Sinds een aantal dagen zijn wij in het bezit van onze eerste Land Rover. Om een aantal goede redenen hebben wij gekozen voor een Discovery. Ik zal hier niet een pleidooi gaan houden voor de Discovery maar omwille het dagelijkse gebruik voor de familie en deels werk was de stap naar een Defender net iets te spartaans.
Om een lang verhaal kort te houden heb ik een kleine vraag die nu met de huidige regenbuien naar voren komt, nu komen we erachter dat het dak van de Disco lekt.
De lekkages ontstaan in het opbergvak achter de zonneklep aan de bestuurderszijde en het water loopt vervolgens langs de stijl de auto in. Deze opbergruimte was volgepropt met een soort keukenpapier om de lekkage op te nemen maar hebben wij verwijderd omdat we de auto aan het schoonmaken waren. Ik zelf heb het idee dat het schuifdak lekt of de steun van de dakrailing. Mijn vraag is eigenlijk simpel: zijn dit soort lekkages vaker voorkomend bij de Disco's en zo ja welke oorzaak is het meest voor de hand liggend en wat kan ik hier zelf aan doen/moet zelf doen?
voor de volledigheid: het gaat om een Discovery uit 1999, serie II.
Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft en mij hier iets over kan vertellen?
Discovery - lekkage dak
Re: Discovery - lekkage dak
Wij noemen dat bij een Serie of Defender spartaans lekken
en dat doet gelukkig de Disco ook een goeie Land-Rover dus
Iris
Nipper90
4Bessie
en dat doet gelukkig de Disco ook een goeie Land-Rover dus
Iris
Nipper90
4Bessie
Er zullen wel afvoerslangetjes van het schijfdak verstopt zitten.
Waar die precies lopen weet ik niet, maar misschien kan iemand anders je dat vertellen.
Er heeft een tijdje terug een artikeltje in een Land Rover blad over gestaan maar ik weet niet meer in welk blad.
Ik hoop voor jou dat de lekkage gauw over is.
Groeten
Frans Bonnes
Disco 1 zonder schuifdak.
Waar die precies lopen weet ik niet, maar misschien kan iemand anders je dat vertellen.
Er heeft een tijdje terug een artikeltje in een Land Rover blad over gestaan maar ik weet niet meer in welk blad.
Ik hoop voor jou dat de lekkage gauw over is.
Groeten
Frans Bonnes
Disco 1 zonder schuifdak.
9 van de 10 keer lekken de dak dragers gezien dat ik er al bij tich auto dat probleem heb gezien je moet de hemel loshalen en dan de moer of bout los draaien dakdrager optillen ,droog maken en onvetten en dan montage kit af ruite kit gebruiken voor het af te kitten terug monteren en aandraaien en laten drogen ver volgens met de tuinslang testen of het nog lekt.
als het de schuifdaken zijn dan is het meestal de afwaterings slangen verstopt dit kun je van boven af met het dak open door blazen
dit komt trouwens alleen voor bij auto dit veel in een bebosd gebied staan
veel succes er mee
bas
als het de schuifdaken zijn dan is het meestal de afwaterings slangen verstopt dit kun je van boven af met het dak open door blazen
dit komt trouwens alleen voor bij auto dit veel in een bebosd gebied staan
veel succes er mee
bas
Het geen wat bij de oudere modellen vaak voorkomt is dat het rubber van het zonnedak(geen schuifdak dus) door het jaren lange klemmen play is geworden.
enige remedie hiervoor nieuwe rubberrand of dicht kitten.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6x4Carmichael
enige remedie hiervoor nieuwe rubberrand of dicht kitten.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6x4Carmichael
Zoals reeds gezegd kan het inderdaad een verstopte afvoerbuis zijn, deze loopt trouwens door de a-stijl naar beneden. Wat ook wel eens voorkomt is dat de aansluiting van de afvoerbuis op de binnenbak lekt, of dat de afvoerbuis van de binnenbak is afgebroken. Haal het voorste gedeelte van de hemel los, (zonnekleppen, opbergvakken, en handgrepen) en kiep een bekertje water in de binnenbak (het gedeelte waar de geleiders inzitten) Als je dan tussen de hemel en het dak doorkijkt, kun je zien waar het water naar binnen komt. Succes!