Noorwegen
Re: Noorwegen
Mijn maat heeft sinds Maart 2004 een bungalowpark in /$@$@$..??
Vlakbij Alesund.
Ligt ook een OutdoorPretpark bij. Mountainbikken, abfpleuren , Paintknallen enz.
Ligt ook aan een groooooooooooot meer/fjord . Lekker vissen.
Grtz,
Arie
Vlakbij Alesund.
Ligt ook een OutdoorPretpark bij. Mountainbikken, abfpleuren , Paintknallen enz.
Ligt ook aan een groooooooooooot meer/fjord . Lekker vissen.
Grtz,
Arie
Hou contact!Wij gaan juli en augustus op pad en hebben eigenlijk geen vaste plannen,behalve de Noord Kaap en evt duizend meren Finland.
Moet lukken in twee maanden.....
Andy 110
Moet lukken in twee maanden.....
Andy 110
Lopen ze in Norwegen voor op de jaartelling of ben ik een stapje terug in de tijd gegaan??? Sinds maart 2004?
Groeten,
Jeroen 109 SIIA
Groeten,
Jeroen 109 SIIA
Oei er is zoveel moois in Noorwegen ..... Dat land heeft mijn hart wel gestolen... zelfs op de fiets ..en dat was best zwaar. Oslo heeft een aantal interesante museums... Lillehamer vond ik een relaxt plaatsje (ligt aan het grootste fjordmeer). Kristiansund en Alesund zijn ook wel de moeite waard... zeker de fjorden rondom.
Ben zelf niet verder dan Trondheim geweest. Wil volgend jaar wel de noordkaap met de Land Rover proberen te doen.
De Lofoten is ene hele mooie ijlandengroep daar is Noorwegen heel smal.
De cultuur is ook interesant om in te verdiepen, de bevolking die in het hoge noorden woont, Nomaden ( De Samen). Ach je ziet het vanzelf hoe mooi het land is, het is de moeite waard om te bezoeken.
Groet,
Martin
(er staan nog wel wat noorwegen foto's op mijn homepage)
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
Ben zelf niet verder dan Trondheim geweest. Wil volgend jaar wel de noordkaap met de Land Rover proberen te doen.
De Lofoten is ene hele mooie ijlandengroep daar is Noorwegen heel smal.
De cultuur is ook interesant om in te verdiepen, de bevolking die in het hoge noorden woont, Nomaden ( De Samen). Ach je ziet het vanzelf hoe mooi het land is, het is de moeite waard om te bezoeken.
Groet,
Martin
(er staan nog wel wat noorwegen foto's op mijn homepage)
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
[www.geocities.com]
Net als Sirmartin ben ik ook al jaren gek op Noorwegen en omringende landen.
Ben met een oude Mercedesbus 207 naar de Noordkaap geweest. veel pech gehad. Zat nl. een gat in de retourleiding De rest kun je wel raden. kneu kneu kneudiekneu. Beteulen.Ja veel geld ging er doorheen, maar goed het was een onvergetelijke ervaring. In 2001 ben ik met nog vier personen wezen zeekayaken in de Lofoten en de Verstralen. Waanzinnig. Gewoon lekker een aantal weken van de wereld af met alleen je vrienden, je kayak en een tent met wat eten enzo.Het is wel een heel eind rijden maar dan ben je ook ergens zeg. Ga het zeker nog een keer doen, maar dan natuurlijk met mijn 110 td5. Dus niet te veel plannen, maar gewoon rijden richting het noorden , het toeval tegemoet.
Paul de Haas
Ben met een oude Mercedesbus 207 naar de Noordkaap geweest. veel pech gehad. Zat nl. een gat in de retourleiding De rest kun je wel raden. kneu kneu kneudiekneu. Beteulen.Ja veel geld ging er doorheen, maar goed het was een onvergetelijke ervaring. In 2001 ben ik met nog vier personen wezen zeekayaken in de Lofoten en de Verstralen. Waanzinnig. Gewoon lekker een aantal weken van de wereld af met alleen je vrienden, je kayak en een tent met wat eten enzo.Het is wel een heel eind rijden maar dan ben je ook ergens zeg. Ga het zeker nog een keer doen, maar dan natuurlijk met mijn 110 td5. Dus niet te veel plannen, maar gewoon rijden richting het noorden , het toeval tegemoet.
Paul de Haas
Ola Martin,
Was ook al iets van plan om volgend jaar met de 88 naar de Noordkaap te gaan.
Ik was dan van plan om via m'n vriend z'n park te rijden (bij Alesund)
Misschien een idee voor een Priktocht?
Grtz,
Arie
Was ook al iets van plan om volgend jaar met de 88 naar de Noordkaap te gaan.
Ik was dan van plan om via m'n vriend z'n park te rijden (bij Alesund)
Misschien een idee voor een Priktocht?
Grtz,
Arie
Worden we VET van de zalm en gevulde koeken denk ik.
Grtz,
Arie
Grtz,
Arie
We kunnen allicht een Noors balletje opgooien. Wordt natuurlijk een hele tocht, minstens een week of twee.
Wat gebeurd er als je een stel prikkers twee weken bijelkaar zet?
Wat gebeurd er als je een stel prikkers twee weken bijelkaar zet?
Zie een paar postings terug....
Die zaten er nou juist bij die koeken van mij van de Alberto H. NIET OP !!.
Kwam doordat ze daar op de kleintjes gingen letten.
Grtz,
Arie
Die zaten er nou juist bij die koeken van mij van de Alberto H. NIET OP !!.
Kwam doordat ze daar op de kleintjes gingen letten.

Grtz,
Arie
Het duurde even, maar ik heb ondertussen even in het smoelenboek gekeken hoe ARIE eruit ziet, Dit i.v.m. die nootjes. Is het wel vertrouwt(d)
Ja, een priktocht naar noorwegen ben ik wel voor in
Als ie Barcelona haalt moet Noorwegen ook geen probleem zijn.
Lijkt me weer fantastisch. Moet te organiseren zijn met wat serieuse mensen. Ik zit zelf te denken aan 4 weken, maar zou ook 5 of 6 kunnen. Dat moet ik alleen dan goed van te voren regelen.
En sparen, het is en blijft een duur land, ach met 40 blikken zuurkool kom je een heel eind
Vrij kamperen mag ook, opzich is een camping wel lekker voor de douche gelegenheid maar nast ene mooie snelstromende rivier staan is ook prachtig... heb je geen douche nodig.
Als ik zou gaan zit ik toch te denken rond mei, juni of juli maar dat is allemaal bespreekbaar.
Eerst komende juni 4 weken rond denemarken fietsen, ook gaaf, maar niet zo mooi als Noorwegen. Wel makkelijker fietsen.
Groet,
Martin
We kunnen kijken of dat goed haalbaar is, met een aantal landrovers is dat wel gaaf en ook makkelijk met elkaar helpen... het is toch een hele tocht.

Lijkt me weer fantastisch. Moet te organiseren zijn met wat serieuse mensen. Ik zit zelf te denken aan 4 weken, maar zou ook 5 of 6 kunnen. Dat moet ik alleen dan goed van te voren regelen.
En sparen, het is en blijft een duur land, ach met 40 blikken zuurkool kom je een heel eind

Als ik zou gaan zit ik toch te denken rond mei, juni of juli maar dat is allemaal bespreekbaar.
Eerst komende juni 4 weken rond denemarken fietsen, ook gaaf, maar niet zo mooi als Noorwegen. Wel makkelijker fietsen.
Groet,
Martin
We kunnen kijken of dat goed haalbaar is, met een aantal landrovers is dat wel gaaf en ook makkelijk met elkaar helpen... het is toch een hele tocht.
Tja .... zolang we alleen over landrovers praten en van de mooie natuur genieten dan moet het toch wel goed gaan onder mekaar 
Trouwens het is zo'n groot land als je behoefte hebt aan even alleen te zijn kan je altijd een grote wandeling maken of gewoon er ene dag alleen vandoor gaan en later weer op een ontmoetingsplek afspreken. Zal weel veel koffie en koeken kosten
Ben met de Landrover afgelopen zomer ook 3 weken weggeweest met een vriend, je hebt altijd wel verschillen van mening maar daar valt over te praten en dat lost zichtzelf goed op... wij hebben ook soms 10 uur of langer bij mekaar in een rijdende landrover gezeten. En het overleefd....haha
Ik denk dat het zeker wel rieel is om zo'n 1 1/2 week te rekenen voor de heenweg en ook voor de terugweg.. en één week uitloop voorals je een mooie plek ziet en er wilt blijven. En rustig aan doen, het is geen Parijs Dakkar, maar ja racen gaat toch niet met die oude series
Ik zo zo snel mogenlijk via Denemarken, Zweden Noorwegne induiken omdat Noorwegen veel mooier is dan door de bossen van zweden dagen te rijden.
Reken dan maar op zo'n 4000 km gerekend vanaf Vlissingen over Oslo, Bergen, Trondheim, Bodo, Tromso naar de Noordkaap... dus totaal 8000 km.
Verkijk je er niet op.
Martin

Trouwens het is zo'n groot land als je behoefte hebt aan even alleen te zijn kan je altijd een grote wandeling maken of gewoon er ene dag alleen vandoor gaan en later weer op een ontmoetingsplek afspreken. Zal weel veel koffie en koeken kosten

Ben met de Landrover afgelopen zomer ook 3 weken weggeweest met een vriend, je hebt altijd wel verschillen van mening maar daar valt over te praten en dat lost zichtzelf goed op... wij hebben ook soms 10 uur of langer bij mekaar in een rijdende landrover gezeten. En het overleefd....haha
Ik denk dat het zeker wel rieel is om zo'n 1 1/2 week te rekenen voor de heenweg en ook voor de terugweg.. en één week uitloop voorals je een mooie plek ziet en er wilt blijven. En rustig aan doen, het is geen Parijs Dakkar, maar ja racen gaat toch niet met die oude series

Ik zo zo snel mogenlijk via Denemarken, Zweden Noorwegne induiken omdat Noorwegen veel mooier is dan door de bossen van zweden dagen te rijden.
Reken dan maar op zo'n 4000 km gerekend vanaf Vlissingen over Oslo, Bergen, Trondheim, Bodo, Tromso naar de Noordkaap... dus totaal 8000 km.
Verkijk je er niet op.
Martin
Als we dit echt serieus willen gaan doen kunnen we misschien Berry vragen er een apparte posting van te maken net als het smoelenboek.
Martin
Martin
Misschien leuk te weten dat de Norske Land Rover Klubb een Landtref organiseert van 28 juli tot 1 augustus. Dit las ik in de Overdrive van het DLRR.
Zie www.nlrk.no/rogaland/landstreff2004
groetjes
Hans
Zie www.nlrk.no/rogaland/landstreff2004
groetjes
Hans
Is misschien wel een leuk idee ja, om er dan vandaaruit gelijk een soort Raid Lapponia van te maken.
Zitten we dan niet midden in het muggenseizoen ??.
Grtz,
Arie
Zitten we dan niet midden in het muggenseizoen ??.
Grtz,
Arie
Hoe kan jij dit lezen???Bij mij werken die vlaggetjes aan de linker kant niet...
Wij zijn juli/augustus in het heuremeureknackebrodgebied dus eens kijken of we daar langs kunnen waaien.
Wij zijn juli/augustus in het heuremeureknackebrodgebied dus eens kijken of we daar langs kunnen waaien.
Ja even doorgeven aan de Noorse landrover club dat we er aan komen 
Het muggen seizoen is met zijn top in juni... daar heb je meestal meer last van aan de kust. Het zijn van die gemene kleine pest beestjes van een paar minimeter groot. Ze kunnen in hele grote aantallen voorkomen... maar als je in beweging bent heb je er geen last van. Tent goed dicht houden en lange mouwen dragen, of op een ander tijdstip gaan. Maar dan zit je weer niet in het beste seizoen wat het weer betreft. Juni is het best dan ben je de meeste kans op goed weer.
Kwestie van veel DEED meenemen is te koop bij een goede drogist of bij Beversport (merk is Tropenzorg)... moet wel uitkijken met dat spul... het lost kunstof op .. dus niet op je been sprayen en dan vervolgens tegen een kunstof dashboard aan hangen... want dan smelt het weg.
Maar het is het enige echte spul dat tegen muggen helpt... wel spaarzaam gebruiken. De Nooren, het is dan toch het touristen seizoen dus waarom zouden ze niet mogen meegenieten van alles wat ons land te bieden heeft....haha..
Maar vaak wordt het erg overdreven. Heb er maar 3 dagen van de 30 echt wat last van gehad.
Is wel een leuk reisverslag:
[www.heuvelachtig.nl]
Groet,
Martin

Het muggen seizoen is met zijn top in juni... daar heb je meestal meer last van aan de kust. Het zijn van die gemene kleine pest beestjes van een paar minimeter groot. Ze kunnen in hele grote aantallen voorkomen... maar als je in beweging bent heb je er geen last van. Tent goed dicht houden en lange mouwen dragen, of op een ander tijdstip gaan. Maar dan zit je weer niet in het beste seizoen wat het weer betreft. Juni is het best dan ben je de meeste kans op goed weer.
Kwestie van veel DEED meenemen is te koop bij een goede drogist of bij Beversport (merk is Tropenzorg)... moet wel uitkijken met dat spul... het lost kunstof op .. dus niet op je been sprayen en dan vervolgens tegen een kunstof dashboard aan hangen... want dan smelt het weg.
Maar het is het enige echte spul dat tegen muggen helpt... wel spaarzaam gebruiken. De Nooren, het is dan toch het touristen seizoen dus waarom zouden ze niet mogen meegenieten van alles wat ons land te bieden heeft....haha..
Maar vaak wordt het erg overdreven. Heb er maar 3 dagen van de 30 echt wat last van gehad.
Is wel een leuk reisverslag:
[www.heuvelachtig.nl]
Groet,
Martin
Ja dat viel mij ook al op......... gewoon Noors leren is niet zo moeilijk 
Martin

Martin