Vanmiddag de bedrading rondom de motor vervangen. Tevens gelijk maar mijn bougiekabels vervangen.( 2,25 benzine/LPG)
Ja, je raadt het al ....
Met m'n stomme kop trek ik de oude er dus allevier tegelijk af.. :+
Rara, wat was ook alweer de volgorde?.
Ik heb in Haynes teruggevonden dat dus de volgorde van de cylinders vanaf de fan 1 3 4 2 is.
Maar op de verdeelkap zelf kan ik geen nummers meer onderscheiden.
Wie weet het.?
En onder de verdelerkap dan?
Ik heb zelf een diesel, maar had vroeger een Suzuki, die had, meen ik, nummertjes aan de binnenkant staan. Anders kun je ook kijk waar de rotor staat bij TDC.
De ontstekings volgorde is 1,3,4,2. Van af de radiator is de nummering van de cilinders 1,2,3,4. Als cilinder 1 ontsteekt dan zie je van cilinder vier zowel uitlaat als inlaat klep open staan. Demonteer je verdeler kap. Het punt waar op dat moment de rotor heen wijst is cilinder 1. Hiersluit je dus de bougie kabel van cilinder 1 op aan. De eerst volgende cilinder die ontsteekt is cilinder drie, vervolgens 4 en daarna 2. De kabel volgorde op je verdelerkap is dus 1,3,4,2. M.a.w.op de tweede positie na cilinder 1 sluit je dus de bougie kabel voor cilinder 3 aan, op de derde positie na cilinder 3 sluit je dus de bougie kabel voor cilinder 4 aan en op de vierde positie sluit je cilinder twee aan.
Als je er niet uit komt mail mij even, ik moet nog ergens een aansluit schetsje hebben.
He. bedankt Edgar,
Ga dalijk gelijk ff proberen.Moet eerst even wat food koken voor de troepen, daarna de kids naar bed, daarna de hond uitschoppen en dan ben ik weer aan de beurt.
Hoi Edgar,
Bedankt, loopt weer als een tierelier. Op benzine dan wel te verstaan.
Vanmiddag vóó'r de knal deed 'ie het ook nog op gas, nu ná de knal loopt ie enkel nog op benzine. Zal wel weer eens opgeblazen hebben denk ik.