Hallo prikkers!
Ik ben voor iemand een 88? Lightweight aan het klaarmaken voor de RDW keuring. Omdat ik niet eerder een soft-top auto ingevoerd heb kom ik op de volgende vragen:
Kan een lightweight gekeurd worden op geel kenteken?
Moeten er dan gordels voor in zitten (ik twijfel omdat het een open auto is)?
Achterin zit aan één kant een bankje (zonder gordels) in de lengterichting, is dit voldoende?
De veerophanging rechtsvoor, degene waar het chassisnummer op staat, is ooit vervangen en opnieuw voorzien van het chassisnummer. Deze is slecht leesbaar en daarom opnieuw eronder ingeslagen. Wie heft er ervaring met een dergelijk geval. Tweemaal het chassisnummer wordt normaal gesproken niet geaccepteerd, maar wordt er bij een oud defensie auto anders gekeken?
Wie heeft hier ervaring mee?
Dit is niet lullig bedoelt maar svp allen reacties indien je redelijk zeker bent van het juiste antwoord op een van de vragen.
Alvast bedankt.
Groet, Hendrik.
Vragen over de RDW keuring van een 88? lightweight
Re: Vragen over de RDW keuring van een 88†lightweight
Hendrik,
Ik heb wel een handige tool waar dit allemaal instaat.
Als je even laat weten hoeveel je mailbox aankan, kan ik hem misschien mailen.
REEGards
Ik heb wel een handige tool waar dit allemaal instaat.
Als je even laat weten hoeveel je mailbox aankan, kan ik hem misschien mailen.
REEGards
Re: Vragen over de RDW keuring van een 88†lightweight
> Kan een lightweight gekeurd worden op geel kenteken?
Ja, onze LW was geel en is later omgekeurd naar grijs.
> Moeten er dan gordels voor in zitten (ik twijfel omdat het
> een open auto is)?
Er zaten gordels in voorin maar of het verplicht is???
> Achterin zit aan één kant een bankje (zonder gordels) in de
> lengterichting, is dit voldoende?
Ja.
> chassisnummer. Deze is slecht leesbaar en daarom opnieuw
> eronder ingeslagen. Wie heft er ervaring met een dergelijk
> geval. Tweemaal het chassisnummer wordt normaal gesproken
> niet geaccepteerd, maar wordt er bij een oud defensie auto
> anders gekeken?
Waarom risico lopen. Alle onduidelijke chassisnr's verwijderen en een nieuw duidelijk chassisnr. inslaan voorkomt gezeur.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Ja, onze LW was geel en is later omgekeurd naar grijs.
> Moeten er dan gordels voor in zitten (ik twijfel omdat het
> een open auto is)?
Er zaten gordels in voorin maar of het verplicht is???
> Achterin zit aan één kant een bankje (zonder gordels) in de
> lengterichting, is dit voldoende?
Ja.
> chassisnummer. Deze is slecht leesbaar en daarom opnieuw
> eronder ingeslagen. Wie heft er ervaring met een dergelijk
> geval. Tweemaal het chassisnummer wordt normaal gesproken
> niet geaccepteerd, maar wordt er bij een oud defensie auto
> anders gekeken?
Waarom risico lopen. Alle onduidelijke chassisnr's verwijderen en een nieuw duidelijk chassisnr. inslaan voorkomt gezeur.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Re: Vragen over de RDW keuring van een 88†lightweight
ik heb er honderden gekeurd dus ervaring heb ik zeker . het hangt ook af wie je treft bij de RDW . nr inslaan mag nooit dus gewoon een nr dik onder de teer smeren en nergens over praten .als het een diesel is moet hij type goedkeuring nummer land 0032 krijgen (pers. kenteken) met inrichting cabriolet en laten vermelden code 949 .
(niet voorzien van bev. punten autogordels). bij mij lukt dit altijd maar ik kom er al 17 jaar dus van mij nemen ze alles zo aan.
als je meer vragen heb mag je mij bellen. www.ronbolleboom.nl
(niet voorzien van bev. punten autogordels). bij mij lukt dit altijd maar ik kom er al 17 jaar dus van mij nemen ze alles zo aan.
als je meer vragen heb mag je mij bellen. www.ronbolleboom.nl
Re: Vragen over de RDW keuring van een 88†lightweight
Of het is de lucht waar ze zo snel mogelijk vanaf willen 
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]

Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]