Afdichting bij grijs kenteken 109

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jos/Jinx109

Afdichting bij grijs kenteken 109

Bericht door Jos/Jinx109 »

Prikkers,

Ten 1e, het kan nog, wil ik jullie allen een zeer voorspoedig nieuwjaar toewensen met vele "gezonde" kilometers.

Verder heb ik een vraagje; iemand vertelde mij dat bij het rijden op grijs kenteken van een 109, het niet verplicht is een gesloten tussenschot te plaatsen. Het reeds bestaande (half hoge) tussenschot i.c.m. een standaard-hardtop zou voldoende zijn.
Is dit waar?
Via de RDW site wordt ik niet veel wijzer (het zal er best staan in ambtenarentaal).

Ben benieuwd,

Jos/Jinx109
Martijn ten Broeke

Re: Afdichting bij grijs kenteken 109

Bericht door Martijn ten Broeke »

Jos,

Ik heb ook een 109 serie III 1983, deze heeft geen tussenschot en is dus helemaal open van binnen. Naar mij weten mag ik hem juist niet dicht maken!!! Het kan te maken hebben of je een truck cap hebt of niet, ik niet niet dus!!!!

Groeten
Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Ernst-jan & moose130"

Bericht door Ernst-jan & moose130" »

hallo jos

de hoogte van het schot heeft te maken met de hoogte van het dak.
vanaf de bovenstijl van de bestuurders deur tot aan bovenkant dak moet hoger zijn als ( uit m`n hoofd)26 cm.
anders moet het schot tot aan het dak opgetrokken worden.
via de rdw en/of douane kan je een boekje aanvragen met duidelijke info.
misschien kan je ook een zoek aktie hier op de site doen ,dit onderwerp (grijs kenteken) is al diverse keren besproken.

succes
Ernst-jan & moose130"
Roel

Bericht door Roel »

Hoi Jos,

zie een eerder bericht van mij waarin staat hoe je de info vindt (is best wel duidelijk volgens mij):
[www.prikpagina.nl]

Kortom: 'eigenlijk' heb je een dicht tussenschot nodig.

Roel
SIII 109 1983 ex-mil
Ernst-jan & moose 130"

Bericht door Ernst-jan & moose 130" »

of een verhoogd dak van een 5 cm.

Ernst-jan & moose 130"
maarten 109

Bericht door maarten 109 »

hallo,

ernst-jan heeft idd gelijk ik heb ook een 109 soft-top ex leger

na veel bellen naar rdw en zo heb ik alleen maar mij huif 5 cm te verhogen ( dit alleen aan de achter zijde dus de achterste 2 stangen, dit om dat een bepaald oppervlakte 5 cm hoger moet zij !) dit wil heel goed! ik heb na dat hij op kenteken is gezet weer verlaagt omdat het er niet uit zag.

ik heb de 8 bouten van de achterste 2 stangen vervangen door een 7 cm langere bouten ik heb 3 moeren gebruikt zodat hij met 2 bouten onder vast zit en 1 bout boven ( waar hij op steunt) nu ziet dit er niet heel stevig uit ik heb dan ook een lapje lood er om heen gevouwe en vast gepopt zodat de keur meester die bouten niet zag

volgens mij is dit de meest simpele manier omdat er geen blijvende aan passingen hoefen te gebeuren en het is er zo weer af

groetjes maarten
Ernst-jan & moose 130

Bericht door Ernst-jan & moose 130 »

maarten het klopt niet helemaal,zodra jij over de grens gaat en je wordt aangehouden door de douane moet je het restant van geel kenteken terug betalen vanaf het moment dat je hem op grijs heb gezet.
dit kan aardig in de papieren lopen.
deze controle kan ook binnen nederland gebeuren tijdens een politie-controle waar de doane ook bij kan zijn.
dat risico zou ik voor zo veel geld niet riskeren
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Hallo Maarten,

Volgens mij en meerderen hoef je met een softtop helemaal geen aanpassing te doen. Op je kenteken komt dan nl. open wagen te staan, je softtop is dan een afdekzeil voor evt. lading.

Groet, Jan F.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik deel jouw mening, Jan.

Dennis B.
Jos/Jinx109

Bericht door Jos/Jinx109 »

Prikkers, allen weer bedankt. Het is me nu geheel duidelijk.

groeten
Jos/Jinx109
Ernst-jan & moose130

Bericht door Ernst-jan & moose130 »

hallo jan
als je goed leest is hier spraken van een "standaard hardtop" en er wordt dus helemaal niet gesproken over een softtop of open laro.
dus ...
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Ik reageer ook op het verhogingsverhaal van maarten..........
Toch??

Groet, Jan F.
Plaats reactie