Heel veel laro's
Heel veel laro's
Hallo medeprikkers, vers terug van 5 dagen op Terschelling (was natuurlijk hartstikke leuk en ook nog 5 dagen de buurman van Hessel (voor diegenen die dat iets zegt tenminste)).Rest mij iedereen een voorspoedig, sleutel- en modderrijk 2004 te wensen.
Wat me opviel op Terschelling was de enorme hoeveelheid landrovers, en ook nog bijna alle soorten en maten, Disco's Rangies, LW's, 88's, 109's, 90's 110's en misschien nog wel wat andere varianten, ik denk dat de verhouding personenwagens tov terreinwagens ongeveer 1 personenwagen op elke 2 terreinwagens is en elke 5e auto een laro was (even snel geteld), ik ben vanmiddag van Harlingen naar Sneek naar Appelscha en weer terug naar Drachten gereden en heb welgeteld zo'n 3 landrovers gezien, dat is nogal een verschilletje met Terschelling, ik heb ook een paar wandelingen op het noordzeestrand gemaakt (met stralend mooi weer) en daar reden de terreinwagens af en aan en was de verhouding gestegen naar 1 laro op elke 2 auto's welke voorbij kwamen zoeven.
Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat er op heel Terschelling zo'n 30 tot 50 landrovers rond moeten rijden, het moet een gezellige drukke boel zijn bij de landrover club op Terschelling. Ik had mijn "90" thuisgelaten (na het eerste plan om hem meete nemen) maar dat kriebelde natuurlijk wel enorm toen ik al die landrovers zag rijden. Ik was eerst van plan om van elke laro een digikiekje te maken en daarna hier te plaatsen, maar dat heb ik na een dag al opgegeven.
Groetjes Tinus "90" 2.5D
Wat me opviel op Terschelling was de enorme hoeveelheid landrovers, en ook nog bijna alle soorten en maten, Disco's Rangies, LW's, 88's, 109's, 90's 110's en misschien nog wel wat andere varianten, ik denk dat de verhouding personenwagens tov terreinwagens ongeveer 1 personenwagen op elke 2 terreinwagens is en elke 5e auto een laro was (even snel geteld), ik ben vanmiddag van Harlingen naar Sneek naar Appelscha en weer terug naar Drachten gereden en heb welgeteld zo'n 3 landrovers gezien, dat is nogal een verschilletje met Terschelling, ik heb ook een paar wandelingen op het noordzeestrand gemaakt (met stralend mooi weer) en daar reden de terreinwagens af en aan en was de verhouding gestegen naar 1 laro op elke 2 auto's welke voorbij kwamen zoeven.
Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat er op heel Terschelling zo'n 30 tot 50 landrovers rond moeten rijden, het moet een gezellige drukke boel zijn bij de landrover club op Terschelling. Ik had mijn "90" thuisgelaten (na het eerste plan om hem meete nemen) maar dat kriebelde natuurlijk wel enorm toen ik al die landrovers zag rijden. Ik was eerst van plan om van elke laro een digikiekje te maken en daarna hier te plaatsen, maar dat heb ik na een dag al opgegeven.
Groetjes Tinus "90" 2.5D
Re: Heel veel laro's
Ja dat denk ik ook niet, alleen je krijgt tussen kerst en oud en nieuw bij een (gesloten) gemeentehuis geen vergunning om op het strand te rijden, dat was eigenlijk de hoofdreden dat ie niet mee was, volgende X overkomt me dat niet weer natuurlijk.
Tinus "90" 2.5D
Tinus "90" 2.5D
kunnen mensen die niet op het eiland wonen ook een vergunning krijgen ?
Dan weet ik wel waar ik een weekje in het vorjaar naar toe ga
Iris
Nipper90
4Bessie
Dan weet ik wel waar ik een weekje in het vorjaar naar toe ga
Iris
Nipper90
4Bessie
Dit stukje tekst is genomen van de site van LRCT.
[lrct.fol.nl]
Welkom bij de Land Rover Club Terschelling!
De enige lokale Land Rover Club van Nederland.
Terschelling telt slechts 4700 inwoners maar er rijden maar liefts zo'n
200 Land Rovers rond! Genoeg reden dus om een club op te richten.
Je hebt dus niet goed geteld, maar je auto meenemen naar Terschelling is wel erg kostbaar.
Groeten Frans Bonnes
[lrct.fol.nl]
Welkom bij de Land Rover Club Terschelling!
De enige lokale Land Rover Club van Nederland.
Terschelling telt slechts 4700 inwoners maar er rijden maar liefts zo'n
200 Land Rovers rond! Genoeg reden dus om een club op te richten.
Je hebt dus niet goed geteld, maar je auto meenemen naar Terschelling is wel erg kostbaar.
Groeten Frans Bonnes
Volgens mij is het geen probleem en ook niet zo duur (de vergunning), het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het strand gaat omploegen. Als ik het nu gewild had dan had ik voor de kerst al een Xtje op en neer naar Terschelling gemoeten om de vergunning te kunnen halen, en dan wordt het bijelkaar toch aardig duur (laro en 2 personen met de boot zo'n 150 euries en dat is zonder dat je vantevoren op en neer gaat), kijk maar even op [www.terschelling.nl] daar staat ergens van en tot wanneer je op het strand mag rijden, bij [www.doeksen.nl] staan de tarieven, misschien even contact opnemen met de lrct over hoe en wat, heb ik vantevoren ook gedaan en toen besloten om het toch maar niet te doen.
Suc6 Tinus "90" 2.5D
Suc6 Tinus "90" 2.5D
Blijkt maar dat ik maar een tipje van de sluier heb gezien.
Tinus "90"2.5D
Tinus "90"2.5D
Goede reden om nog eens terug tegaan, er valt nog genoeg moois tezien
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Tinus,
Volgens mij is de overtocht met waddentransport nogal wat goedkoper dan de overtocht met Doeksen, misschien dat we een keer een evenemnetje kunnen organiseren op Terschelling.
de website is [www.wadden-transport.nl]
het aanvraagfrmulier voor een vergunning voor het strandrijden kun je downloaden via
[www.terschelling.nl]
gr.
Jan Aart Bos
Volgens mij is de overtocht met waddentransport nogal wat goedkoper dan de overtocht met Doeksen, misschien dat we een keer een evenemnetje kunnen organiseren op Terschelling.
de website is [www.wadden-transport.nl]
het aanvraagfrmulier voor een vergunning voor het strandrijden kun je downloaden via
[www.terschelling.nl]
gr.
Jan Aart Bos
Als je echt veel Land Rovers en hun eigenaren wilt zien op Terschelling, moet je eigenlijk eens naar de jaarlijkse Dag van de Land Rover komen. De datum staat op www.lrct.tk
Deze dag is inmiddels een jaarlijks terugkomend fenomeen geworden en het is er iedere keer weer zeer gezellig!
Groetjes,
Remco
www.henryv8.tk
www.little-landies.com
Deze dag is inmiddels een jaarlijks terugkomend fenomeen geworden en het is er iedere keer weer zeer gezellig!
Groetjes,
Remco
www.henryv8.tk
www.little-landies.com
Jammer dat je gisteren (zondag) de nieuwjaarsreceptie van de LRCT niet mee hebt kunnen maken. Was met zo'n 50 Land Rovers namelijk erg gezellig!
Wie weet tot ziens op 't eiland.
Wie weet tot ziens op 't eiland.