Engelse maten
Engelse maten
Hallo prikkers:
Ik heb een lijstje met wel/niet punten in de lange weg naar mijn beslissing wat te kopen:
series, 90/110, defender ?? Een van de vragen: is er een zinnig antwoord op de vraag wanneer is Land Rover overgestapt van Engelse maatvoering (schroefdraad enz) naar metrisch ??
Wie -o- wie ??
Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Ik heb een lijstje met wel/niet punten in de lange weg naar mijn beslissing wat te kopen:
series, 90/110, defender ?? Een van de vragen: is er een zinnig antwoord op de vraag wanneer is Land Rover overgestapt van Engelse maatvoering (schroefdraad enz) naar metrisch ??
Wie -o- wie ??
Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Re: Engelse maten
Jans,
in Defenders zijn alle normale bouten en moeren Metrisch.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
in Defenders zijn alle normale bouten en moeren Metrisch.
Aad Koene,
Aad, dank voor dit eerste antwoord.Ik blijf altijd doorzeuren: Typen 90 / 110 ??
Enig idee van een bouwperiode waar de omschakeling is gebeurd?
Ik heb ooit ( eind 60er jaren) heel veel gesleuteld aan Austin 850 ( jawel de oer mini Austin seven) Het gebruik van de sleutels in inch maten valt op zich nog wel mee, maar de ellende met getapte gaten, vooral blinde gaten, dat gaf vreselijk veel problemen. Ik dacht daarom: als ik dat nou kan voorkomen door het weten vanaf welk moment het metrisch werd???
OK Defender staat dus op de "wel"list.
Tot horens
Jans
FreeTD4-oto maatje
Enig idee van een bouwperiode waar de omschakeling is gebeurd?
Ik heb ooit ( eind 60er jaren) heel veel gesleuteld aan Austin 850 ( jawel de oer mini Austin seven) Het gebruik van de sleutels in inch maten valt op zich nog wel mee, maar de ellende met getapte gaten, vooral blinde gaten, dat gaf vreselijk veel problemen. Ik dacht daarom: als ik dat nou kan voorkomen door het weten vanaf welk moment het metrisch werd???
OK Defender staat dus op de "wel"list.
Tot horens
Jans
FreeTD4-oto maatje
Jans,
De Defender is vanaf 1984 gebouwd en daar ligt het moment van omschakeling.
De Stage One (de overgang van Series naar Defender) is nog goeddeels inch-maten.
De enige uitzondering hierop zijn de ex-militaire Land Rover`s die omwille van de Nato al grotendeels in metrische maten zijn uitgevoerd.
Aad Koene,
De Defender is vanaf 1984 gebouwd en daar ligt het moment van omschakeling.
De Stage One (de overgang van Series naar Defender) is nog goeddeels inch-maten.
De enige uitzondering hierop zijn de ex-militaire Land Rover`s die omwille van de Nato al grotendeels in metrische maten zijn uitgevoerd.
Aad Koene,
Hee Aad,
defenders van 84>???? das nieuw voor me ik dacht dat ze toen 90/110's heten en pas vanaf 90 defender...... (maar het is natuurlijk al laat )
Cheers Bowy
ps voor de liefhebbers zijn al deze gegevens (inclusief wat detais zoals motorvermogens) makkelijk terug te vinden in het achterste gedeelte in het elke maand verschijnende Landrover Owners International ..........
defenders van 84>???? das nieuw voor me ik dacht dat ze toen 90/110's heten en pas vanaf 90 defender...... (maar het is natuurlijk al laat )
Cheers Bowy
ps voor de liefhebbers zijn al deze gegevens (inclusief wat detais zoals motorvermogens) makkelijk terug te vinden in het achterste gedeelte in het elke maand verschijnende Landrover Owners International ..........
Muggezifter,
Nee je hebt gelijk Bowie, toen heette het inderdaad Ninety en One-Ten en in 1990 is de naam Defender pas op de proppen gekomen.
Qua uiterlijk is er, buiten de naamschildjes, niet veel onderscheid vandaar de generalisering.
Aad Koene,
Nee je hebt gelijk Bowie, toen heette het inderdaad Ninety en One-Ten en in 1990 is de naam Defender pas op de proppen gekomen.
Qua uiterlijk is er, buiten de naamschildjes, niet veel onderscheid vandaar de generalisering.
Aad Koene,
Over muggeziften gesproken.........
ik heet trouwens BOWY!!!!!!!!!!
kom Aad zo laat is het toch ook weer niet
Cheers Bowy
ik heet trouwens BOWY!!!!!!!!!!
kom Aad zo laat is het toch ook weer niet
Cheers Bowy
BowY,
het is inderdaad nog niet zo heel laat maar heb al een aardige dag achter de rug.
En dan verslapt de aandacht wel eens een beetje en krijg je de bekende "slip of the pen".
Zal mijn leven beteren, of juist niet.
Aad Koene,
het is inderdaad nog niet zo heel laat maar heb al een aardige dag achter de rug.
En dan verslapt de aandacht wel eens een beetje en krijg je de bekende "slip of the pen".
Zal mijn leven beteren, of juist niet.
Aad Koene,
Gelukkig maar!
ik moet nog even door maar door de golden power blijf ik net zo scherp als anders
Cheers BOwy
ik moet nog even door maar door de golden power blijf ik net zo scherp als anders
Cheers BOwy
Zwarte bonen vocht of gemalen synchromeshringen??
Aad Koene,
Aad Koene,
imitatie Red Bull van de ALDI voor 0,29 per blikje daar studeer ik snachts beter op alleen heb ik nu studieontwijkend gedrag
Cheers Bowy die nu toch echt weer even verder gaat studeren...
Cheers Bowy die nu toch echt weer even verder gaat studeren...
Wat doe je dan hier nog op het prikbord??
Get back to your books!!
Aad Koene,
Get back to your books!!
Aad Koene,
Heren. heren,!! niets beter te doen !! Dakar kijken toch zeker, en verder graag mijn vraag beantwoorden. Gevulde koeken (heel lekker!) en dat soort dingen graag morgen. Iedereen welterusten; 't komt wel goed!
Groet
Jans Kinds
TD4-oto maatje
Groet
Jans Kinds
TD4-oto maatje
Jans,
welterusten voor straks.
Het geschutter in de afgelopen postings moet je niet zo Serious nemen, zo doen Bowy en ik wel meer tegen elkaar.
Aad Koene,
welterusten voor straks.
Het geschutter in de afgelopen postings moet je niet zo Serious nemen, zo doen Bowy en ik wel meer tegen elkaar.
Aad Koene,
1984 dus,
met uitzondering van de ex-militaire 109`s en LW`s (vanaf 1973).
Aad Koene,
met uitzondering van de ex-militaire 109`s en LW`s (vanaf 1973).
Aad Koene,
Aad,
Geen enkel probbleem mee, maar op de een of ander manier mis ik af en toe postings. Dan moet ik de site kennelijk verlaten ,op-nieuwloggen en dan zie ik pas weer wat er ge***d is . Ik blijf het heel leuk vinden. Zal zelf ook regelmatig meedoen.!
Groet
Jans Kinds
TD4-oto maatje
Geen enkel probbleem mee, maar op de een of ander manier mis ik af en toe postings. Dan moet ik de site kennelijk verlaten ,op-nieuwloggen en dan zie ik pas weer wat er ge***d is . Ik blijf het heel leuk vinden. Zal zelf ook regelmatig meedoen.!
Groet
Jans Kinds
TD4-oto maatje
Jans,
ga eens naar de menukeuze "Extra" en dan "Internet opties".
Dan zie je op het het tabblad "Algemeen" de mogelijkheid "Bestanden verwijderen".
Klik die eens aan, dan worden oude bestanden die mogelijk de update tegenhouden verwijdert.
Aad Koene,
ga eens naar de menukeuze "Extra" en dan "Internet opties".
Dan zie je op het het tabblad "Algemeen" de mogelijkheid "Bestanden verwijderen".
Klik die eens aan, dan worden oude bestanden die mogelijk de update tegenhouden verwijdert.
Aad Koene,
Slaap lekker heren dan ga ik nog even door met studeren....... maar kom vast Arie straks hier nog wel tegen of hij moet deze week geen nachtdienst hebben.... maar dan laat Ron wel van zich horen (gezelschap op het prikbord dag en nacht !)
Cheers Bowy
Cheers Bowy
De ex-militaire 109 (1980) van Yuri is helemaal imperial.
Dennis B.
Dennis B.
absoluut,
en elk metrisch boutje wat erin zit is door mij hoogst persoonlijk erin geschroefd.
(met uitzondering van de NL lamp-units)
die fabeltjes dat het NL leger alle boutjes zou hebben vervangen voor metrisch moet ik erg om laggen.
-waarom zouden ze het doen
-wat zou dat niet gaan kosten
-staat gelijk aan auto vanaf de grond toe opnieuw opbouwen.
en trouwens... wat is het grote probleem met imperial?
je hebt gewoon drie soorten schrofdraad in je wagen; metrisch, UNC en UNF
so what...
succes,
Yuri
SIII 109D
en elk metrisch boutje wat erin zit is door mij hoogst persoonlijk erin geschroefd.
(met uitzondering van de NL lamp-units)
die fabeltjes dat het NL leger alle boutjes zou hebben vervangen voor metrisch moet ik erg om laggen.
-waarom zouden ze het doen
-wat zou dat niet gaan kosten
-staat gelijk aan auto vanaf de grond toe opnieuw opbouwen.
en trouwens... wat is het grote probleem met imperial?
je hebt gewoon drie soorten schrofdraad in je wagen; metrisch, UNC en UNF
so what...
succes,
Yuri
SIII 109D
Precies er zit wel wat metrish op(enkele) maar das te verwaarlozen.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Golden power smaakt goed.
Konmar heeft ook van die blikkies zwart van kleur en verkoopt onder de naam force.
Zelf drink ik meestal red bull sugar free, kan niet zo goed tegen zoveel suiker
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Konmar heeft ook van die blikkies zwart van kleur en verkoopt onder de naam force.
Zelf drink ik meestal red bull sugar free, kan niet zo goed tegen zoveel suiker

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Werkt idd prima hoewel ik sinds 0600 niet meer heb gehad en nu een beetje begin in te kakken.......
Maar het is wel afgekomen
Cheers Bowy
Maar het is wel afgekomen
Cheers Bowy
Toch leuk, dat door een simpele, maar zeker serieus bedoelde vraag een halve prikpagina kan worden gevuld met de koffie met koek "praat". Ik heb zelfs redelijke duidelijkheid over de antwoorden op mijn vraag.
Wat wil je nog meer ?
Prikkers bedankt
Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Wat wil je nog meer ?
Prikkers bedankt
Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
En Bowy nu komt de million dollar question: Wat in ......naam is SOG momentje??
Ik moet het weten anders slaap ik straks zeker niet .
Ik heb de zoekmachine al laten zoeken, maar het is niet eerder voorgekomen.
Ik popel!
Groet Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Ik moet het weten anders slaap ik straks zeker niet .
Ik heb de zoekmachine al laten zoeken, maar het is niet eerder voorgekomen.
Ik popel!
Groet Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje