarmlichtschakeling die af-fabriek werd geleverd heeft een 2e knipperlichtrelais, en die zit achter het dashbord tegen het schutbord aangeschroefd. En dat is handig, want als je knipperrelais er onderweg mee stopt heb je altijd een reserve mee.
Dennis B.
Dennis B.
hoi mede kabel trekkers
ik ben ook mij kabel boom aan het vernieuwen en ben gistereavand ook bij het alarm licht blijfen hangen oook ik kom er niet uit
heb graag een schema of uit leg
bij mij zit het systeem er van fabriek uit gemonteerd.
enkele gegevens
van uit de schakelaar lopen er 2 draaden naar de verlichting.
1 x links knipper
1 x rechts knipper
1 x massa
2 x voeding ??????? (klopt dit)
en hoe kan ik mijn schakelaar kontroleeren deze is denk ik defekt
groetjes arjan 1000 stukjes SIII 109 1980
ik ben ook mij kabel boom aan het vernieuwen en ben gistereavand ook bij het alarm licht blijfen hangen oook ik kom er niet uit
heb graag een schema of uit leg
bij mij zit het systeem er van fabriek uit gemonteerd.
enkele gegevens
van uit de schakelaar lopen er 2 draaden naar de verlichting.
1 x links knipper
1 x rechts knipper
1 x massa
2 x voeding ??????? (klopt dit)
en hoe kan ik mijn schakelaar kontroleeren deze is denk ik defekt
groetjes arjan 1000 stukjes SIII 109 1980
hoi Diederik,
Het schema is erg simpel en doeltreffend en met weinig onderdelen te maken dus ook low budget.
Mail me jouw E mail adres door dan kan ik het schema op de mail zetten.
Grt henk.............
Het schema is erg simpel en doeltreffend en met weinig onderdelen te maken dus ook low budget.
Mail me jouw E mail adres door dan kan ik het schema op de mail zetten.
Grt henk.............
Henk,
mail het schema ook even naar mij.
Dan plak ik hem op de Prikkers CD3.
Bij voorbaat dank,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
mail het schema ook even naar mij.
Dan plak ik hem op de Prikkers CD3.
Bij voorbaat dank,